☰ menu uživatele

yank3e yank3e přečtené 204


Století páry

Století páry 2010, Petr Schink
4 z 5


Startup za pakatel

Startup za pakatel 2013, Chris Guillebeau
5 z 5

Ze začátku působí jako průměrná knížka plná motivačních příběhů, ale ve druhé části je nabitá praktickými tipy, které můžete aplikovat nejen při startupu, ale i do již existujícího podnikání.... celý text


Letopisy Narnie – komplet

Letopisy Narnie – komplet 2009, C. S. Lewis (p)
4 z 5

Popravdě jsem čekal, že to bude brak, ale nakonec jsem příjemně překvapen. Jasně, je to lehčí čtení, ale řemeslně velmi dobře zvládnuté, vtipně a mile napsané. Chuť mi trochu kazil ten stupňující se náboženský podtext s bohem ve lví podobě, ale aspoň na konci všichni... :-P... celý text


2001: Vesmírná odysea

2001: Vesmírná odysea 1997, Arthur Charles Clarke
4 z 5


Eragon

Eragon 2004, Christopher Paolini
3 z 5

Možná už jsem na Eragona moc starý, ale nijak mě nenadchl. Rozjezd nudný, příběh nemastný, neslaný, postavy většinou nesympatické... Pár dobrých nápadů a kvalita s postupujícím příběhem spíše rostla, ale pořád jen takový průměr a moc mě neláká číst další díly, i když možná budou lepší.... celý text


Pověsti z Dobrušska

Pověsti z Dobrušska 2010, Jiří Mach
2 z 5

Pověsti mohou být zajímavé a neurazí, pokud žijete v tomto kraji a daná místa poznáváte. Jinak ale velice slabý průměr.


Bouřková sezóna

Bouřková sezóna 2015, Andrzej Sapkowski
4 z 5

Nečekal jsem nic extra, ale musím uznat, že knížka byla nakonec fakt dobrá a bavila mě. Původní sérii se ale nevyrovná, holt mi chyběla Ciri. Místy mi obsah přišel ovlivněný PC hrami.... celý text


Zdravá střeva

Zdravá střeva 2016, Justin Sonnenburg
4 z 5


Mikroflóra trávicího traktu

Mikroflóra trávicího traktu 2005, Vladimír Zbořil
2 z 5


Žhářka

Žhářka 2008, Stephen King
4 z 5


Křížová Výprava

Křížová Výprava 1998, Joe Dever
4 z 5


Zajatec Kaagu

Zajatec Kaagu 1997, Joe Dever
4 z 5

Čtrnáctá kniha ze série gamebooků o Lone Wolfovi. Klasika, která by neměla minout žádného gamebookového nadšence. Takový Pán Prstenů mezi gamebooky. Kvalitní příběh, promyšlený svět a originální herní mechanismy. Na začátku si zvolíte schopnosti, které vám budou během hry užitečné a s každou dohranou knihou získáte další. Schopnosti i výbavu si přenášíte napříč celou sérií, jednotlivé díly na sebe přímo navazují. Místo házení kostkou stačí zapíchnout tužku do tabulky s čísly. Souboje jsou řešeny velmi spravedlivě a roli nehraje pouze náhoda, ale i schopnosti a výbava. Neřešíte pouze zbraně, ale i zbroj a štít. Musíte odpočívat, musíte jíst. Takhle promyšlené gamebooky často nebývají, přesto je vše jednoduché a lehce zvládnutelné.... celý text


Obraz Doriana Graye

Obraz Doriana Graye 2005, Oscar Wilde
3 z 5

Příběh je vážně fajn, ale knížka se často zbytečně vlekla, hlavně v první půlce. Henryho názory byly ze začátku zajímavé a vtipné, důležité pro vykreslení charakterů a Dorianovu proměnu, ale později už mě to jejich tlachání unavovalo, pořád ty samé nesmysly dokola... Nic jiného jsem od Wilda nečetl, ale tady na mě často působil, že se hodně rád poslouchá.... celý text


Malevil

Malevil 1992, Robert Merle
3 z 5


Mio, můj Mio

Mio, můj Mio 2004, Astrid Lindgren
3 z 5

Zrovna tahle mě extra neoslovila, ale pořád solidní seversky temná pohádka a slohově povedená. V závěru velmi uspokojivé vysvětlení (naznačení), co že se to vlastně celou dobu dělo. Jediná pohádka, kterou znám, kde "hříbata plakala krev".... celý text


