vlkodlaq vlkodlaq komentáře u knih

☰ menu

Lady Fuckingham Lady Fuckingham Oscar Wilde

Pro nefernefer: Pravděpodobně právě ti, kteří to nedělají, ani za zavřenými dveřmi, ani jinde, potom píšou ty nejzavilejší kritiky. Proč, můžu jen hádat, ale tipnul bych si závist nebo popírání vlastních tužeb a tím sebe sama, niterní rozpolcenost a nevyrovnanost. I například uživatelka metalan, která knihu hodnotila jako "odpad", napsala, že "něco tak perverzního nečetla", ale hned potom píše "bylo to opravdu hrozné,už jsem se těšila až jí konečně dočtu". Asi to přece jen tak hrozné nebylo, když to přečetla celé? :) Nemusím být zrovna psycholog na úrovni Freuda, abych v tom rozklíčoval popírání a rozpolcenost. :D

16.04.2018 5 z 5


Vázání uzlů Vázání uzlů František Alexander Elstner

Elstner je můj velký, no, nelze přímo říct vzor, ale ten člověk mě i mnoho let po smrti fascinuje. Jsem neskutečně nadšen pokaždé, když objevím další z jeho knih.

05.04.2018 5 z 5


Islám: Víra, kultura, dějiny Islám: Víra, kultura, dějiny Paul Lunde

Kdy už konečně lidem dojde, že náboženství je stvořeno člověkem pouze jako nástroj moci?
1 - Náboženství je na světě mnoho a každé je jiné, uctívá jiného boha/bohy (některá jsou samozřejmě příbuzná). Všichni věří, že to právě oni věří v to jediné správné. Není to trochu arogantní?
2 - Většina náboženství má toho jediného pravého boha samozřejmě, ti ostatní skončí v pekle, nebo čím straší to či ono náboženství.
3 - Ryze z logiky pravděpodobnosti, reakce na argument "co když zrovna tohle náboženství má pravdu", není mnohem pravděpodobnější, že "pravdu" nemá ani jedno a celé je to jen manipulace prostým davem? Citát "Blahoslavení budiž chudí duchem!" je malá nápověda.
4 - Toto se týká nejen minulosti, ale i dnešních dnů. Pokud nebudeš dodržovat pravidla té či té církve, čeká tě postih. Pokud nebudeš poslouchat příkazy, čeká tě postih. Pokud poukážeš na nedostatky, čeká tě postih. Ať už za života nebo po něm. Pravidla jsou zase u různých náboženství různá. Není pravděpodobnější, že si to celé jeden člověk
vymyslel k manipulaci druhým?
5 - Ta v dnešní době nejroztahanější náboženství byla také v minulosti nejvíce propagována mečem. Křížové výpravy jsou jen malá ukázka.
Takže "přijmi víru nebo zhyň s mečem v pajšlu" mi taky nepřijde jako nic jiného než ranná verze marketingu a rozšiřování mocenského vlivu na větší území a větší počet oveček, které odvádí desátek do nenažraného chřtánu církve.
6 - prakticky všechna náboženství slibují všechny ty krásné odměny po smrti, proč? Protože to nic nestojí. Případně straší peklem apod.

K hodnocení bible a přidružené subliteratury jako korán a pod.. Je to historická a kulturní památka a tak by s ní mělo být zacházeno, dát ji pod sklo v muzeu a v žádném případě ji nebrat vážně, natož pak na ní postavit společnost! Jako kniha nemá žádnou literární hodnotu.

03.04.2018 odpad!


