yank3e
přečtené 204

Startup za pakatel
2013,
Chris Guillebeau
Ze začátku působí jako průměrná knížka plná motivačních příběhů, ale ve druhé části je nabitá praktickými tipy, které můžete aplikovat nejen při startupu, ale i do již existujícího podnikání.... celý text

Letopisy Narnie – komplet
2009,
C. S. Lewis (p)
Popravdě jsem čekal, že to bude brak, ale nakonec jsem příjemně překvapen. Jasně, je to lehčí čtení, ale řemeslně velmi dobře zvládnuté, vtipně a mile napsané. Chuť mi trochu kazil ten stupňující se náboženský podtext s bohem ve lví podobě, ale aspoň na konci všichni... :-P... celý text

Eragon
2004,
Christopher Paolini
Možná už jsem na Eragona moc starý, ale nijak mě nenadchl. Rozjezd nudný, příběh nemastný, neslaný, postavy většinou nesympatické... Pár dobrých nápadů a kvalita s postupujícím příběhem spíše rostla, ale pořád jen takový průměr a moc mě neláká číst další díly, i když možná budou lepší.... celý text

Pověsti z Dobrušska
2010,
Jiří Mach
Pověsti mohou být zajímavé a neurazí, pokud žijete v tomto kraji a daná místa poznáváte. Jinak ale velice slabý průměr.

Bouřková sezóna
2015,
Andrzej Sapkowski
Nečekal jsem nic extra, ale musím uznat, že knížka byla nakonec fakt dobrá a bavila mě. Původní sérii se ale nevyrovná, holt mi chyběla Ciri. Místy mi obsah přišel ovlivněný PC hrami.... celý text
Zajatec Kaagu
1997,
Joe Dever
Čtrnáctá kniha ze série gamebooků o Lone Wolfovi. Klasika, která by neměla minout žádného gamebookového nadšence. Takový Pán Prstenů mezi gamebooky. Kvalitní příběh, promyšlený svět a originální herní mechanismy. Na začátku si zvolíte schopnosti, které vám budou během hry užitečné a s každou dohranou knihou získáte další. Schopnosti i výbavu si přenášíte napříč celou sérií, jednotlivé díly na sebe přímo navazují. Místo házení kostkou stačí zapíchnout tužku do tabulky s čísly. Souboje jsou řešeny velmi spravedlivě a roli nehraje pouze náhoda, ale i schopnosti a výbava. Neřešíte pouze zbraně, ale i zbroj a štít. Musíte odpočívat, musíte jíst. Takhle promyšlené gamebooky často nebývají, přesto je vše jednoduché a lehce zvládnutelné.... celý text

Obraz Doriana Graye
2005,
Oscar Wilde
Příběh je vážně fajn, ale knížka se často zbytečně vlekla, hlavně v první půlce. Henryho názory byly ze začátku zajímavé a vtipné, důležité pro vykreslení charakterů a Dorianovu proměnu, ale později už mě to jejich tlachání unavovalo, pořád ty samé nesmysly dokola... Nic jiného jsem od Wilda nečetl, ale tady na mě často působil, že se hodně rád poslouchá.... celý text

Mio, můj Mio
2004,
Astrid Lindgren
Zrovna tahle mě extra neoslovila, ale pořád solidní seversky temná pohádka a slohově povedená. V závěru velmi uspokojivé vysvětlení (naznačení), co že se to vlastně celou dobu dělo. Jediná pohádka, kterou znám, kde "hříbata plakala krev".... celý text

Cesta
2008,
Cormac McCarthy
Děj v knize prakticky neexistuje, následuje jen jedna náhodná příhoda za druhou. Ty mají zase jen vykreslovat obraz zničeného světa. Samo o sobě by to nevadilo, kdyby byl ten svět aspoň trochu zajímavý, ale je to jen tupé opakující se prostředí a tisíckrát dokola popílek. Podoba světa po neznámé katastrofě mi bohužel nepřipadala ani uvěřitelná, zejména všudypřítomný popílek neustále poletující vzduchem X let po katastrofě. Ze začátku možná ano, ale pak by podle mě s deštěm slehl, husté bahno vytvořilo tvrdou vrstvu a zůstalo na zemi. Po většinu času nuda, putování a hledání jídla ve zničených městech se stále opakuje a málokdy zaujme něčím novým. PS: Knížka mi připomněla dvoudílný dokument Supersopka, který popisuje podobnou katastrofu, ke které v Americe skutečně může dojít a v budoucnu pravděpodobně i dojde, jen se neví kdy.... celý text

