Začněte s proč: jak vůdčí osobnosti inspirují k činům recenze

Začněte s proč: jak vůdčí osobnosti inspirují k činům https://www.databazeknih.cz/img/books/17_/172655/bmid_zacnete-s-proc-jak-vudci-osobnosti--Kvr-172655.png 3 123 29

Simon Sinek toužil objevit, co společného mají úspěšné osobnosti ve vedení firem i mimo ně. V jeho hledáčku se mimo jiné ocitl Martin Luther King Jr., Steve Jobs i bratři Wrightové. Při studiu vůdčích osobností a organizací, které velkou měrou ovlivnily svět, Sinek zjistil, že všichni uvažovali, jednali a komunikovali přesně stejným způsobem – vždy začali s otázkou PROČ a až poté řešili, JAK a CO zrealizovat. Autor tento model nazývá zlatý kruh. - Každá organizace umí vysvětlit, CO dělá. - Některé umějí vysvětlit, i JAK to dělají. - Ale jen málo z nich dokáže formulovat, PROČ to dělají. Za PROČ se přitom nepovažují peníze nebo zisk, to jsou vždy jen výsledky. Osobnosti a firmy, které znají své PROČ, nepotřebují manipulovat – ony inspirují. Lidé je následují ne proto, že musejí, ale protože sami chtějí. Zaměstnance jejich práce těší, spatřují v ní smysl, mají zázemí a hrdost. Zákazníci jsou loajální, ochotni poskytnout podporu i v těžkých časech, imunní vůči manipulacím ostatních. Začněte s PROČ je kniha pro čtenáře, kteří sami podnikají, budují, vedou či teprve plánují, že se do něčeho pustí. Pokud principy zlatého kruhu správně uplatníte, stanete se sami přínosem pro malé i velké podniky, neziskové organizace i politické strany. Takže, proč vaše společnost vůbec existuje? Zdánlivě jednoduchá otázka... ale pokud si na ni umíte odpovědět, změní vše. „…Mezi opakovaným nákupem a loajalitou je velký rozdíl. Opakovaný nákup znamená, že si u vás někdo něco koupí vícekrát. Loajalita znamená, že jsou lidé ochotni se vzdát lepšího produktu nebo lepší ceny, aby mohli opět koupit u vás. Loajální zákazníci se mnohdy ani neobtěžují tím, aby zkoumali, zda konkurence nemá lepší podmínky…" Sami si můžete lehce dosadit společnosti, které takto fungují – Apple, Southwest Airlines, Harley-Davidson… Sinek však jen nepopisuje postup těch úspěšných, na jiných studiích vysvětluje příčiny pádu dříve mnoho let úspěšného kolosu Wal-Mart nebo také neúspěch mp3 přehrávačů Dell. Zkrátka, nelze jen opsat postupy někoho jiného a aplikovat je na vlastní podnik. Bez jasného PROČ nelze zvítězit. Tato kniha je určena všem, kteří chtějí inspirovat ostatní, nebo kteří chtějí najít někoho, kdo bude inspirovat je.... celý text

Žánr:
Literatura naučná , Osobní rozvoj a styl

Vydáno: , Jan Melvil
Originální název:

Start With Why: How Great Leaders Inspire Everyone To Take Action , 2009


více info...

Štítky knihy

ekonomie rozvoj osobnosti, osobní rozvoj marketing motivační knihy řízení projektů

Autorovy další knížky

Simon Sinek
anglická, 1973
2013  69%Začněte s proč: jak vůdčí osobnosti inspirují k činům
2015  83%Lídři jedí poslední
2018  73%Objevte své proč: Jak najít smysl pro sebe i svůj tým
2021  84%Nekonečná hra

Kniha Začněte s proč: jak vůdčí osobnosti inspirují k činům je v

Právě čtených17x
Přečtených199x
Čtenářské výzvě10x
Doporučených8x
Knihotéce80x
Chystám se číst194x
Chci si koupit55x
dalších seznamech4x