Bible: Ilustrovaný průvodce Starým a Novým zákonem Bible: Ilustrovaný průvodce Starým a Novým zákonem John Bowker

Kdy už konečně lidem dojde, že náboženství je stvořeno člověkem pouze jako nástroj moci?
Důkaz č.1 - Náboženství je na světě mnoho a každé je jiné, uctívá jiného boha/bohy (něktrá jsou samozřejmě příbuzná).
Důkaz č. 2 - Většina náboženství má toho jediného pravého boha samozřejmě, ti ostatní jsou úplně mimo přece.
Důkaz č. 3 - Ryze z logiky pravděpodobnosti, reakce na argument "co když zrovna tohle náboženství má pravdu", není mnohem pravděpodobnější, že "pravdu" nemá ani jedno?
Důkaz č. 4 - Toto se týká nejen minulosti, ale i dnešních dnů. Pokud nebudeš dodržovat pravidla té či té církve, čeká tě postih. Pokud nebudeš poslouchat příkazy, čeká tě postih. Pokud poukážeš na nedostatky, čeká tě postih. Pravidla jsou zase u různých náboženství různá. Není pravděpodobnější, že si to celé jeden člověk
vymyslel k manipulaci druhým?
Důkaz č. 5 - Ta v dnešní době nejroztahanější náboženství byla také v minulosti nejvíce propagována mečem. Křížové výpravy jsou jen malá ukázka.
Takže "přijmi víru nebo zhyň s mečem v pajšlu" mi taky nepřijde jako nic jiného než rozšiřování mocenského vlivu na větší území a větší počet oveček, které odvádí desátek do nenažraného chřtánu církve.

K hodnocení bible. Je to historická a kulturní památka a tak by s ní mělo být zacházeno, dát ji pod sklo v muzeu a v žádném případě ji nebrat vážně, natož pak na ní postavit společnost! Jako kniha nemá žádnou literární hodnotu.

03.04.2018 odpad!


Bible - Kniha knih Bible - Kniha knih Zuzana Holasová

Kdy už konečně lidem dojde, že náboženství je stvořeno člověkem pouze jako nástroj moci?
Důkaz č.1 - Náboženství je na světě mnoho a každé je jiné, uctívá jiného boha/bohy (něktrá jsou samozřejmě příbuzná).
Důkaz č. 2 - Většina náboženství má toho jediného pravého boha samozřejmě, ti ostatní jsou úplně mimo přece.
Důkaz č. 3 - Ryze z logiky pravděpodobnosti, reakce na argument "co když zrovna tohle náboženství má pravdu", není mnohem pravděpodobnější, že "pravdu" nemá ani jedno?
Důkaz č. 4 - Toto se týká nejen minulosti, ale i dnešních dnů. Pokud nebudeš dodržovat pravidla té či té církve, čeká tě postih. Pokud nebudeš poslouchat příkazy, čeká tě postih. Pokud poukážeš na nedostatky, čeká tě postih. Pravidla jsou zase u různých náboženství různá. Není pravděpodobnější, že si to celé jeden člověk
vymyslel k manipulaci druhým?
Důkaz č. 5 - Ta v dnešní době nejroztahanější náboženství byla také v minulosti nejvíce propagována mečem. Křížové výpravy jsou jen malá ukázka.
Takže "přijmi víru nebo zhyň s mečem v pajšlu" mi taky nepřijde jako nic jiného než rozšiřování mocenského vlivu na větší území a větší počet oveček, které odvádí desátek do nenažraného chřtánu církve.

K hodnocení bible. Je to historická a kulturní památka a tak by s ní mělo být zacházeno, dát ji pod sklo v muzeu a v žádném případě ji nebrat vážně, natož pak na ní postavit společnost! Jako kniha nemá žádnou literární hodnotu.

03.04.2018 odpad!