Prokletí z Ruelu
1996,
Joe Dever
Třináctá kniha ze série gamebooků o Lone Wolfovi. Klasika, která by neměla minout žádného gamebookového nadšence. Takový Pán Prstenů mezi gamebooky. Kvalitní příběh, promyšlený svět a originální herní mechanismy. Na začátku si zvolíte schopnosti, které vám budou během hry užitečné a s každou dohranou knihou získáte další. Schopnosti i výbavu si přenášíte napříč celou sérií, jednotlivé díly na sebe přímo navazují. Místo házení kostkou stačí zapíchnout tužku do tabulky s čísly. Souboje jsou řešeny velmi spravedlivě a roli nehraje pouze náhoda, ale i schopnosti a výbava. Neřešíte pouze zbraně, ale i zbroj a štít. Musíte odpočívat, musíte jíst. Takhle promyšlené gamebooky často nebývají, přesto je vše jednoduché a lehce zvládnutelné.... celý text

Ohněm a mečem
2013,
Henryk Sienkiewicz
Pro mě knížka taková rozporuplná, ze začátku jsem se musel do čtení nutit, popisovaný zeměpis a historie mi nic neříkaly a ztrácel jsem se v nich, ale později mě chytla a dočetl jsem ji rád, i když místy byla pořád vyloženě zdlouhavá a nudná. Držely mě víceméně zajímavý jazyk a Zagloba, i když popisy epických bitev byly taky poutavé. Romantická dějová linie taky docela bavila, i když byla jinak nepříliš zajímavá a předvídatelná. Místy mě četba vtáhla, místy jsem se zasmál, ale místy jsem se horkotěžko prokousával. Ty zábavné části sice převážily, ale víc než za tři hodnotit nemůžu.... celý text

Páni temnot
1996,
Joe Dever
Dvanáctá kniha ze série gamebooků o Lone Wolfovi. Klasika, která by neměla minout žádného gamebookového nadšence. Takový Pán Prstenů mezi gamebooky. Kvalitní příběh, promyšlený svět a originální herní mechanismy. Na začátku si zvolíte schopnosti, které vám budou během hry užitečné a s každou dohranou knihou získáte další. Schopnosti i výbavu si přenášíte napříč celou sérií, jednotlivé díly na sebe přímo navazují. Místo házení kostkou stačí zapíchnout tužku do tabulky s čísly. Souboje jsou řešeny velmi spravedlivě a roli nehraje pouze náhoda, ale i schopnosti a výbava. Neřešíte pouze zbraně, ale i zbroj a štít. Musíte odpočívat, musíte jíst. Takhle promyšlené gamebooky často nebývají, přesto je vše jednoduché a lehce zvládnutelné.... celý text

Zajatci času
1996,
Joe Dever
Jedenáctá kniha ze série gamebooků o Lone Wolfovi. Perfektní díl, prostředí astrálního světa je velmi příjemné oživení. Příběh je docela dlouhý a protože se blíží ke konci série magnakai, obsahuje pár pěkně tuhých nepřátel, kteří se s nevhodně zvolenými schopnostmi z předchozích dílů prakticky nedají porazit. Docela hardcore záležitost, ale výborná. Klasika, která by neměla minout žádného gamebookového nadšence. Takový Pán Prstenů mezi gamebooky. Kvalitní příběh, promyšlený svět a originální herní mechanismy. Na začátku si zvolíte schopnosti, které vám budou během hry užitečné a s každou dohranou knihou získáte další. Schopnosti i výbavu si přenášíte napříč celou sérií, jednotlivé díly na sebe přímo navazují. Místo házení kostkou stačí zapíchnout tužku do tabulky s čísly. Souboje jsou řešeny velmi spravedlivě a roli nehraje pouze náhoda, ale i schopnosti a výbava. Neřešíte pouze zbraně, ale i zbroj a štít. Musíte odpočívat, musíte jíst. Takhle promyšlené gamebooky často nebývají, přesto je vše jednoduché a lehce zvládnutelné.... celý text

