vzdělávání

štítky

133 knih


Slepé skvrny: O chudobě, vzdělávání, populismu a dalších výzvách české společnostiSlepé skvrny: O chudobě, vzdělávání, populismu a dalších výzvách české společnosti2019, Daniel Prokop

Základní výbava k porozumění české společnosti, krize demokracie a fungování současné politiky. Pracovat, mít osobní život, udržovat si přehled o politickém a společenském vývoji a přitom se nezhroutit — to občas můž... více


Teorie nevzdělanosti: Omyly společnosti věděníTeorie nevzdělanosti: Omyly společnosti vědění2008, Konrad Paul Liessmann

V knize Teorie nevzdělanosti, jejíž aktuálnost a také brilantnost se setkala s velkou odezvou hned po vydání v roce 2006, autor systematicky dovozuje, že mnohé z toho, co se propaguje pod názvem „společnost vědění“, jsou... více


Jak napsat diplomovou práciJak napsat diplomovou práci1997, Umberto Eco

Autor v knize podává vyčerpávající, místy s humorným nadhledem napsaný rozbor problému, kterým se každoročně zabývají tisíce studentů a stovky učitelů všech druhů vysokých škol. Přeložil a předmluvu napsal Ivan Seidl.... více




SummerhillSummerhill2013, Alexander Sutherland Neill

Pokud přemýšlíme o skutečné svobodě člověka (nejenom v práci), je třeba začít u dětí. Proto je tato kniha pro téma svobodnějších přístupů k práci i (nebo právě) v dnešní době více než relevantní. Většina lidí, která... více


Svoboda učeníSvoboda učení2016, Peter Gray

Druhé, zásadně rozšířené vydání knihy, která vznikla překladem klíčových textů z blogu Freedom to Learn. V dvaceti sedmi kapitolách americký profesor psychologie ukazuje, jak nepostradatelná je svoboda učení pro opravdov... více


Hodina duchů. Praxe nevzdělanosti: Polemický spisHodina duchů. Praxe nevzdělanosti: Polemický spis2015, Konrad Paul Liessmann

Nikdo už neví, co vzdělání znamená, ale všichni požadují jeho reformu. Etabluje se řádný trh, na němž tropí své řády i neřády výzkumníci vzdělání a experti na vzdělání, agentury, testující instituty, lobbisté a v neposle... více


Vzdělávejte se po svémVzdělávejte se po svém2013, Dale J. Stephens

Není žádným tajemstvím, že vysoká škola Vám dnes již úspěch v životě nezaručí. Příliš se zabýváme diplomy a oficiálním uznáním, méně pak tím, co se skutečně naučíme. Autor knihy Dale Stephens je zakladatelem UnCollege, h... více


Co je nového ve vzděláváníCo je nového ve vzdělávání2015, Tomáš Feřtek

Zapomeňte na tu poslední i všechny příští nepovedené reformy školství. Co může za problémy, které dnes pozorujeme ve vzdělávacím systému? Tomáš Feřtek se zamýšlí nad vlivem poznatků neurověd, technologického boomu i soci... více


Intelektuál ve veřejném prostoruIntelektuál ve veřejném prostoru2012, Václav Cílek

Kdo je to intelektuál? Co a kde je veřejný prostor? Proč jsou intelektuálové na světě? Má být intelektuál skeptický? A intelektuálka? Je český intelektuál neviditelný? Je angažovaný intelektuál reliktem minulosti? Těmito... více


Obrana liberálního vzděláníObrana liberálního vzdělání2017, Fareed Rafiq Zakaria

Politici nejen ve Spojených státech a na Západě, ale například i v Japonsku projevují v posledních letech obavy z toho, že mnoho mladých lidí studuje obory, které jsou, stručně řečeno, nepraktické. Důsledkem je spor o po... více


Vzdělání jako provokaceVzdělání jako provokace2018, Konrad Paul Liessmann

Všichni mluví o vzdělání. Stalo se sekulární naukou spásy, od níž si slibujeme řešení všech problémů – od potírání chudoby až k integraci migrantů, od změny klimatu až k boji proti teroru. Zatímco se však „vzdělání“ jako... více


Dějiny pedagogikyDějiny pedagogiky2008, Dana Kasperová

Publikace je nezbytným studijním materiálem pro studenty učitelství všech fakult a všech oborů na fakultách pedagogických.Tematizuje problematiku dějin výchovy a vzdělání v období novověku a v době moderní, sleduje obdob... více


Pedagogický slovníkPedagogický slovník2008, Jan Průcha

4. aktualizované vydání. více


AndragogikaAndragogika2014, Milan Beneš

Vzdělávání dospělých je dynamicky se rozvíjející obor, který reaguje na aktuální požadavky praxe a vzdělávací politiky, mj. i sociálních a vzdělávacích programů EU. Tato úspěšná publikace slouží jako základní učební text... více


Jak dovedně užívat knih, hlavního nástroje vzděláváníJak dovedně užívat knih, hlavního nástroje vzdělávání1992, Jan Amos Komenský

Český překlad Komenského přednášky, pronesené dne 28. listopadu 1650 (tiskem vyšel v Opera didactica omnia, Amsterdam 1657), jíž Jan Amos zahajoval vyučování první třídy pansofické akademie v Blatném Potoku. Překvapivě m... více


1 ...