Bible 21 - Žalmy Bible 21 - Žalmy Alexandr Flek

Kdy už konečně lidem dojde, že náboženství je stvořeno člověkem pouze jako nástroj moci?
Důkaz č.1 - Náboženství je na světě mnoho a každé je jiné, uctívá jiného boha/bohy (něktrá jsou samozřejmě příbuzná).
Důkaz č. 2 - Většina náboženství má toho jediného pravého boha samozřejmě, ti ostatní jsou úplně mimo přece.
Důkaz č. 3 - Ryze z logiky pravděpodobnosti, reakce na argument "co když zrovna tohle náboženství má pravdu", není mnohem pravděpodobnější, že "pravdu" nemá ani jedno?
Důkaz č. 4 - Toto se týká nejen minulosti, ale i dnešních dnů. Pokud nebudeš dodržovat pravidla té či té církve, čeká tě postih. Pokud nebudeš poslouchat příkazy, čeká tě postih. Pokud poukážeš na nedostatky, čeká tě postih. Pravidla jsou zase u různých náboženství různá. Není pravděpodobnější, že si to celé jeden člověk
vymyslel k manipulaci druhým?
Důkaz č. 5 - Ta v dnešní době nejroztahanější náboženství byla také v minulosti nejvíce propagována mečem. Křížové výpravy jsou jen malá ukázka.
Takže "přijmi víru nebo zhyň s mečem v pajšlu" mi taky nepřijde jako nic jiného než rozšiřování mocenského vlivu na větší území a větší počet oveček, které odvádí desátek do nenažraného chřtánu církve.

K hodnocení bible. Je to historická a kulturní památka a tak by s ní mělo být zacházeno, dát ji pod sklo v muzeu a v žádném případě ji nebrat vážně, natož pak na ní postavit společnost! Jako kniha nemá žádnou literární hodnotu.

03.04.2018 odpad!


Ilustrovaná bible pro mládež Ilustrovaná bible pro mládež Josef E. Krause

Jasně, vymývejte mozek už v předškolním věku.
Kdy už konečně lidem dojde, že náboženství je stvořeno člověkem pouze jako nástroj moci?
Důkaz č.1 - Náboženství je na světě mnoho a každé je jiné, uctívá jiného boha/bohy (něktrá jsou samozřejmě příbuzná).
Důkaz č. 2 - Většina náboženství má toho jediného pravého boha samozřejmě, ti ostatní jsou úplně mimo přece.
Důkaz č. 3 - Ryze z logiky pravděpodobnosti, reakce na argument "co když zrovna tohle náboženství má pravdu", není mnohem pravděpodobnější, že "pravdu" nemá ani jedno?
Důkaz č. 4 - Toto se týká nejen minulosti, ale i dnešních dnů. Pokud nebudeš dodržovat pravidla té či té církve, čeká tě postih. Pokud nebudeš poslouchat příkazy, čeká tě postih. Pokud poukážeš na nedostatky, čeká tě postih. Pravidla jsou zase u různých náboženství různá. Není pravděpodobnější, že si to celé jeden člověk
vymyslel k manipulaci druhým?
Důkaz č. 5 - Ta v dnešní době nejroztahanější náboženství byla také v minulosti nejvíce propagována mečem. Křížové výpravy jsou jen malá ukázka.
Takže "přijmi víru nebo zhyň s mečem v pajšlu" mi taky nepřijde jako nic jiného než rozšiřování mocenského vlivu na větší území a větší počet oveček, které odvádí desátek do nenažraného chřtánu církve.

K hodnocení bible. Je to historická a kulturní památka a tak by s ní mělo být zacházeno, dát ji pod sklo v muzeu a v žádném případě ji nebrat vážně, natož pak na ní postavit společnost! Jako kniha nemá žádnou literární hodnotu.

03.04.2018 odpad!


Nový zákon: Překlad 21. století Nový zákon: Překlad 21. století neznámý - neuveden