Torgarské kobky
1995,
Joe Dever
Desátá kniha ze série gamebooků o Lone Wolfovi. Klasika, která by neměla minout žádného gamebookového nadšence. Takový Pán Prstenů mezi gamebooky. Kvalitní příběh, promyšlený svět a originální herní mechanismy. Na začátku si zvolíte schopnosti, které vám budou během hry užitečné a s každou dohranou knihou získáte další. Schopnosti i výbavu si přenášíte napříč celou sérií, jednotlivé díly na sebe přímo navazují. Místo házení kostkou stačí zapíchnout tužku do tabulky s čísly. Souboje jsou řešeny velmi spravedlivě a roli nehraje pouze náhoda, ale i schopnosti a výbava. Neřešíte pouze zbraně, ale i zbroj a štít. Musíte odpočívat, musíte jíst. Takhle promyšlené gamebooky často nebývají, přesto je vše jednoduché a lehce zvládnutelné.... celý text

Kotel strachu
1995,
Joe Dever
Devátá kniha ze série gamebooků o Lone Wolfovi. Klasika, která by neměla minout žádného gamebookového nadšence. Takový Pán Prstenů mezi gamebooky. Kvalitní příběh, promyšlený svět a originální herní mechanismy. Na začátku si zvolíte schopnosti, které vám budou během hry užitečné a s každou dohranou knihou získáte další. Schopnosti i výbavu si přenášíte napříč celou sérií, jednotlivé díly na sebe přímo navazují. Místo házení kostkou stačí zapíchnout tužku do tabulky s čísly. Souboje jsou řešeny velmi spravedlivě a roli nehraje pouze náhoda, ale i schopnosti a výbava. Neřešíte pouze zbraně, ale i zbroj a štít. Musíte odpočívat, musíte jíst. Takhle promyšlené gamebooky často nebývají, přesto je vše jednoduché a lehce zvládnutelné.... celý text

Džungle hrůzy
1994,
Joe Dever
Osmá kniha ze série gamebooků o Lone Wolfovi. Klasika, která by neměla minout žádného gamebookového nadšence. Takový Pán Prstenů mezi gamebooky. Kvalitní příběh, promyšlený svět a originální herní mechanismy. Na začátku si zvolíte schopnosti, které vám budou během hry užitečné a s každou dohranou knihou získáte další. Schopnosti i výbavu si přenášíte napříč celou sérií, jednotlivé díly na sebe přímo navazují. Místo házení kostkou stačí zapíchnout tužku do tabulky s čísly. Souboje jsou řešeny velmi spravedlivě a roli nehraje pouze náhoda, ale i schopnosti a výbava. Neřešíte pouze zbraně, ale i zbroj a štít. Musíte odpočívat, musíte jíst. Takhle promyšlené gamebooky často nebývají, přesto je vše jednoduché a lehce zvládnutelné.... celý text

Hrad smrti
1994,
Joe Dever
Sedmá kniha ze série gamebooků o Lone Wolfovi. Klasika, která by neměla minout žádného gamebookového nadšence. Takový Pán Prstenů mezi gamebooky. Kvalitní příběh, promyšlený svět a originální herní mechanismy. Na začátku si zvolíte schopnosti, které vám budou během hry užitečné a s každou dohranou knihou získáte další. Schopnosti i výbavu si přenášíte napříč celou sérií, jednotlivé díly na sebe přímo navazují. Místo házení kostkou stačí zapíchnout tužku do tabulky s čísly. Souboje jsou řešeny velmi spravedlivě a roli nehraje pouze náhoda, ale i schopnosti a výbava. Neřešíte pouze zbraně, ale i zbroj a štít. Musíte odpočívat, musíte jíst. Takhle promyšlené gamebooky často nebývají, přesto je vše jednoduché a lehce zvládnutelné.... celý text

