horvis horvis komentáře u knih

☰ menu

Budoucnost prostoročasu Budoucnost prostoročasu Stephen William Hawking

no mě se ta knížka líbila, není moc tlustá, takže jsem asi půlku přečetl cestou vlakem, zajímavý úvahy, kde ve finále se hlavně řeší cestovaní časem, čož se z fyzikálního hlediska úkáže prostě jako nemožné

23.04.2016 5 z 5


Soumrak Soumrak Dmitry Glukhovsky

Předchozí komentující čtenář Filla SFC abosultně nepochopil podstatu příběhu.
Vyžaduje to několika-úrovňovou představivost. To co FillaSFC označuje jako umělé natahování, je dokonale vysvětleno odhalením na konci. Nebudu to tady víc vysvětlovat, abych neprozradil děj někomu, kdo to ještě nečetl.
Podle mě je to geniálně vymyšlená kniha.
Je to hold vyšší level.
VTIP JE V TOM, že takové ty jakoby zbytečně vsuvky je právě NUTNÉ nevynechávat a vše poctivě přečíst aby človeku docvakly všechny souvislosti.
Kniha je sice místy dost neakční, ale literárně dokonalá.

29.02.2016 5 z 5


Modrý labyrint Modrý labyrint Lincoln Child

Ach jo, prej že pátrání směřuje hluboko do neblahé minulosti agentovy rodiny...
Tak tohle mě právě na Pendergastovy vůbec nebaví, už je to ohraný furt dokola jako nějaká telenovela... a už to začíná být otravně dost neoriginální, jako když si děláte kafe z logru po kávě minulé. Jestli tam zas bude zápletka s Pendergastovým bratrem nebo Pendergastovou ženou či jiným jeho příbuzenstvem, tak už opravdu budu tyto autory považovat za vyprádněné nádoby, absolutně bez nápadu a schopností vymyslet zajímavý příběh.
Například poslední Pendergast, tak ten vybočoval z této pro mě připitomělé sáze o Pendergastově rodině, totiž předposlední díl "Bílý oheň" se odehrával jako samostatný příběh bez jakýchkoli telenovelských vazeb na knihy předešlé co se dějové linie týče (vystupování jiných postav z minulosti mi nevadí). "Bílý oheň" se mi opravdu líbil a oddechl jsem si, že autoři konečně opustili od prostoduchého nekonečného omílání a ždímaní stále toho samé tématu kolem Pendergastovy rodiny, no... a teď co čtu upoutávku na "Modrý labirynt" vídím, že se to asi bohužel vrací zpět do starých zajetých kolejí.... No ono, hm...;) už jen to že druhá kniha po sobě má zase v názvu barvu, je pro mě známkou, jakési bezradnosti či potíží přijít s něčím novým a přijde mi to zase jako napsané z nutnosti už zase něco vydat. Jasný to s tou barvou trochu přehání, ale zde předkládaný obsah knihy, berou tak trochu jako předložení důkazů a správnosti mých doměnek a opravněnosti mých obav.
Takže, ikdyž si knihy rád kupuju a nerad čekám až to bude k půjčení v knihovně, tak tuhle si asi nekoupím, právě kvůli té anoncované tendenci knihy zamotávat se zpět do Labyrintu Pendergastovy rodiny, což už v minulých knihách, kde toto téma tvořili stěžejní nit příběhu, mě nakonec omotávalo neskutečně nudnou látkou, bez zajímavého vzoru a sytých barev....