Kdy už konečně lidem dojde, že náboženství je stvořeno člověkem pouze jako nástroj moci?
1 - Náboženství je na světě mnoho a každé je jiné, uctívá jiného boha/bohy (některá jsou samozřejmě příbuzná). Nepřijde Vám zvláštní že se každý věřící narodil do té správné víry?
2 - Většina náboženství má toho jediného pravého boha samozřejmě, ti ostatní jsou úplně mimo přece. Není to poněkud arogantní? Tvoje víra je ta jediná správná, ti ostatní jsou na omylu. Ateista je spravedlivější, ten bere všechna náboženství na světě stejně, jako nesmysl.
3 - Ryze z logiky pravděpodobnosti, reakce na argument "co když zrovna tohle náboženství má pravdu", není mnohem pravděpodobnější, že "pravdu" nemá ani jedno?
4 - Toto se týká nejen minulosti, ale i dnešních dnů. Pokud nebudeš dodržovat pravidla té či té církve, čeká tě postih. Pokud nebudeš poslouchat příkazy, čeká tě postih. Pokud poukážeš na nedostatky, čeká tě postih. Pravidla jsou zase u různých náboženství různá. Opravdu Vám to nepřijde jen jako nástroj k ovládání lidí? udržet dav pěkně v lajně? Strašit děti peklem, jen aby byly poslušné?
5 - Ta v dnešní době nejroztahanější náboženství byla také v minulosti nejvíce propagována mečem. Křížové výpravy jsou jen malá ukázka.
Takže "přijmi víru nebo zhyň s mečem v pajšlu" mi taky nepřijde jako nic jiného než rozšiřování mocenského vlivu na větší území a větší počet oveček, které odvádí desátek do nenažraného chřtánu církve.
6 - Je to jen má domněnka, ale jsem si poměrně jistý, že my, ačkoli malý národ, jsme toho dali světu tolik, v poli techniky, farmacie, materiálového inženýrství, umění.., právě proto, jak ateistický národ jsme (v poměru k jiným). Nejsme tak omezeni v růstu a vývoji doktrínou a náboženskou obcí, jako jiné země.
7. Všechna světová náboženství slibují všechny ty krásné odměny po smrti. Proč až po smrti? Protože to nic nestojí a těžko někdo přijde s reklamací.
8. Smrt dává životu smysl. Žij každý den, jako by byl poslední, protože jeden poslední bude. Máme jen tento život a nic víc. Nebylo nic předtím a nebude nic po něm. "Ale co když mají pravdu?" Ne, je to jen manipulace strachem ze smrti. Prázdno po smrti nebolí.

K hodnocení bible. Je to historická a kulturní památka a tak by s ní mělo být zacházeno, dát ji pod sklo v muzeu a v žádném případě ji nebrat vážně, natož pak na ní postavit společnost! Jako kniha nemá žádnou literární hodnotu. Ani jako kniha příběhů, protože ty si často protiřečí a je v nich brutalita, nesmyslnost i rozmanité úchylárny.

03.04.2018 odpad!


Ilustrovaná Bible pro děti Ilustrovaná Bible pro děti neznámý - neuveden

Jasně, vymývejte mozek už v předškolním věku.
Kdy už konečně lidem dojde, že náboženství je stvořeno člověkem pouze jako nástroj moci?
Důkaz č.1 - Náboženství je na světě mnoho a každé je jiné, uctívá jiného boha/bohy (něktrá jsou samozřejmě příbuzná).
Důkaz č. 2 - Většina náboženství má toho jediného pravého boha samozřejmě, ti ostatní jsou úplně mimo přece.
Důkaz č. 3 - Ryze z logiky pravděpodobnosti, reakce na argument "co když zrovna tohle náboženství má pravdu", není mnohem pravděpodobnější, že "pravdu" nemá ani jedno?
Důkaz č. 4 - Toto se týká nejen minulosti, ale i dnešních dnů. Pokud nebudeš dodržovat pravidla té či té církve, čeká tě postih. Pokud nebudeš poslouchat příkazy, čeká tě postih. Pokud poukážeš na nedostatky, čeká tě postih. Pravidla jsou zase u různých náboženství různá. Není pravděpodobnější, že si to celé jeden člověk
vymyslel k manipulaci druhým?
Důkaz č. 5 - Ta v dnešní době nejroztahanější náboženství byla také v minulosti nejvíce propagována mečem. Křížové výpravy jsou jen malá ukázka.
Takže "přijmi víru nebo zhyň s mečem v pajšlu" mi taky nepřijde jako nic jiného než rozšiřování mocenského vlivu na větší území a větší počet oveček, které odvádí desátek do nenažraného chřtánu církve.

K hodnocení bible. Je to historická a kulturní památka a tak by s ní mělo být zacházeno, dát ji pod sklo v muzeu a v žádném případě ji nebrat vážně, natož pak na ní postavit společnost! Jako kniha nemá žádnou literární hodnotu.

03.04.2018 odpad!


