kvantová fyzika

štítky

42 knih

Kvantová teorie nikoho nezabije 89% Kvantová teorie nikoho nezabije 2010, Marcus Chown

„Poté, co jsem přečetl nespočet knih, které údajně vysvětlují kvantovou teorii a teorii relativity i naprostým laikům, a nebyl jsem z nich příliš moudrý, jsem se rozhodl, že to přece musí jít i jinak – a napsal jsem tuto... více

Dvojník 76% Dvojník 2022, Brian Freeman

Jedinečný technothriller od mistra neotřelých zápletek a napínavých rozuzlení, vydávaného ve 46 zemích. Dylanu Moranovi se jedné deštivé noci zhroutil svět: jeho auto pohltila rozvodněná řeka a pod hladinou zůstala jeho ... více

Elegantní vesmír 93% Elegantní vesmír 2001, Brian Greene

Podtitul: superstruny, skryté rozměry a hledání finální teorie Bestseller, který umožní čtenářům nahlédnout na vesmír novýma očima. Kniha pojednává o jedné z nejambicióznějších teorií, teorii superstrun. Tato teorie s... více

Řád času 88% Řád času 2020, Carlo Rovelli

Autor, přední teoretický fyzik, spolutvůrce smyčkové kvantové gravitace, ale také výtečný spisovatel, se ve své nejnovější knize zabývá tajemstvím času, možná vůbec největší záhadou světa. V první části srozumitelným způ... více

Vy jste placebo 83% Vy jste placebo 2016, Joe Dispenza

Víra mysli skutečně uzdravuje V knize Jste placebo doktor Joe Dispenza předkládá několik doložených případů těch, kteří překonali rakovinu, srdeční choroby, depresi, artritidu nebo třesy spojené s Parkinsonovou chorobou... více

Pan Tompkins v říši divů 84% Pan Tompkins v říši divů 1986, George Gamow

Zábavná populárně naučná knížka s prvky sci-fi, kde je laikovi zábavnou formou představena teorie relativity i kvantová fyzika. Útlá, vtipná a zábavná populárně vědná knížka autora je vzácným příkladem zasvěcené popul... více

Záhady kvantového světa 84% Záhady kvantového světa 2018, Thibault Damour

Je tu komiks, který vám objasní základy kvantové fyziky! Vydejte se společně s dobrodruhem Bobem a jeho psem Rickem na výpravu po záhadách kvantového světa! Kvantová fyzika je přítomná ve všem, co nás obklopuje – od obří... více

Schrödingerova velryba 79% Schrödingerova velryba 2014, Andrew Crumey

Erwin Schrödinger, Robert Schumann, Friedrich Nietzsche, Herman Melville – tato zvláštní, nesourodá skupina se střetává v knize Andrewa Crumeyho Schrödingerova velryba. Ti všichni mají nějaký vztah k Harrymu Dickovi, sti... více

Neobyčejná teorie světla a látky 88% Neobyčejná teorie světla a látky 2001, Richard P. Feynman

Richard Feynman proslul jednak jako Einsteinův nástupce a rozvíjitel relativistického pohledu, ale též jako úspěšný popularizátor vědy. Dokázal běžnému čtenáři přiblížit ty nejsložitější teorie, které se vznášejí v abstr... více

Matrix: Božský zdroj 87% Matrix: Božský zdroj 2009, Gregg Braden

Průkopník kvantové teorie, Max Planck, kdysi šokoval celý svět tvrzením, že existuje jakýsi zdroj, v němž se rodí úplně vše, co tvoří náš svět. Autor této knihy pátral více než dvacet let po prastarých znalostech a nach... více

Pátrání po Schrödingerově kočce: Kvantová fyzika a skutečnost 94% Pátrání po Schrödingerově kočce: Kvantová fyzika a skutečnost 1998, John Gribbin

Kvantová fyzika a skutečnost. Žádná detektivka ani legrace. Podtitul zní: Kvantová fyzika a skutečnost. Je to něco mnohem více než detektivka a místa legrace spíše mrazení v zádech. Celá knížka je o věcech, které jsou ... více

Nový kvantový vesmír 90% Nový kvantový vesmír 2005, Tony Hey

Poutavý a zasvěcený úvod do asi nejvlivnější fyzikální teorie 20. století i současnosti je určen zejména laikům a je založen na příkladech z každodenního života. Kniha dokáže na základě středoškolských znalostí a praktic... více

Paradox 81% Paradox 2014, Jim Al-Khalili

Nejhlubší a nejdůležitější fyzikální zákony vynikají průzračně jasnými formulacemi – kdyby je totiž omezovaly četné podmínky, nemohly by mít tak dalekosáhlé důsledky. Polemizovat s nimi v myšlenkách proto může každý. Tat... více

Jak naučit svého psa fyziku 87% Jak naučit svého psa fyziku 2011, Chad Orzel

Chad Orzel, profesor fyziky, blogger a pejskař, s humorem a lehkostí vysvětluje svému psovi i lidským čtenářům klíčové otázky spojené s kvantovou mechanikou. Mnoho lidí už někdy slyšelo o slavné Schrödingerově kočce, ale... více

Schrödingerova koťata 89% Schrödingerova koťata 2001, John Gribbin

Svět, který nás obklopuje, může být docela jiný, než by se mohlo zdát, a věda zdánlivě tak nudná jako fyzika, může být tím nejúžasnějším dobrodružstvím. To všechno bylo a je jasné už mnoha slavným vědcům, génia géniů Alb... více

Úvod do teórie chaosu 88% Úvod do teórie chaosu 2016, Jana Plauchová

Príbeh o sile ľudského strachu, sebaklamoch a fóbiách. Ale aj o nevyčerpateľných možnostiach, výskume a zahrávaní sa s vesmírom. Peter „Pete“ Murray je teoretik hĺbkového prežitia. Hoci zachránil z havarovaných ponor... více

Nekonečno v dlani 82% Nekonečno v dlani 2019, Marcus Chown

Spousta věcí v našem světě působí naprosto logicky a významné vědecké objevy nám pomohly porozumět sami sobě, naší planetě i našemu místu ve vesmíru až do neuvěřitelných detailů. Avšak naše vesmírná dobrodružství, stále ... více

Kvantechismus 89% Kvantechismus 2021, Andrzej Dragan

Kvantechismus Adrzeje Dragana je knihou pro všechny, kteří byli s fyzikou na štíru, a přesto je zajímají témata jako černé díry, kvantová teleportace nebo antihmota. Díky jeho přístupnému stylu nepotřebujete roky studia ... více

Neznámý vesmír v 10 kapitolách 89% Neznámý vesmír v 10 kapitolách 2017, Stuart Clark

Aktuální příručka o vesmíru a o tom, jak nás naše poslední objevy o hlubokém kosmu nutí přehodnocovat, co o něm vlastně víme a co ne. Dne 21. března 2013 zveřejnila Evropská kosmická agentura mapu zbytkového záření po ve... více

Povaha prostoru a času 84% Povaha prostoru a času 2000, Roger Penrose

Jedna z nejzávažnejších otázek současné kvantové fyziky zní, jak spojit kvantovou teorii pole a Einsteinovu obecnou teorii relativity – tyto dvě nejpreciznější a nejúspěšnější fyzikální teorie vůbec – v jednotnou teorii ... více