Michal Černý

česká, 1987

Nová kniha

Informační gramotnost

Informační gramotnost - Michal Černý

Kniha nabízí pohled do historického pozadí formulování koncepce informační gramotnosti jako určitého nástroje pro úspěšnou adaptaci na informační společnost. Ne... detail knihy

Nové komentáře u knih Michal Černý

Myšlenkové mapy pro studenty Myšlenkové mapy pro studenty

Knihu Myšlenkové mapy jsem si půjčil ze zvědavosti a také trochu pro inspiraci. Z pohledu struktury je kniha rozdělena na několika témat a poskytuje tipy, jak k těmto tématům přistupovat prostřednictvím myšlenkových map. Osobně myšlenkové mapy používám příležitostně, když cítím potřebu udělat si pořádek ve více nesourodých oblastech. V tomto směru se mi myšlenkové mapy osvědčily. Na druhou stranu využívat myšlenkové mapy pro plánování týdenní harmonogramu a nebo nákupního seznamu mi přijde zbytečně komplikované. Rozvrh chci mít přehledný a nechci dohledávat, že po nákupu v levém rohu následuje plavání a v pravém rohu. To mi prostě nedává smysl. Rovněž dělat si zápis z porady formou myšlenkové mapy mi přijde kontraproduktivní, protože když se podívám do myšlenkové mapy někoho jiného, tak mi je v podstatě k ničemu. A zápis z porady je zrovna dokument, který má sloužit i lidem, kteří na poradě nebyli atd. Když to shrnu, tak já osobně mám trochu pocit, že myšlenkové mapy jako nástroj jsou poněkud přeceňované. Za sebe jsem z knihy načerpal trochu inspirace, ale držím se selského rozumu. Tam kde mi to dává smysl, použiji myšlenkovou mapu a nákup si dál píšu formou seznamu. Celkově dávám tři hvězdy.... celý text
parxel


Vybrané kapitoly z fyziky a filosofie Vybrané kapitoly z fyziky a filosofie

tato rozšířená disertační práce se tváří jako fundované vědecké dílo, ale obsahem nepřináší vůbec nic nového autor užívá oblíbené kódování "sud kulatý, rys tu pije, tu je kára, ten to ryje" a evidentně se vyčerpal už v metodologii (když staré ponožky poskládáme v šuplíku podle barev, tak nás sice může hřát nový estetický dojem, ale nic to nemění na skutečnosti, že se jedná o stále stejné a léta nošené ponožky) podivná struktura kapitol nedává tušit, co vlastně chce autor sdělit = třetinu textu popisuje obecně postup vědecké práce, pro třetinu vybírá rozinky tu z historie, tu z teorie a poté, co se názorově přihlásí k slabé verzi antropocentrismu, si "zafilozofuje" s vyznavači silné teologické, v níž vidí východisko dalšího zkoumání (WTF?) - k čemu pak argumentace závěrečné kapitoly o čase, prostoru, hmotě a časoprostoru? závěrem všech dílčích závěrů práce je to, že stejně o vesmíru nevíme vůbec nic (na to potřeboval 400 stran?) i když má kniha dvě korektorky/redaktorky, text je plný překlepů a chybí v něm kapitoly, do nichž několikrát odkazuje (Apendix I a Apendix II tam prostě nikde není)... celý text
los


Webináře ve vzdělávání Webináře ve vzdělávání

Celý text vyznívá jako úvod k bakalářské práci. Styl psaní je suchý s nadužíváním odborných výrazů. Je v něm trochu té teorie, stručná nabídka platforem a to je vlastně všechno. Z praktického hlediska bez přínosu. Vlastně je to jen úvod, kterému chybí stať a závěr... celý text
momo01



Život onlife Život onlife

Útlá knížečka která nabádá k zamyšlení - jak to dnes vlastně s těmi technologiemi máme. Je psaná příjemným jazykem a na konci každého oddílu nasleduje krátké shrnutí. Téměř na každé stránce se čtenář setká s povedenými ilustracemi, nicméně se nešlo ubránit dojmu, že jejich účel je mj. knížku "natáhnout" a přidat jí více stránek (přitom to potřeba vůbec není). Místy jsem měl totiž až pocit, jako kdybych četl knížku pro děti... Ke knížce mám ale mnohem podstatnější výhradu - a to je téměř úplná absence zdrojů (!). Velmi často jsem bědoval - odkud že tuhle myšlenku autor má... V knize vše prezentuje jako daný fakt (případně i jako své názory), nicméně na základě čeho to tvrdí už neuvádí. Při vší účtě autor prostě není odborníkem na všechna témata, která v knize otevírá a na některé oblasti existují i zcela jiné pohledy. Tak například v kapitole "Hodnocení informací" (paradoxně) mám veliký problém s výrokem: "To znamená, že pravda není něčím objektivně existujícím mimo nás, ale je tím, čemu dáváme pravdivý význam." Přitom nedávno zesnulý profesor Sokol pravdu vysvětluje zcela opačně... Knížka, která by tak mohla být milým úvodem do problematiky a rozcestníkem pro další čtení se tak stává křižovatkou bez značek, která je turistovi, který by se rád vydal dál prakticky k ničemu. Autor na můj vkus také často opakuje pojmy nebo obecné pohledy, opět ale neukazuje odkud je má nebo kde své názory sebral... Škoda...... celý text
Allmina


Digitální informační kurátorství v pedagogickém kontextu Digitální informační kurátorství v pedagogickém kontextu

Je to celkem přehledná publikace, kterou stojí za to si přečíst, a která nabízí zajímavý přehled o daném tématu. Nicméně styl psaní je suchý a zvláštní. Větná skladba je podle mě v některých případech ne tak jak by měla být a věty tak ztěží dávají  nějaký smysl.... celý text
Ran