Nová kniha

Všude samá lež a jiné pravdy - Konrad Paul Liessmann
Eufemismy, polopravdy, fake news, konspirační teorie a propaganda – všude kolem nás se rozprostírá spletitá síť lží. Mohou být nehorázné a provokativní, ale i n... detail knihy
Související novinky

Zlost a zkáza, Ztracený syn a další knižní novinky (16. týden)
Vítáme vás u nového článku připravovaných knižních novinek na období od 14. do 20. dubna.
V aktuálním týdnu se na pul... celý text
Populární knihy
/ všech 10 knih



Nové komentáře u knih Konrad Paul Liessmann

„Na mě už dosti těžké čtení, přesto jsem se knihou prokousal. Liessmann načrtává Nietzschův koncept zakázaného vědění, který autor předpokládá chtěl Nietzsche dotáhnout do uceleného díla, ale nakonec si to možná rozmyslel, možná se toho sám lekl. Podstatou teorie zakázaného vědění je prozření toho, že skutečného "vědění" - "poznání" je možné dosáhnout jen mimo morálku, je ho možné dosáhnout jenom upřímným (podtrhuji) pohledem do zrcadla. Upřímný pohled na sebe mimo morálku je však nesnesitelný, protože odhaluje vnitřní nepravdy, fikce či temné touhy. Stejně tak společnost si skrze morálku pěstuje cnosti jako je pravda, krása, dobro, avšak ty jsou jen fikcemi, sebeklamy aby společnost vůbec mohla držet pohromadě. A zde narážíme na paradox, společnost i náš sebeobraz fungují pouze v morálce, která je činní falešnými, ale současně, stržení těchto morálních masek by vedlo k rozpadu společnosti/individua. K návratu do možná až zvířecí podstaty člověka. Nietzsche se ve svých dílech, poznámkách a fragmentech jako jeden z mála lidí rozhodl do zrcadla podívat a ustát to, co v něm vidí. Možná, že jeho zhroucení na konci života je důkazem, že ani on ten pohled nakonec nevydržel.“... celý text
— Thrawn89

„Akademikem a akademicky psaný text popisující akademickou anarchii a akademické nesvobody dnešního "moderního" vysokého školství v jehož rámci je nejsprávnější barva šedá, neboť potenciál uchazečů kompenzuje absolutistické a nesebekritcké myšlení většiny akademiků publikujících své výstupy převážně na základě hierarchicky strukturované a vedené "spolupráce" a to zcela bez ohledu na faktické kvality a aktivity většiny z autorů prací.
V rámci náročnějšího textu lze mj. najít i pár frází či "citátů" přímo popisujících současný stav nemalé části "vzdělávacích institucí".
Např. "Vždy, když se dnes mluví o vědění, jde vždy o něco jiného než o pochopení"
Či: "Ať už bude (zkrácené) studium vypadat jakkoliv, nárokům na vědeckost a schopnost kritického myšlení nebude moci dostát. ... V základním studiu poklesne vědecká úroveň, počet absolventů vysokých škol naopak stoupne, pro zájemce o vědu nebo opravdu dobré vzdělání se studium prodraží a prodlouží...“... celý text
— StanLeee

„Velmi zajímavé, ale velmi náročné, není to čtení "na dobrou noc", na víc čas nemám, takže jsem nedočetla. Ale to, co jsem stihla ve výpujčním čase knihovny mě dost zaujalo... Tak někdy příště další pokračování.“... celý text
— MartaPear

„Zajímavá chyba s momenty k zamyšlení. Problém ale je, že na konci autor nepodává řešení, co vlastně máme s touto situací dělat. Jak zlepšit vzdělanost lidí? Jaké kroky udělat ve školství, aby se zlepšilo?“... celý text
— MišCA

„A tak to je.
Nejsmutnější je, když si člověk uvědomí, že jde o téměř 20 let starý text, takže nezbývá než smeknout před Liessmannovou jasnozřivostí. Vývoj mu dává čím dál víc za pravdu. Bohužel.
V současné době problémů se školstvím aktuální čtení, které mnohé z naší současnosti vysvětluje.“... celý text
— vlkcz
Konrad Paul Liessmann knihy
Žánry autora
Fejetony, eseje Literatura naučná Filozofie Učebnice a slovníky Umění Vzdělávání, školství
Štítky z knih
eseje filozofie teorie umění kultura vzdělanost humanismus výchova úvahy a zamyšlení Friedrich Nietzsche, 1844-1900 estetika
Liessmann je 14x v oblíbených.