My děti ze stanice ZOO

My děti ze stanice ZOO 2005, Christiane Vera Felscherinow
5 z 5


Cesta

Cesta 2008, Cormac McCarthy
2 z 5

Děj v knize prakticky neexistuje, následuje jen jedna náhodná příhoda za druhou. Ty mají zase jen vykreslovat obraz zničeného světa. Samo o sobě by to nevadilo, kdyby byl ten svět aspoň trochu zajímavý, ale je to jen tupé opakující se prostředí a tisíckrát dokola popílek. Podoba světa po neznámé katastrofě mi bohužel nepřipadala ani uvěřitelná, zejména všudypřítomný popílek neustále poletující vzduchem X let po katastrofě. Ze začátku možná ano, ale pak by podle mě s deštěm slehl, husté bahno vytvořilo tvrdou vrstvu a zůstalo na zemi. Po většinu času nuda, putování a hledání jídla ve zničených městech se stále opakuje a málokdy zaujme něčím novým. PS: Knížka mi připomněla dvoudílný dokument Supersopka, který popisuje podobnou katastrofu, ke které v Americe skutečně může dojít a v budoucnu pravděpodobně i dojde, jen se neví kdy.... celý text


Prokletí z Ruelu

Prokletí z Ruelu 1996, Joe Dever
4 z 5

Třináctá kniha ze série gamebooků o Lone Wolfovi. Klasika, která by neměla minout žádného gamebookového nadšence. Takový Pán Prstenů mezi gamebooky. Kvalitní příběh, promyšlený svět a originální herní mechanismy. Na začátku si zvolíte schopnosti, které vám budou během hry užitečné a s každou dohranou knihou získáte další. Schopnosti i výbavu si přenášíte napříč celou sérií, jednotlivé díly na sebe přímo navazují. Místo házení kostkou stačí zapíchnout tužku do tabulky s čísly. Souboje jsou řešeny velmi spravedlivě a roli nehraje pouze náhoda, ale i schopnosti a výbava. Neřešíte pouze zbraně, ale i zbroj a štít. Musíte odpočívat, musíte jíst. Takhle promyšlené gamebooky často nebývají, přesto je vše jednoduché a lehce zvládnutelné.... celý text


Ohněm a mečem

Ohněm a mečem 2013, Henryk Sienkiewicz
3 z 5

Pro mě knížka taková rozporuplná, ze začátku jsem se musel do čtení nutit, popisovaný zeměpis a historie mi nic neříkaly a ztrácel jsem se v nich, ale později mě chytla a dočetl jsem ji rád, i když místy byla pořád vyloženě zdlouhavá a nudná. Držely mě víceméně zajímavý jazyk a Zagloba, i když popisy epických bitev byly taky poutavé. Romantická dějová linie taky docela bavila, i když byla jinak nepříliš zajímavá a předvídatelná. Místy mě četba vtáhla, místy jsem se zasmál, ale místy jsem se horkotěžko prokousával. Ty zábavné části sice převážily, ale víc než za tři hodnotit nemůžu.... celý text


Páni temnot

Páni temnot 1996, Joe Dever
4 z 5

Dvanáctá kniha ze série gamebooků o Lone Wolfovi. Klasika, která by neměla minout žádného gamebookového nadšence. Takový Pán Prstenů mezi gamebooky. Kvalitní příběh, promyšlený svět a originální herní mechanismy. Na začátku si zvolíte schopnosti, které vám budou během hry užitečné a s každou dohranou knihou získáte další. Schopnosti i výbavu si přenášíte napříč celou sérií, jednotlivé díly na sebe přímo navazují. Místo házení kostkou stačí zapíchnout tužku do tabulky s čísly. Souboje jsou řešeny velmi spravedlivě a roli nehraje pouze náhoda, ale i schopnosti a výbava. Neřešíte pouze zbraně, ale i zbroj a štít. Musíte odpočívat, musíte jíst. Takhle promyšlené gamebooky často nebývají, přesto je vše jednoduché a lehce zvládnutelné.... celý text


Zajatci času

Zajatci času 1996, Joe Dever
5 z 5

Jedenáctá kniha ze série gamebooků o Lone Wolfovi. Perfektní díl, prostředí astrálního světa je velmi příjemné oživení. Příběh je docela dlouhý a protože se blíží ke konci série magnakai, obsahuje pár pěkně tuhých nepřátel, kteří se s nevhodně zvolenými schopnostmi z předchozích dílů prakticky nedají porazit. Docela hardcore záležitost, ale výborná. Klasika, která by neměla minout žádného gamebookového nadšence. Takový Pán Prstenů mezi gamebooky. Kvalitní příběh, promyšlený svět a originální herní mechanismy. Na začátku si zvolíte schopnosti, které vám budou během hry užitečné a s každou dohranou knihou získáte další. Schopnosti i výbavu si přenášíte napříč celou sérií, jednotlivé díly na sebe přímo navazují. Místo házení kostkou stačí zapíchnout tužku do tabulky s čísly. Souboje jsou řešeny velmi spravedlivě a roli nehraje pouze náhoda, ale i schopnosti a výbava. Neřešíte pouze zbraně, ale i zbroj a štít. Musíte odpočívat, musíte jíst. Takhle promyšlené gamebooky často nebývají, přesto je vše jednoduché a lehce zvládnutelné.... celý text