Bible Bible neznámý - neuveden

Kdy už konečně lidem dojde, že náboženství je stvořeno člověkem pouze jako nástroj moci?
1 - Náboženství je na světě mnoho a každé je jiné, uctívá jiného boha/bohy (některá jsou samozřejmě příbuzná). Nepřijde Vám zvláštní že se každý věřící narodil do té správné víry?
2 - Většina náboženství má toho jediného pravého boha samozřejmě, ti ostatní jsou úplně mimo přece. Není to poněkud arogantní? Tvoje víra je ta jediná správná, ti ostatní jsou na omylu. Ateista je spravedlivější, ten bere všechna náboženství na světě stejně, jako nesmysl.
3 - Ryze z logiky pravděpodobnosti, reakce na argument "co když zrovna tohle náboženství má pravdu", není mnohem pravděpodobnější, že "pravdu" nemá ani jedno?
4 - Toto se týká nejen minulosti, ale i dnešních dnů. Pokud nebudeš dodržovat pravidla té či té církve, čeká tě postih. Pokud nebudeš poslouchat příkazy, čeká tě postih. Pokud poukážeš na nedostatky, čeká tě postih. Pravidla jsou zase u různých náboženství různá. Opravdu Vám to nepřijde jen jako nástroj k ovládání lidí? udržet dav pěkně v lajně? Strašit děti peklem, jen aby byly poslušné?
5 - Ta v dnešní době nejroztahanější náboženství byla také v minulosti nejvíce propagována mečem. Křížové výpravy jsou jen malá ukázka.
Takže "přijmi víru nebo zhyň s mečem v pajšlu" mi taky nepřijde jako nic jiného než rozšiřování mocenského vlivu na větší území a větší počet oveček, které odvádí desátek do nenažraného chřtánu církve.
6 - Je to jen má domněnka, ale jsem si poměrně jistý, že my, ačkoli malý národ, jsme toho dali světu tolik, v poli techniky, farmacie, materiálového inženýrství, umění.., právě proto, jak ateistický národ jsme (v poměru k jiným). Nejsme omezeni v růstu a vývoji doktrínou a náboženskou obcí.
7. Všechna světová náboženství slibují všechny ty krásné odměny po smrti. Proč až po smrti? Protože to nic nestojí a těžko někdo přijde s reklamací.
8. Smrt dává životu smysl. Žij každý den, jako by byl poslední, protože jeden poslední bude. Máme jen tento život a nic víc. Nebylo nic předtím a nebude nic po něm. "Ale co když mají pravdu?" Ne, je to jen manipulace strachem ze smrti. Prázdno po smrti nebolí.

K hodnocení bible. Je to historická a kulturní památka a tak by s ní mělo být zacházeno, dát ji pod sklo v muzeu a v žádném případě ji nebrat vážně, natož pak na ní postavit společnost! Jako kniha nemá žádnou literární hodnotu. Ani jako kniha příběhů, protože ty si často protiřečí a je v nich brutalita, nesmyslnost i rozmanité úchylárny. Hlavně starý zákon, to je hardcore.

03.04.2018


Armada Armada Ernest Cline

Pro hanpari: Trochu sebereflexe kámo.

01.04.2018 4 z 5


Ready Player One - Hra začíná Ready Player One - Hra začíná Ernest Cline

Včera jsem s nadšením shlédnul film. Pro člověka, který knihu četl 3x, je to splněný sen. Film se od knihy samozřejmě liší, přesto je skvělý a je to asi nejlepší film, co jsem v posledních letech viděl. Přesto musím říct, že kniha je tradičně lepší. Jsem zvědavý, jak se mi bude líbit další, už čtvrté, čtení playera, když mi mysl bude vykreslovat obrazy z filmu.

01.04.2018 5 z 5


Čarodějův odkaz Čarodějův odkaz Ondřej S. Nečas (p)

Tak Čarodějův odkaz uběhl mnohem rychleji, než jsem čekal. Tři dny, abych byl přesný. Velice čtivý, pohádkový příběh jsem slupnul jak kinedril před letem a velice jsem si ho užil. Snad mohla být kniha rozsáhlejší, Nečas mohl více rozebrat jednotlivé osudy zvláště tří hlavních "zvířat", třeba se dočkám nějakého pokračování.

