Simon Sinek

anglická, 1973

Populární knihy

Nové komentáře u autorových knih

Začněte s proč: jak vůdčí osobnosti inspirují k činům Začněte s proč: jak vůdčí osobnosti inspirují k činům

Simon Sinek je marketingový konzultant a motivační řečník. Otázkou „PROČ podněcuje organizace a jednotlivce ke schopnosti inspirovat druhé a učí je, jak si takové jednání osvojit bez nutnosti vrozených predispozic. Každou myšlenku začíná právě úvahou nad proč - protože když si nedokážeme odpovědět na proč, nemůžeme vědět ani jak. Předkládá přitom svůj koncept Zlatého kruhu, pro který ho inspiroval zlatý řez, jednoduchý matematický vztah, který dodnes fascinuje nejen matematiky a další přírodovědce, ale také architekty, malíře, hudebníky a jiné umělce. Zlatý řez je v podstatě vzorec pro ideální proporce a krásu a ukazuje, že v přírodě existuje mnohem více řádu, než se na první pohled zdá: například v symetrii listů nebo geometrické dokonalosti sněhových vloček. Čtenáři Sinekovi vyčítají, že velmi často volí jako příklad společnost Apple a že jeho texty pak působí jako reklamní kampaň. Jakou jinou společnost ale zvolit, aby byla celosvětově dostatečně známá a zároveň ve shodě s principy, které autor vyznává? Mně dává využití jednoho hlavního příkladu pro pochopení celku perfektní smysl, přijde mi to snazší, než skákat od jednoho k druhému a muset se tak soustředit i na to, o kom je právě řeč.... celý text
charlizee


Začněte s proč: jak vůdčí osobnosti inspirují k činům Začněte s proč: jak vůdčí osobnosti inspirují k činům

Pusťte si čtvrthodinovou TED přednášku od Sineka a ušetříte peníze za zbytečně, ale strašně ZBYTEČNĚ protahovanou knihu.
pavel6016


Nekonečná hra Nekonečná hra

Kniha je čtivá a velmi zajímavá, byť téma musí být poučenému čtenáři jasné od začátku. "Jak poznáte, kdo je v korporaci sice výkonný, ale naprosto nedůveryhodný? Zeptáte se všech, kdo je v kolektivu největší kretén. Všichni neomylně ukážou na tu stejnou osobu."... celý text
Martin_Eli



Začněte s proč: jak vůdčí osobnosti inspirují k činům Začněte s proč: jak vůdčí osobnosti inspirují k činům

Tahle kniha se mi od autora vůbec nelíbila. Přijde mi to jako slátanina několika příběhů o nějakých organizacích a neustále se opakující PROČ (a reklama na Apple). Kdybych četla pouze tuto knihu, řekla bych si, že autor nepíše moc poutavě. Naštěstí jeho "Lídři jedí poslední" mě přesvědčilo o tom, že autor umí psát... tohle ale nemohu doporučit. Když jsem to dočetla, tak jsem si říkala, co že jsem se to nového dozvěděla. Tohle "PROČ" zkrátka musí být nějaký vyšší smysl. Něco, čemu věříte a něco, co oslovuje váš emoční mozek. A když budete mít svoje PROČ a bude mu věřit i vaše organizace, pomůže jim to nejen k vyšší produktivitě, ale i k pocitu sounáležitosti s organizací. Tohle si stačí pamatovat. Jestli něco děláte jenom pro peníze, je logické, že po čase vás to přestane vnitřně bavit nebo naplňovat. Jestli chcete, aby vás vaše práce naplňovala, musíte věřit tomu, co děláte a být v tom autentičtí - tedy vaše idea se musí shodovat s tím, co budou říkat okolí vaše činy.... celý text
hu_87


Lídři jedí poslední Lídři jedí poslední

Inspirující a s svěže napsaná kniha o tom, jak naprostá většina organizací fungují špatně a jejich šéfové se chovají tak, jako by věděli všechno nejlépe a své podřízené vnímají jako poslušné ovečky, ke kterým se náležitě chovají ("já jsem šéf - ty jsi můj podřízený a opovaž se zpochybňovat cokoliv co řeknu"). Tohle je jedna z těch knih, která je opravdu inspirující v pravém smyslu a je radost se k ní vracet. Neobsahuje totiž pouze výčet organizací, ve kterých se šéfové chovají jako skuteční lídři (tedy znají pokoru a dokážou se i od svých podřízených něco poučit, nechovají se jako by snědli všechnu moudrost světa), ale obsahuje i zajímavé informace z oblasti psychologie/biologie. Autor se také zamýšlí nad generací baby boomers a nad stylem, jakým své organizace vedou jako šéfové. *Typickým příkladem toho, před čím autor varuje, je naprostá většina fabrik (alespoň tady v ČR). O zaměstnance nejeví vedení přílišný zájem, zaměstnanci jsou směšně placeni, vedení si myslí, že ví všechno nejlépe a umí si jen urvat pro sebe a na zaměstnancích chce ušetřit co to jde. *... celý text
hu_87