14.10.2015


Ztracený ostrov Ztracený ostrov Lincoln Child

Je mi líto, ale pro mě to byla slabota.
Přečetl jsem od těchto autorů úplně všechno a tudíž mi neuniklo, jak se některé scény opravdu dost pobobají scénám z jiných knih. Pro mě tam úplně chybělo napětí, okamžik překvapení a čekání co bude dál.
Možná kdybych tuto knihu četl jako první od tohoto autora (autorů), tak bych měl jiný názor, takhle mě to vůbec ničím nepřekvapilo, některá místa působila dosti naivně - třeba jak Kyklop vedl hrdinu knihy ostovem a při hledání čehosi.... tak reakce hrdiny a popis toho celkově mi přišel tak nějak jako v knize pro děti, já nevím asi je to proto, že určité části dějě např. z knihy "Mayský kodex" se tomu místu, fauně a flóře podobají ale v "Mayské kodexu" to na mě působilo opravdu omamně, kde prostě člověk byl vtažen do toho místa jako by tam byl... tady ve "Ztraceném ostrově" to na ně v postupném postupu knihou působilo čím dál tím víc tak, že autor prostě potřeboval rychle něco napsat z ekonomických důvodů, než že by to byl výtrysk inspirace....
Pro mě to bylo zklamání a Epilog už jsem ani nedočetl...
Skoro všechny knihy od těchto autorů jsme si koupil a mám je doma cca 16 knih, a to jsem koupil i ty co už jsem měl přečtené z knihovny ale koupil jsem si je pak do sbírky a pak jsem si prostě koupil ty další co teprve vycházely jako novinky, ale teď se budu hodně rozmýšlet jestli si koupím i tu další, nebo jestli si radši počkám na knihovnu....

14.10.2015 1 z 5


Soumrak Soumrak Dmitry Glukhovsky

Není to dobrodružné kniha, která by měla spád jako od Cusslera nebo Preston-Childa, ale i tak je skvělá. Nejaká hluchá místa tam byla, která mě moc nebavila číst, ale většina knihy byla prostě skvělá, dokonalá metafyzika nebo jako by se to dalo nazvat. Jsou v tý knize skvělý metafory a různý slovní obraty, a ty některý místa co třeba někomu nedávají smysl, tak v závěru všechno získá svůj smysl, vysvětlení stavu mysli, nemůžů tady napsat jak jsem to přesně pochopil já, protože bych musel prozradit i vývoje v knize lidem co to ještě nečetli.
Závěrem: Místama asi náročná četba u toho vydržet a asi je to lepší číst na etapy, jako jsem to četl já (četl jsem to měsíc, jak jsem měl čas -ne každý den). Ale ten závěr, kterej totálně smete ze stolu, všechno co jste si o tom příběhu mysleli během čtení knihy, co je prostě luxus.
Když to beru z literární stránky, tak je to asi nejlepší kniha co jsem zatím četl.
Není to strhující, ale autor skvěle popisuje různé stavy mysli a děje v životě všeobecně.

16.04.2015 5 z 5


Původ Původ J. T. Brannan

reakce na fraste:
Mýlíš se !
Jak píšeš o tom nádherném výkonu, kdy se vykrade dopoledne za bílého dne pod rouškou tmy avleze si pod vůz - tak takhle to v knize vůbec není.

Odehrává se to totiž opravdu uprostřed noci. Jediné světlo kterému se tam hrdina vyhýbá je od světlometů aut apod.
Já si myslím, že je to dobré čtění, není to nuda.

10.01.2015 4 z 5


Dva hroby Dva hroby Lincoln Child

Mě to moc neuchvátilo.
Tak jako, že se to dalo číst, ale nic víc.
Mě se mnohem víc líbí např. "Mayský kodex"
Ta honička v závěru mě taky moc nedostala, asi už no jsem moc zvyklý.
Málokterá část v knize mě nutilo číst dál a pak nechala napnutého v očekávání dalších dějů,
když jsem knihu musel odložit.

Pro mě asi nejzajímavější a nejnapínavější byla ta část, ve které probíhá doktorovo pátrání ohledně minulosti Constance, to co se kolem toho oderávalo mě bavilo asi nejvíc, což vlastně s Pendergastem v té knize vůbec nesouviselo.
Jak hodnotit?
Tak četl jsem 2 x - Bouře, Mayský kodex, Kráter, Ledová Bariera (3x) to je jasných 5 hvězd
ale tohle by mě podruhé číst nebavilo.
Úvod knihy mi přišel nějakej nepřirozeně překotný, nesourodý, nevím jak to napsat, asi tak že prvních několik kapitol by se dalo shrnout do pár vět (tedy ty kapitoly daly by se vynechat) a samotný příběh by mohl pokračovat až od Pendergastovy cesty do Jižní Ameriky.
Snad je "Bílý oheň" lepší pokračování série.
Pro někoho kdo Pendergasta ještě nezná, tak "Dva hroby" můžou být dobrou knihou,
ale hlavně v úvodu se to všechno strašne moc dokola opakuje a podobá předešlým cca 5 knihám
této serie. Vůbec to zaobírání se s Helen mi nesedělo, už se to furt dokola všechno opakovalo.

