herdekfilek - Přečtené 890


On to někdo zařídí
? - září 2018
On to někdo zařídí 2018, J. Kačur


Sešívance
? - září 2018
Sešívance 2018, H. Vojtíšek

Mám rád, když mě v knížkách něco překvapí, když udělám takové to - fí ha, dobrý. U Sešívanců jsem to dělal často. Nehovím hororové literatuře, upřímně, u hororů se bojím a není mi to příjemné. Ale přesto jsem skalním fanouškem Honzy Vojtíška, protože ten to prostě umí. Obzvláště povídka Mrtví klauni nepijí mě příliš nepotěšila, po jejím dočtení jsem totiž musel jít do sklepa... asi v jedenáct večer... a málem jsem se podělal strachy. Hororová literatura má vyvolat takové to příjemné (pro mě tedy nepříjemné) mrazení. V Sešívancích ho bylo tolik, že by se dalo vyvážet. Fuj tajksl.


Mrtví kráčí po zemi: Život v ráji
? - srpen 2018
Mrtví kráčí po zemi: Život v ráji 2017, M. Štefko

Další brutální vypalovačka od Martina Štefka. Teď trochu zklidníme hormony a podíváme se na perfektní podmínky pro preppery v postapo zombie světě. A že by došlo ke skutečnému uklidnění? Ani za nic, mrtvých bude jako ve válce o o Stalingrad.


Červený lev: mystický román
? - duben 2018
Červený lev: mystický román 1999, M. Szepes


Naučte mě zabít draka
? - březen 2018
Naučte mě zabít draka 2018, I. Pacovská


Návštěvník
? - březen 2018
Návštěvník 1998, E. E. Schmitt


Ilustrovaná frazeologie
? - září 2017
Ilustrovaná frazeologie 1971, J. Lada


Podvolení
? - září 2017
Podvolení 2015, M. Houellebecq


Srdce času
? - červen 2017
Srdce času 2017, N. V. Ščerba


Klíč k času
? - květen 2017
Klíč k času 2016, N. V. Ščerba


Kouzelné přání
? - květen 2017
Kouzelné přání 2016, C. Colfer


Řeči pro pláč
? - květen 2017
Řeči pro pláč 1997, F. O'Brien


Pan Sommer
? - duben 2017
Pan Sommer 1995, P. Süskind


Povznesení Henryho Wilta
? - duben 2017
Povznesení Henryho Wilta 2002, T. Sharpe


Úkol pro šaška
? - březen 2017
Úkol pro šaška 2016, P. Hrdlička


Henry Wilt má smůlu
? - březen 2017
Henry Wilt má smůlu 2000, T. Sharpe


Agentura 1: První tým
? - únor 2017
Agentura 1: První tým 2016, M. Štefko

Nejlépe se problémy řeší sekáním hlav. Pan Štefko věru hlavy seká. Ty čtenářské. Uvědomuje si tady vůbec někdo, že nám tu vyrůstá nová literární hvězda té nejryzejší brakové literatury? Humor, krev, akce, krev, sex, krev, nacisti a krev. Jen houšť, prosím pěkně. Zatím nejlepší, podle mě, autorova kniha.


Islámský fašismus – Analýza
? - prosinec 2016
Islámský fašismus – Analýza 2016, H. Abdel-Samad


Lidské tělo
? - listopad 2016
Lidské tělo 2016, I. Bagoly


Pecinek.cz
? - listopad 2016
Pecinek.cz 2013, P. Ilčík


Jmenuji se Ašer Lev
? - listopad 2016
Jmenuji se Ašer Lev 1996, C. Potok


Stoletý stařík, který vylezl z okna a zmizel
? - leden 2016
Stoletý stařík, který vylezl z okna a zmizel 2012, J. Jonasson


