Začněte s proč: jak vůdčí osobnosti inspirují k činům
kniha od: Simon Sinek
KoupitKoupit eknihu
Simon Sinek toužil objevit, co společného mají úspěšné osobnosti ve vedení firem i mimo ně. V jeho hledáčku se mimo jiné ocitl Martin Luther King Jr., Steve Jobs i bratři Wrightové. Při studiu vůdčích osobností a organizací, které velkou měrou ovlivnily svět, Sinek zjistil, že všichni uvažovali, jednali a komunikovali přesně stejným způsobem – vždy začali s otázkou PROČ a až poté řešili, JAK a CO zrealizovat. Autor tento model nazývá zlatý kruh. - Každá organizace umí vysvětlit, CO dělá. - Některé umějí vysvětlit, i JAK to dělají. - Ale jen málo z nich dokáže formulovat, PROČ to dělají. Za PROČ se přitom nepovažují peníze nebo zisk, to jsou vždy jen výsledky. Osobnosti a firmy, které znají své PROČ, nepotřebují manipulovat – ony inspirují. Lidé je následují ne proto, že musejí, ale protože sami chtějí. Zaměstnance jejich práce těší, spatřují v ní smysl, mají zázemí a hrdost. Zákazníci jsou loajální, ochotni poskytnout podporu i v těžkých časech, imunní vůči manipulacím ostatních. Začněte s PROČ je kniha pro čtenáře, kteří sami podnikají, budují, vedou či teprve plánují, že se do něčeho pustí. Pokud principy zlatého kruhu správně uplatníte, stanete se sami přínosem pro malé i velké podniky, neziskové organizace i politické strany. Takže, proč vaše společnost vůbec existuje? Zdánlivě jednoduchá otázka... ale pokud si na ni umíte odpovědět, změní vše. „…Mezi opakovaným nákupem a loajalitou je velký rozdíl. Opakovaný nákup znamená, že si u vás někdo něco koupí vícekrát. Loajalita znamená, že jsou lidé ochotni se vzdát lepšího produktu nebo lepší ceny, aby mohli opět koupit u vás. Loajální zákazníci se mnohdy ani neobtěžují tím, aby zkoumali, zda konkurence nemá lepší podmínky…" Sami si můžete lehce dosadit společnosti, které takto fungují – Apple, Southwest Airlines, Harley-Davidson… Sinek však jen nepopisuje postup těch úspěšných, na jiných studiích vysvětluje příčiny pádu dříve mnoho let úspěšného kolosu Wal-Mart nebo také neúspěch mp3 přehrávačů Dell. Zkrátka, nelze jen opsat postupy někoho jiného a aplikovat je na vlastní podnik. Bez jasného PROČ nelze zvítězit. Tato kniha je určena všem, kteří chtějí inspirovat ostatní, nebo kteří chtějí najít někoho, kdo bude inspirovat je....celý text
https://www.databazeknih.cz/img/books/17_/172655/big_zacnete-s-proc-jak-vudci-osobnosti--Kvr-172655.png 3.5116Literatura naučná, Osobní rozvoj a styl
Vydáno: 2013, Jan Melvil
Originální název:
Start With Why: How Great Leaders Inspire Everyone To Take Action, 2009
více info...
Komentáře (27)
Kniha Začněte s proč: jak vůdčí osobnosti inspirují k činům


Musím souhlasit s ostatními názory, klidně by stačil poloviční rozsah. Navíc jsem si celou dobu přišla, jako když čtu reklamu na Apple. Víc než neustálé opakování by se mi líbila praktická cvičení a návodné otázky k tomu, jak si stanovit svoje Proč, Jak a Co. O to větší škoda, že tohle byla moje první kniha od autora a do dalších se úplně nehrnu.


Kniha má dobrou myšlenku, kterou mezi řádky vidíte a pochopíte. Autor se svou myšlenku snaží demonstrovat na příkladech úspěšných firem. To je všechno hezký, ale mě kniha nebavila (stejně druhý díl). Věty se tu opakují, a pak už se vám do knihy ani nechce, jelikož máte pocit, že už neslyšíte nic nového. Mně autor nesedl a víc knih od něj už číst nebudu.


Opakování je matka moudrosti, zde to však bylo přehnané. Ale myšlenka byla předaná a příběhy z reálných situacích krásně dotváří to, co chce Sinek čtenářům sdělit. Kniha vás donutí hlavně přemýšlet a to je i jejím cílem. To, že ke konci přemýšlíte, proč některé věci opakují tolikrát, je věc druhá. Závěr? Stojí za přečtení.


Nevím, no. Narozdíl od Lídři jedí poslední se tady pořád, stále a dokola opakuje jedna myšlenka, což mne po několika kapitolách už opravdu umlátilo. A to jsem zastáncem hesla "opakování matka moudrosti".


Tuhle knihu je těžko hodnotit. Obsah a myšlenky jsou dobré, za to bych dal 5 *. Nicméně kniha je extrémně roztahaná. Když čtete podesáté o tom, jak Apple uspěl, protože znal své proč, už vás to s**e. Za tohle má jen 1 *. Dozvíte se sice cenné myšlenky, ale současně přijdete o plno času čtením zbytečné omáčky.
Nicméně autor měl za cíl inspirovat a musím říct, že to se mi povedlo. Celkově hodnotím 4 *.
Doporučujeme




Štítky
ekonomie motivační knihy marketing řízení projektů rozvoj osobnosti, osobní rozvoj
Autor a jeho další knihy
2021 | ![]() |
2013 | ![]() |
2015 | ![]() |
2018 | ![]() |
Kniha Začněte s proč: jak vůdčí osobnosti inspirují k činům je v
Právě čtených | 19x |
Přečtených | 182x |
Čtenářské výzvě | 10x |
Doporučených | 8x |
Knihotéce | 76x |
Chystám se číst | 182x |
Chci si koupit | 55x |
dalších seznamech | 3x |