Kvantová teorie nikoho nezabije

kniha od:

KoupitKoupit eknihu

„Poté, co jsem přečetl nespočet knih, které údajně vysvětlují kvantovou teorii a teorii relativity i naprostým laikům, a nebyl jsem z nich příliš moudrý, jsem se rozhodl, že to přece musí jít i jinak – a napsal jsem tuto knihu,“ tvrdí autor. Po Vesmíru hned vedle (2003) a Čarodějné peci (2005) se tak českým čtenářům se dostává do rukou již třetí kniha Marcuse Chowna, známého popularizátora kosmologie a v současné době odborného poradce časopisu New Scientist....celý text

https://www.databazeknih.cz/images_books/31_/31443/kvantova-teorie-nikoho-nezabije-CqZ-31443.png 4.5120
Literatura naučná, Věda
Vydáno:, Kniha Zlín
Orig. název:

Quantum Theory Cannot Hurt You (2008)

více informací...
Nahrávám...

Kniha Kvantová teorie nikoho nezabije

los
21. ledna

autor se ve výkladu neustále opakuje, Hawking se mi čte lépe

Finn69
28.10.2018

Tak dobrá zpráva je, že kvantová teorie mě skutečně nejen nezabila, dokonce mi (až na mírné bolení hlavy) ani nezpůsobila žádné vážnější zranění.
A přestože nemůžu říct, že to všechno ze 100% chápu, řadu věcí jsem si tu ujasnil. Pro nás "nefyziky" jsou takovéhle knihy dar z nebes, na odbornou studii bych jen zmateně hleděl a tohle byla vlastně docela zábava. Do větší hloubky se nechystám, to, co jsem se dozvěděl, určitě využiji při další scifi, případně když budu chtít udělat dojem na nějakou slečnu a víc asi nepotřebuji.

"Čas je to, co ukazují hodiny."
Albert Einstein

No není to super?

gladya
19.09.2018

Četla jsem to pěkně dlouho, občas jsem musela změnit žánr na beletrii, ale stálo to za to.

Rozhodně zajímavé čtení. Netvrdím, že jsem všechno pochopila. Ale, jsem ráda, že jsem se před lety přestěhovala z 10. patra do přízemí.

Jako čtenáře sci-fi mě nějaká ta červí díra a dilatace času nerozhodí. Jak může být částice na dvou místech, to už je horší, to beru spíš jako fakt. A Jak je to s gravitací jsem možná i pochopila.

V pondělí středu a pátek vlny, v úterý, čtvrtek a sobotu částice a v neděli se modlit, to jsem někde četla o kvantové fyzice . No, zlatý Newton a jeho jablko, i když mu na hlavu nespadlo.

ticor
15.09.2018

Vše skvěle vysvětleno.

VesmirnaOndatra
27.08.2018

Nesúrodé a blbé poznámky:

Je totiž pozoruhodnou skutečností, že 99,999999999999 procent objemu běžné hmoty je prázdný prostor.
Ha! Takže keď ma nabudúce bude nejaký koprorátny motivátor presviedčať o poloplnosti pohára, tak mu vmetiem do ksichtu, že nech sa na to pozerá ako chce, pohár je aj tak na 99,9999999999999 prázdny. A dám si záležať na tom, aby som neopomenula žiadnu z tých pätnástich deviatiek.

Když přelaďujete televizní přijímač mezi dvěma stanicami, jedno procento bílého snehu na obrazovce je tvořeno pozůstatkem velkého tresku
Ha! A že v telke nič dobré nedávajú! (Každopádne nechcem byť pri tom, keď príde pokuta za porušovanie autorských práv)

Podle speciální teorie relativity platí, že čím rychleji se pohybujete, tím více se pro vás čas spomaluje. To znamená, že pokud pracujete v přízemí kancelářského věžáku, stárnete pomaleji, než kolegové z horních pater, protože dole u země na vás působí silnější gravitace a zpomaluje váš čas
Čo na to odbory??? (Každopádne, tenot fakt budem brať do úvahy, keď sa budem najbližšie sťahovať)

K vyprodukování nesmírného množství energie, kterou Slunce vyzařuje, se musí každou vteřinu zničit čtyři miliony tun hmoty - asi milion slonů. Tady máme koněčne pravý zdroj slunečního svitu.
Čo na to Greenpeace??? (Každopádne aspoň sa ukazuje, že Pratchett mal pravdu s tým, že to všetko stojí na slonoch)

Vesmír sa nafukuje.
Čo na to PR oddelenie Espumisanu???

Udeľujem tak 3 a pol (ne)mŕtveho mačiatka.
Na jednej strane, nič čo by som ešte nečítala, na druhej strane, vďaka veľmi vydareným analógiám teraz niektoré javy chápem lepšie, na tretej strane mi veľmi chýbali obrázky, ktoré by vysvetľovené nejak dokreslili, takto som si to musela predstavovať celé sama a ako sa poznám určite zle.

JIC
02.04.2018

Pekna knizka, dobre se cte, nezasvecene seznami s obsahem kvantove fyziky a s obecnou teorii relativity. Doporucuji!

JIC
31.03.2018

Paradni kniha, hezky se cte a ctenar se hodne dozvi. Doporucuji!

jaroiva
06.03.2018

pro mě je to moc pěkně napsané, po třetím, čtvrtém přečtení některých pasáží jsem kousky i pochopila :)
Řekla bych, že autorovi se povedlo do mě dostat maximum toho, co jsem schopná pochopit z teorie.
Nejvýstižnější výrok z celé knížky, který ji celou - podle mého názoru - charakterizuje, je citace výroku Chaima Weizmanna, který po námořní plavbě s Einsteinem prohlásil: "Einstein mi svou teorii vysvěloval každý den a na konci cesty jsem už věřil tomu, že jí doopravdy rozumí!"