Svobodná vůle
? - leden 2016
Svobodná vůle 2015, S. Harris


Bez práva na život
? - leden 2016
Bez práva na život 2015, I. Pacovská


Na výšinách
? - prosinec 2015
Na výšinách 2009, T. Bernhard


Čarotepec
? - prosinec 2015
Čarotepec 2015, B. Charlton


Spáčka a vřeteno
? - prosinec 2015
Spáčka a vřeteno 2015, N. Gaiman


Jantarové kukátko
? - listopad 2015
Jantarové kukátko 2007, P. Pullman


Kniha vědy
? - říjen 2015
Kniha vědy 2015, J. Farndon


Jedinečný nůž
? - říjen 2015
Jedinečný nůž 2007, P. Pullman


Čínské pyramidy
? - říjen 2015
Čínské pyramidy 2015, J. Klokočník

"K této hrobce jsem se vydal od zaparkovaného auta zablácenou polní cestou kolem staveniště, kukuřičných polí a jakéhosi hřbitova, kde se cesta ztrácela. Zapadal jsem do bahna a nedostal jsem se ani k úpatí pyramidy, což mě rozčílilo, a tak jsme se přemístili dál." [str. 56] Toliko popis pyramidy jedné z manželek dávného čínského potentáta Yuandiho z pera pana Klokočníka. Vskutku svérázný a ryze český výzkum (v dobrém slova smyslu, v takovém cimrmanovském, nikoliv hanlivém). Je-li někde bahno, nemá cenu se unavovat s odborným posudkem stavitelských dovedností dávno zaniklých říší. Notabene, když je všechen stavitelský um pošlapán, zadupán do hlíny a často i necitlivě zalesněn. Kniha plná východu a jihovýchodu a severovýchodu a stupňů a šířek a zdálo se mi, trochu odfláklého výzkumu. Vždyť pyramidy, obzvláště ty čínské, to je téma, které by se mělo uchopit. Ne pouze rozčíleně zahodit, protože se jeden musí probrodit trochou bahna.


Zlatý kompas
? - říjen 2015
Zlatý kompas 2007, P. Pullman


Stát v krizi
? - říjen 2015
Stát v krizi 2015, Z. Bauman

Zásadním poznatkem knihy je lokální versus globální. Lokální stát nikdy nemůže vzdorovat globálním korporacím. Přičemž řešení máme přímo na dosah ruky. Myšlenka Evropské unie je krásná. Spojení doposud se hašteřících států a státečků. Vytvořit onu potřebnou hráz. Politickou a mocenskou hráz, která má zastavit často nemravné jednání společností operujících po celém světě. Samotný stát nic nezmůže. Nemá tu sílu, podporu. Nemá vlastně nic. Spojením států do jednoho celku vznikla bariéra. Plnohodnotný soupeř ekonomického tlaku. Ovšem jsme pouze u myšlenky Evropské unie. Skutečnost je jiná. Tragicky jiná. Evropská unie je nesourodá, hašteřivá, namísto pevného politického kurzu zvolila nesmyslně překážející byrokratickou cestu, cestu plnou překážek, kdy mnohé z nich nejdou přeskočit, protože prostě chybí možnost, vůle, chybí společný hlas. Pravomoci států jsou stále určující a důležitá rozhodnutí tak nejdou prosadit, protože je neustále někdo proti. Evropská unie se tak změnila na směšného přeměřovače délky banánů a zakazovače nafukování balónků dětmi do dvanácti let. Což je k smíchu.


Alexova dobrodružství v zemi čísel
? - říjen 2015
Alexova dobrodružství v zemi čísel 2015, A. Bellos

Alex Bellos procestoval celý svět, aby našel pozůstatky vývoje matematiky. Hledal okamžik, kdy se kupecká matematika přelila v umění, ve vědu plnou abstraktna, pravítek a kružítek, kdy se matematika stala nohou na plynu rozjíždějící se evoluce lidstva. Aby se oddal tomu nejkrásnějšímu. Správným výsledkům. Spojení filosofie a matematiky má na svědomí tuto výbornou knihu, která prozrazuje to, proč jsme tím, čím jsme. A potvrzuje fakt, že je to vlastně docela fajn.