Torgarské kobky

Torgarské kobky 1995, Joe Dever
4 z 5

Desátá kniha ze série gamebooků o Lone Wolfovi. Klasika, která by neměla minout žádného gamebookového nadšence. Takový Pán Prstenů mezi gamebooky. Kvalitní příběh, promyšlený svět a originální herní mechanismy. Na začátku si zvolíte schopnosti, které vám budou během hry užitečné a s každou dohranou knihou získáte další. Schopnosti i výbavu si přenášíte napříč celou sérií, jednotlivé díly na sebe přímo navazují. Místo házení kostkou stačí zapíchnout tužku do tabulky s čísly. Souboje jsou řešeny velmi spravedlivě a roli nehraje pouze náhoda, ale i schopnosti a výbava. Neřešíte pouze zbraně, ale i zbroj a štít. Musíte odpočívat, musíte jíst. Takhle promyšlené gamebooky často nebývají, přesto je vše jednoduché a lehce zvládnutelné.... celý text


Kotel strachu

Kotel strachu 1995, Joe Dever
5 z 5

Devátá kniha ze série gamebooků o Lone Wolfovi. Klasika, která by neměla minout žádného gamebookového nadšence. Takový Pán Prstenů mezi gamebooky. Kvalitní příběh, promyšlený svět a originální herní mechanismy. Na začátku si zvolíte schopnosti, které vám budou během hry užitečné a s každou dohranou knihou získáte další. Schopnosti i výbavu si přenášíte napříč celou sérií, jednotlivé díly na sebe přímo navazují. Místo házení kostkou stačí zapíchnout tužku do tabulky s čísly. Souboje jsou řešeny velmi spravedlivě a roli nehraje pouze náhoda, ale i schopnosti a výbava. Neřešíte pouze zbraně, ale i zbroj a štít. Musíte odpočívat, musíte jíst. Takhle promyšlené gamebooky často nebývají, přesto je vše jednoduché a lehce zvládnutelné.... celý text


Džungle hrůzy

Džungle hrůzy 1994, Joe Dever
4 z 5

Osmá kniha ze série gamebooků o Lone Wolfovi. Klasika, která by neměla minout žádného gamebookového nadšence. Takový Pán Prstenů mezi gamebooky. Kvalitní příběh, promyšlený svět a originální herní mechanismy. Na začátku si zvolíte schopnosti, které vám budou během hry užitečné a s každou dohranou knihou získáte další. Schopnosti i výbavu si přenášíte napříč celou sérií, jednotlivé díly na sebe přímo navazují. Místo házení kostkou stačí zapíchnout tužku do tabulky s čísly. Souboje jsou řešeny velmi spravedlivě a roli nehraje pouze náhoda, ale i schopnosti a výbava. Neřešíte pouze zbraně, ale i zbroj a štít. Musíte odpočívat, musíte jíst. Takhle promyšlené gamebooky často nebývají, přesto je vše jednoduché a lehce zvládnutelné.... celý text


Hrad smrti

Hrad smrti 1994, Joe Dever
4 z 5

Sedmá kniha ze série gamebooků o Lone Wolfovi. Klasika, která by neměla minout žádného gamebookového nadšence. Takový Pán Prstenů mezi gamebooky. Kvalitní příběh, promyšlený svět a originální herní mechanismy. Na začátku si zvolíte schopnosti, které vám budou během hry užitečné a s každou dohranou knihou získáte další. Schopnosti i výbavu si přenášíte napříč celou sérií, jednotlivé díly na sebe přímo navazují. Místo házení kostkou stačí zapíchnout tužku do tabulky s čísly. Souboje jsou řešeny velmi spravedlivě a roli nehraje pouze náhoda, ale i schopnosti a výbava. Neřešíte pouze zbraně, ale i zbroj a štít. Musíte odpočívat, musíte jíst. Takhle promyšlené gamebooky často nebývají, přesto je vše jednoduché a lehce zvládnutelné.... celý text