Království děsu
1994,
Joe Dever
Šestá kniha ze série gamebooků o Lone Wolfovi. Klasika, která by neměla minout žádného gamebookového nadšence. Takový Pán Prstenů mezi gamebooky. Kvalitní příběh, promyšlený svět a originální herní mechanismy. Na začátku si zvolíte schopnosti, které vám budou během hry užitečné a s každou dohranou knihou získáte další. Schopnosti i výbavu si přenášíte napříč celou sérií, jednotlivé díly na sebe přímo navazují. Místo házení kostkou stačí zapíchnout tužku do tabulky s čísly. Souboje jsou řešeny velmi spravedlivě a roli nehraje pouze náhoda, ale i schopnosti a výbava. Neřešíte pouze zbraně, ale i zbroj a štít. Musíte odpočívat, musíte jíst. Takhle promyšlené gamebooky často nebývají, přesto je vše jednoduché a lehce zvládnutelné.... celý text

Stín na písku
1994,
Joe Dever
Pátá kniha ze série gamebooků o Lone Wolfovi. Završuje základní část příběhu a je rozdělena na dvě části. Podle mě jeden z nejlepších dílů, zajímavé prostředí, akce hned od začátku, solidní délka a dá se projít skoro bez bojů. Klasika, která by neměla minout žádného gamebookového nadšence. Takový Pán Prstenů mezi gamebooky. Kvalitní příběh, promyšlený svět a originální herní mechanismy. Na začátku si zvolíte schopnosti, které vám budou během hry užitečné a s každou dohranou knihou získáte další. Schopnosti i výbavu si přenášíte napříč celou sérií, jednotlivé díly na sebe přímo navazují. Místo házení kostkou stačí zapíchnout tužku do tabulky s čísly. Souboje jsou řešeny velmi spravedlivě a roli nehraje pouze náhoda, ale i schopnosti a výbava. Neřešíte pouze zbraně, ale i zbroj a štít. Musíte odpočívat, musíte jíst. Takhle promyšlené gamebooky často nebývají, přesto je vše jednoduché a lehce zvládnutelné.... celý text

Rokle zkázy
2013,
Joe Dever
Čtvrtá kniha ze série gamebooků o Lone Wolfovi. Klasika, která by neměla minout žádného gamebookového nadšence. Takový Pán Prstenů mezi gamebooky. Kvalitní příběh, promyšlený svět a originální herní mechanismy. Na začátku si zvolíte schopnosti, které vám budou během hry užitečné a s každou dohranou knihou získáte další. Schopnosti i výbavu si přenášíte napříč celou sérií, jednotlivé díly na sebe přímo navazují. Místo házení kostkou stačí zapíchnout tužku do tabulky s čísly. Souboje jsou řešeny velmi spravedlivě a roli nehraje pouze náhoda, ale i schopnosti a výbava. Neřešíte pouze zbraně, ale i zbroj a štít. Musíte odpočívat, musíte jíst. Takhle promyšlené gamebooky často nebývají, přesto je vše jednoduché a lehce zvládnutelné.... celý text

Princip stínu
2014,
Ruediger Dahlke
Knížka srozumitelně vysvětluje důležitou problematiku stínu. Obzvlášť užitečná je popsaná "hra se zájmeny", i kdyby to byla jediná praktická věc, kterou si po přečtení člověk odnese.... celý text

Dvacet tisíc mil pod mořem
1937,
Jules Verne
Příběh se čte lépe, než bych čekal, jen mě brzy začaly nudit vyčerpávající popisy podmořské fauny.

Mým marodům – Jak vyrobit pacienta
2010,
Jan Hnízdil
Dobré názory a svým způsobem zajímavé čtení, ale moc konkrétních rad a podnětů zde nenajdete. Autor často "nadává" na situaci, aby následně konstatoval, že pro ni nemá řešení. V článcích se také opakuje. A nechápu, co v takové knížce dělá obsáhlá kritika politiků.... celý text