18.12.2014 3 z 5


Na západní frontě klid Na západní frontě klid Erich Maria Remarque (p)

Už je to 10 let co jsem to četl, takže jsem dal průměr 3 hvězdy, páč už si z toho moc nepamatuju.
Jediný co si z toho pamatuju, jak vypravěč vidí jinýho vojáka opodál jak si po výbuchu granátu snaží napcpat svá střeva zpět do břicha...

20.10.2014 3 z 5


Projekt Kraken Projekt Kraken Douglas Preston

No, zklamalo mě to co jsem četl v popisu knihy.
Nejdřív to začíná dobře:
"Vyslání sondy do mrazivého metanového prostředí Saturnova měsíce Titanu nemá v dějinách dobývání kosmu obdoby."

Pak to ale pokračuje velice BÉČKOVĚ !!!
(píše se o řídícím PC mise)
" Místo k nejzazší hranici sluneční soustavy pronikla do celosvětové sítě, do internetu, tedy prakticky do každého počítače na světě, do Pentagonu, na Wall Street, dostala se i do prezidentova kardiostimulátoru"

Takových knih určitě vyšly stovky a je to naprosto neoriginální....
Místo aby člověk se těšil na sci-fi příběh a popis prostředí a děje na Titanu, tak místo toho se to odehrává
"ZASE" ve měste apd.

Nejšvětší průšvih je, že se jendá o PC co se zbláznil nebo byl zneužit či co, "JENOMŽE" na úplně stejném principu je postavena kniha "SEZNAMKA SMRTI" od Lincolna Childa.

Úplně se bojím tu knihu začít číst, protože se obávám "OBROVSKÉHO ZKLAMÁNÍ" pěkný téma, ale tak béčkově zabitý (PC se nabourá do prezidentova kardiostimulátoru ;) to snad může žrát tak dítě do 10 let !!!

Nechápu proč to Preston tak zabil, to se snad bál, že by neměl na to jít do sci-fi románu s dějem ve vesmíru ?
Říkám, ještě jsem to nečetl, ale podle popisu knihy nechápu proč tak pěkné téma tak hloupě utopí v takových nesmylsech.

20.10.2014 2 z 5


Mayský kodex Mayský kodex Douglas Preston

Přečetl jsem dvakrát !
Moc dobrý.
Napínavý, pestrý děj i prostředí.

20.10.2014 5 z 5


Kráter Kráter Douglas Preston

Četl jsem to už dvakrát (2011 a 2014), a nejradši bych si to přečetl i potřetí, ale chce to delší odstup.
Víc takový knih !
Kdyby mi tak mohl někdo poradit nějakou podobnou knihu od jiného autora.
Preston Child mám přečteno vše.

20.10.2014 5 z 5


Ledová kletba Ledová kletba Lincoln Child

Souhlasím s Jackem Bauerem.
Už je to několik let, co jsem to četl.
Líbílo se mi, že se to odehrává v přírodě a ne v New Yorku, jak to dělají Preston Child s Pendergastem.
Ale jinak to bylo od začátku do konce takový nevzrušující.

Jinak si myslím, že Child má takové knihy všechny, jediná co se mi od něj opravdu líbila byla "Hlubinná bouře"

Pokud se nudíte, nebo jedete dlouhou cestu vlakem, tak se to dá číst, má to svojí atmosféru díky tomu že se to odehrává v zamrzlé divočině ale jinak nezáživné.

19.10.2014 3 z 5


Utopie Utopie Lincoln Child

Nuda.
Seznamka smrti jela podle stejného schméta.
A vlastně všechny Childovi knihy jedou podle stejného schématu.
Hlubinná bouře byla super.
Ostatní Childovi knihy se podle mě snaží tuto linii kopírovat ale je to už dost nudný a vyčpělý.
Preston opravdu píše ohodně lepší kusy.

21.06.2014 2 z 5


Kód smrti Kód smrti Lincoln Child

Četl jsem tuto knihu asi před rokem.
Poněvadž si už vůbec nevybavuji o co tam šlo, i přes tu nápovědu v popisu knihy viz. výše, tak to asi nebylo nic moc, ale ani úplná nuda, to bych si totiž taky pamatoval.
Jako úplná nuda mi např. příjdou knihy: Utopie, Seznamka smrti, Třetí brána, Relivie, Pekelná síra atd. ....