18.03.2018 5 z 5


Čarodějův odkaz Čarodějův odkaz Ondřej S. Nečas (p)

Knihu jsem si chtěl jen prolistovat a zařadit do seznamu plánované četby (to je jen vzletné označení pro hromádku knih na nočním stolku..), ale nějak jsem se začetl a už jen nerad odkládám. Od začátku velmi čtivé, příjemně oddechové a svěží. Stylem, který se nebere příliš vážně, ale přesto pěkně vykresluje pohádkové prostředí, mi připomíná Kedrigerna v tom nejlepším slova smyslu.

16.03.2018 5 z 5


Jak postavit a vybavit srub Jak postavit a vybavit srub W. Ben Hunt

Výborný kousek pro každého milovníka klasických srubů, Dicka Proennekeho, Aljašky a romantiky v přírodě. Při prvním prolistování mě zklamaly staré a nekvalitní fotky, až při bližším zkoumání to jsou dobové fotografie, některé starší sta let, takže přes špatnou kvalitu mají něco do sebe. Ovšem fotky detailů, podle kterých se má stavět, mohly být novější/kvalitnější. Kresby jsou v pořádku a dostatečně názorné.

01.03.2018 5 z 5


Poslední člověk Poslední člověk Doug Naylor

Jen několik společných prvků se seriálem, takže jsem rád, že čtu něco nového.

24.02.2018 4 z 5


Mlok 2002 Mlok 2002 * antologie

Největší problém antologií ceny Karla Čapka je, že povídky vybírá a hodnotí komise složená ze zaujatých komisařů. Jsou to převážně profesoři literatury a autoři, jejich hodnocení je tak na hony vzdálené skutečnému vkusu skutečných čtenářů. Pokud by povídky vybírali a hodnotili přímo čtenáři, vypadala by takováto kniha úplně jinak, dokonce si troufám říct, že by ani jediná povídka nebyla stejná. Proto pro mě tyto literární soutěže, kde tvorbu hodnotí dost subjektivně malá komise, nemají žádnou literární ani vypovídající hodnotu.
Důkazem této mé teorie Vám může být, že ačkoliv se má jednat o nejlepší povídky ze stovek, ne-li tisíců prací, hodnocení čtenářů je až na výjimky spíše slabší.

22.02.2018 3 z 5


Lepší než život Lepší než život Rob Grant

Nejvíc jsem se těšil na věci, které v seriálu nejsou. Rozhodně jsem nebyl zklamán. Třeba návrat Listera na Zemi je skvělý.

19.02.2018 4 z 5


Česká republika od A do Z Česká republika od A do Z Simona Kidlesová

Ačkoli má kniha skoro 700 tenkých stran a je opravdu velmi rozsáhlá, největší zajímavosti vesnic, které jinak zajímají jen ty, kteří tam bydlí, nenajdete, nebo jen zřídka. Mám pro to pochopení, kniha by pak musela mít 1300 stran. Přesto se jedná o velmi zajímavou a hodnotnou publikaci, která má v mé knihovně své místo.

14.02.2018 5 z 5


Noční klub. Díl druhý Noční klub. Díl druhý Jiří Kulhánek

Po pár letech jsem neodolal a čtu zas. Přes roky, které mezitím utekly, si děj poměrně živě pamatuju (aby taky ne, když už to čtu po třetí), takže žádné překvapivé zvraty se nekonají, přesto čtu s nadšením a skoro až hltavě. Pořád jsem toho názoru, že noční klub je etalonem české sci-fi/fantasy liteartury a jedna z nejlepších knih tohoto žánru k doporučení. Pane Kulhánku, dopište prosím a vydejte další knihu, Vaši fanoušci si to jistě zaslouží a věřím, že bude skvělá. Ačkoli s ní Vy nejste spokojen a možná nikdy nebudete, nám se jistě líbit bude!

06.02.2018 5 z 5