Dračí cejch
? - září 2015
Dračí cejch 2011, I. Pacovská


Tajemný cizinec
? - září 2015
Tajemný cizinec 1961, M. Twain


Ulrich; Titus a přízrak minulosti
? - červenec 2015
Ulrich; Titus a přízrak minulosti 2015, J. Kačur

V čem je kniha jedinečná? Je jiná. Dokonale jiná. V produkci žádného nakladatele nenajdete podobnou. Kniha nabízí opulentní ukájení se nad možnostmi jazyka. Nad možnostmi jeho zneužití, užití, žití. Svým dokonale svérázným stylem doluje z dávno zapomenutých nebo vysvětlených nebo již klasických směrů filosofie nové vývody. Nové pohledy. Hledá, aby nalezla. Nalézá, aby předala. Ale balí vše do absurdity zdánlivě béčkového hávu akčních škvárů, aby předané zůstalo nepoznáno. Záměrně, protože čtenář je zhýčkaný idiot, který nechce a ani nepotřebuje myslet. Chce jen přijímat romány sepsané v přestávkách mezi kurzy tvůrčího psaní, kde se spisovatelům tak, tak kurví veškerá originalita a učí se fígle a marketing a stategie a mantinely a hráze a zdi. Protože čtenář je líný sledovat autorovu myšlenku, on ji chce naservírovat předvařenou, předžvýkanou i předpolknutou.


Nikdy se nepřestala usmívat
? - červenec 2015
Nikdy se nepřestala usmívat 2015, M. Štefko

Martin Štefko má vypravěčský talent jako prase! Je potřeba říkat něco dalšího?


Osm hlav šílenství
? - červen 2015
Osm hlav šílenství 2015, A. Barkovová

Autorka v textech často naráží na prázdnotu naší doby. Hraje si i na věštkyni a předkládá dvě možné společnosti budoucnosti (z jejího pohledu, z našeho pohledu se jedná o současnost), jednu čistě komunistickou a jednu kapitalistickou. Jako prázdné označuje obě. Pro Annu Barkovovou byla budoucnost marností, snad až vyjádřením zmaru celé evoluce, která zemře na nijakost. Na nedostatek myšlenek, ideálů, cílů. Společnost, která skape na nudu. Kniha, která by měla být tesána do mramoru.


Konzumárium
? - červen 2015
Konzumárium 2015, D. Cronenberg

Cronenberg popsal konzumní společnost. Konzumní společnost blbců a konzumní společnost vyšších sfér. Jedno vykreslil jako fascinaci značkami zboží. Takovou tu prázdnotu, která diktuje a nařizuje pořídit si nejnovější typ toho i toho. Vykreslil konzumní spodinu jako neschopnou citu, jako prázdnou skořápku, která chce, hodně chce, ale nedokáže nic dát. Spodinu uvolněných mravů, neschopnou pevných vztahů, toužící po lásce, ale neschopné někoho dlouhodoběji, tedy déle než na jeden sexuální styk, snést blízko u sebe. Druhou linií kritiky je pak konzum vyšších vrstev. Intelektuálů. Těch, kteří by měli umravňovat ostatní společnost, dávat jí cíl, smysl. Ta byla vypsána jako neschopnost cokoliv dalšího říct. Jako společnost do sebe zahleděných sobců, kteří řeší už jen vlastní hnutí organizmu, nejlépe samozřejmě reprodukčních orgánů. Doba plná banality. Doba bez vlastní filozofie. Doba bez budoucnosti, jen s minulostí, kterou ovšem pohrdá, protože velká minulost ukazuje příliš důrazně na malou a neschopnou přítomnost. Obě mají pak něco společného. Fascinaci technickým vývojem lidstva. Onou náhradou Boha. Ale je technický vývoj schopný zajistit dovoz morálky do lidského chování? Očividně nikoliv. Jak se praví v bratrech Karamazovech – kde není Boha, tam je vše dovoleno.


1 2 3 4 5 6 >