21.06.2014 3 z 5


Třetí brána Třetí brána Lincoln Child

Plně souhlasím s Honzou T a Bukiet.
Celý mi to přišlo nijaký nezáživný, prostě jako by to autor napsal jen aby něco novýho vydal.
Nebýt autorem Lincoln Child, tak tu knížku ani nedočtu...
Knížku jsem si koupil, a i přesto že ji považuji za nudnou, tak té koupě nelituji, páč jsem sběratel ;)
a jsem rád, když mám všechny knížky od autorů Preston - Child

20.06.2014 1 z 5


Na kometě Na kometě Jules Verne

Dobré, čtivé, zajímavé, a taky zábavné a vtipné.
Myslim, že příznivce sci-fi tato kniha nezklame.
Pravé vesmírné sci-fi, se začne odehrávat asi tak od půlky nebo od 2.třetiny knížky,
takže pokud někoho nechytne začátek, tak vyrdžte, myslím, že to stojí za to.

21.02.2014 5 z 5


Znovuzrození Valhaly Znovuzrození Valhaly Clive Cussler

Oproti jiný knihám od tohoto autora to byla slabota.
Vůbec nechápu, jak někdo tady v popisu mohl zadat žánr horor !!!!!
Udavát tady jako žánr horor je absolutní nesmysl !!!!
Děj, za mě tedy nic moc !
Zajímavá snad byla jen ta část, kdy se odehrává letecká honička.

Kniha ve mě vzbuzuje dojem, že autor se hodně opakuje !
Konstrukce děje mi přijde HODNĚ podobná jako v knize Ledovec.
Ekonomické spiknutí s cílem ovládnutí světa nebo tak nějak....v knize absolutně nic zajímavého, když už člověk tuší uplně stejnou
zápletku jako v Ledovci.
Navíc mi přijde, že kniha je naplněná částmi, které se z knihy mohou vypustit a na vyřešení tajenky by se nic nezměnilo, tzn. že jsou tam zbytečné, ikdyž každá sama za sebe mohou být čtivé.
Například části kde se popisuje historie příběhu od vikingů, mi příjde neskutečně nudná a snad vlastně i zbytečná.
V porovnání s knihou SAHARA (taky tento autor) je tahle kniha zráta času, vůbec mi nepřijde nápaditá (s vyjímkou pár stránek)
a vtipu je v ní taky málo na to co autor předvedl v Sahaře.

Ledovec byl taky slabší než Sahara a tak začínám mít obavu, že Sahara hold byla vyjímka...

21.02.2014 2 z 5


Sahara Sahara Clive Cussler

Skvělá knížka.
Hlavně uprostřed dosti akční a vtipná.
Zatím pro mě jednoznačně nejlepší Cusslerovka.
(další od něj jsem četl: Kylop, Ledovec a zrovna čtu Zrození valhaly)

06.01.2014 5 z 5


Z bažin přichází strach Z bažin přichází strach Gerald Morphy

Tohle jsem četl asi už 3 krát, během posledních 10 let.
Od začátku do konce, mě to bavilo.
Parta lidí vysazených na opuštěný ostrov se těší na nerušený pobyt, ale brzo se ukáže že na ostrově nejsou sami.
Líbí se mi tam napětí, akce, dobře popasaný tropický ostrov, místama dobrý maso, ponurá atmosféra a zajímavé pozadí příběhu.

24.08.2013 5 z 5


Horečnatý sen Horečnatý sen Lincoln Child

Pravda, na hororou část si tam nevzpomínám, ale i tak je to opravdu povedená kniha.
Mám přečteno 10 z 11 Pendrgastovek a z mého pohledu se kvalita série s díly 8,9,10 zvyšuje.
Npaříklad mě moc nebavily díly uprostře Pekelná síla, Tanec smrti, Kniha mrtvých.
Díly: Kolo temnoty, Hřbitovní tanec, Horečnatý sen - jsou minimálně o třídu lepší.
A to, že žávěř je zpola otevřený a vybízí k pokračování mi nevadí, spíš o to větší motivace rychle si sehnat
poslední díl této série.

15.08.2013 5 z 5