Království děsu

Království děsu 1994, Joe Dever
4 z 5

Šestá kniha ze série gamebooků o Lone Wolfovi. Klasika, která by neměla minout žádného gamebookového nadšence. Takový Pán Prstenů mezi gamebooky. Kvalitní příběh, promyšlený svět a originální herní mechanismy. Na začátku si zvolíte schopnosti, které vám budou během hry užitečné a s každou dohranou knihou získáte další. Schopnosti i výbavu si přenášíte napříč celou sérií, jednotlivé díly na sebe přímo navazují. Místo házení kostkou stačí zapíchnout tužku do tabulky s čísly. Souboje jsou řešeny velmi spravedlivě a roli nehraje pouze náhoda, ale i schopnosti a výbava. Neřešíte pouze zbraně, ale i zbroj a štít. Musíte odpočívat, musíte jíst. Takhle promyšlené gamebooky často nebývají, přesto je vše jednoduché a lehce zvládnutelné.... celý text


Stín na písku

Stín na písku 1994, Joe Dever
5 z 5

Pátá kniha ze série gamebooků o Lone Wolfovi. Završuje základní část příběhu a je rozdělena na dvě části. Podle mě jeden z nejlepších dílů, zajímavé prostředí, akce hned od začátku, solidní délka a dá se projít skoro bez bojů. Klasika, která by neměla minout žádného gamebookového nadšence. Takový Pán Prstenů mezi gamebooky. Kvalitní příběh, promyšlený svět a originální herní mechanismy. Na začátku si zvolíte schopnosti, které vám budou během hry užitečné a s každou dohranou knihou získáte další. Schopnosti i výbavu si přenášíte napříč celou sérií, jednotlivé díly na sebe přímo navazují. Místo házení kostkou stačí zapíchnout tužku do tabulky s čísly. Souboje jsou řešeny velmi spravedlivě a roli nehraje pouze náhoda, ale i schopnosti a výbava. Neřešíte pouze zbraně, ale i zbroj a štít. Musíte odpočívat, musíte jíst. Takhle promyšlené gamebooky často nebývají, přesto je vše jednoduché a lehce zvládnutelné.... celý text


Rokle zkázy

Rokle zkázy 2013, Joe Dever
4 z 5

Čtvrtá kniha ze série gamebooků o Lone Wolfovi. Klasika, která by neměla minout žádného gamebookového nadšence. Takový Pán Prstenů mezi gamebooky. Kvalitní příběh, promyšlený svět a originální herní mechanismy. Na začátku si zvolíte schopnosti, které vám budou během hry užitečné a s každou dohranou knihou získáte další. Schopnosti i výbavu si přenášíte napříč celou sérií, jednotlivé díly na sebe přímo navazují. Místo házení kostkou stačí zapíchnout tužku do tabulky s čísly. Souboje jsou řešeny velmi spravedlivě a roli nehraje pouze náhoda, ale i schopnosti a výbava. Neřešíte pouze zbraně, ale i zbroj a štít. Musíte odpočívat, musíte jíst. Takhle promyšlené gamebooky často nebývají, přesto je vše jednoduché a lehce zvládnutelné.... celý text


Princip stínu

Princip stínu 2014, Ruediger Dahlke
4 z 5

Knížka srozumitelně vysvětluje důležitou problematiku stínu. Obzvlášť užitečná je popsaná "hra se zájmeny", i kdyby to byla jediná praktická věc, kterou si po přečtení člověk odnese.... celý text


Lži na pohovce

Lži na pohovce 2008, Irvin D. Yalom
3 z 5


Druhé město

Druhé město 2005, Michal Ajvaz
2 z 5


Jak správně jíst

Jak správně jíst 2007, Ruediger Dahlke
4 z 5


Chronická únava

Chronická únava 2006, Ján Praško
4 z 5


Osada Havranů

Osada Havranů 1954, Eduard Štorch
4 z 5


Dvacet tisíc mil pod mořem

Dvacet tisíc mil pod mořem 1937, Jules Verne
4 z 5

Příběh se čte lépe, než bych čekal, jen mě brzy začaly nudit vyčerpávající popisy podmořské fauny.


Lovci mamutů

Lovci mamutů 1980, Eduard Štorch
4 z 5


Čím onemocněl svět?

Čím onemocněl svět? 2004, Ruediger Dahlke
3 z 5


Zhubněte jednou provždy

Zhubněte jednou provždy 2009, Antónia Mačingová
3 z 5


Mým marodům – Jak vyrobit pacienta

Mým marodům – Jak vyrobit pacienta 2010, Jan Hnízdil
3 z 5

Dobré názory a svým způsobem zajímavé čtení, ale moc konkrétních rad a podnětů zde nenajdete. Autor často "nadává" na situaci, aby následně konstatoval, že pro ni nemá řešení. V článcích se také opakuje. A nechápu, co v takové knížce dělá obsáhlá kritika politiků.... celý text