Michal Černý
česká, 1987
Nová kniha
Informační gramotnost - Michal Černý
Kniha nabízí pohled do historického pozadí formulování koncepce informační gramotnosti jako určitého nástroje pro úspěšnou adaptaci na informační společnost. Ne... detail knihy
Populární knihy
/ všech 23 knihNové komentáře u knih Michal Černý
Myšlenkové mapy pro studenty
„Knihu Myšlenkové mapy jsem si půjčil ze zvědavosti a také trochu pro inspiraci. Z pohledu struktury je kniha rozdělena na několika témat a poskytuje tipy, jak k těmto tématům přistupovat prostřednictvím myšlenkových map.
Osobně myšlenkové mapy používám příležitostně, když cítím potřebu udělat si pořádek ve více nesourodých oblastech. V tomto směru se mi myšlenkové mapy osvědčily.
Na druhou stranu využívat myšlenkové mapy pro plánování týdenní harmonogramu a nebo nákupního seznamu mi přijde zbytečně komplikované. Rozvrh chci mít přehledný a nechci dohledávat, že po nákupu v levém rohu následuje plavání a v pravém rohu. To mi prostě nedává smysl.
Rovněž dělat si zápis z porady formou myšlenkové mapy mi přijde kontraproduktivní, protože když se podívám do myšlenkové mapy někoho jiného, tak mi je v podstatě k ničemu. A zápis z porady je zrovna dokument, který má sloužit i lidem, kteří na poradě nebyli atd.
Když to shrnu, tak já osobně mám trochu pocit, že myšlenkové mapy jako nástroj jsou poněkud přeceňované. Za sebe jsem z knihy načerpal trochu inspirace, ale držím se selského rozumu. Tam kde mi to dává smysl, použiji myšlenkovou mapu a nákup si dál píšu formou seznamu. Celkově dávám tři hvězdy.“... celý text
— parxel
Vybrané kapitoly z fyziky a filosofie
„tato rozšířená disertační práce se tváří jako fundované vědecké dílo, ale obsahem nepřináší vůbec nic nového
autor užívá oblíbené kódování "sud kulatý, rys tu pije, tu je kára, ten to ryje" a evidentně se vyčerpal už v metodologii (když staré ponožky poskládáme v šuplíku podle barev, tak nás sice může hřát nový estetický dojem, ale nic to nemění na skutečnosti, že se jedná o stále stejné a léta nošené ponožky)
podivná struktura kapitol nedává tušit, co vlastně chce autor sdělit = třetinu textu popisuje obecně postup vědecké práce, pro třetinu vybírá rozinky tu z historie, tu z teorie a poté, co se názorově přihlásí k slabé verzi antropocentrismu, si "zafilozofuje" s vyznavači silné teologické, v níž vidí východisko dalšího zkoumání (WTF?) - k čemu pak argumentace závěrečné kapitoly o čase, prostoru, hmotě a časoprostoru?
závěrem všech dílčích závěrů práce je to, že stejně o vesmíru nevíme vůbec nic (na to potřeboval 400 stran?)
i když má kniha dvě korektorky/redaktorky, text je plný překlepů a chybí v něm kapitoly, do nichž několikrát odkazuje (Apendix I a Apendix II tam prostě nikde není)“... celý text
— los
Webináře ve vzdělávání
„Celý text vyznívá jako úvod k bakalářské práci. Styl psaní je suchý s nadužíváním odborných výrazů. Je v něm trochu té teorie, stručná nabídka platforem a to je vlastně všechno. Z praktického hlediska bez přínosu. Vlastně je to jen úvod, kterému chybí stať a závěr“... celý text
— momo01
Život onlife
„Útlá knížečka která nabádá k zamyšlení - jak to dnes vlastně s těmi technologiemi máme. Je psaná příjemným jazykem a na konci každého oddílu nasleduje krátké shrnutí. Téměř na každé stránce se čtenář setká s povedenými ilustracemi, nicméně se nešlo ubránit dojmu, že jejich účel je mj. knížku "natáhnout" a přidat jí více stránek (přitom to potřeba vůbec není). Místy jsem měl totiž až pocit, jako kdybych četl knížku pro děti...
Ke knížce mám ale mnohem podstatnější výhradu - a to je téměř úplná absence zdrojů (!). Velmi často jsem bědoval - odkud že tuhle myšlenku autor má... V knize vše prezentuje jako daný fakt (případně i jako své názory), nicméně na základě čeho to tvrdí už neuvádí. Při vší účtě autor prostě není odborníkem na všechna témata, která v knize otevírá a na některé oblasti existují i zcela jiné pohledy. Tak například v kapitole "Hodnocení informací" (paradoxně) mám veliký problém s výrokem: "To znamená, že pravda není něčím objektivně existujícím mimo nás, ale je tím, čemu dáváme pravdivý význam." Přitom nedávno zesnulý profesor Sokol pravdu vysvětluje zcela opačně...
Knížka, která by tak mohla být milým úvodem do problematiky a rozcestníkem pro další čtení se tak stává křižovatkou bez značek, která je turistovi, který by se rád vydal dál prakticky k ničemu. Autor na můj vkus také často opakuje pojmy nebo obecné pohledy, opět ale neukazuje odkud je má nebo kde své názory sebral...
Škoda...“... celý text
— Allmina
Digitální informační kurátorství v pedagogickém kontextu
„Je to celkem přehledná publikace, kterou stojí za to si přečíst, a která nabízí zajímavý přehled o daném tématu. Nicméně styl psaní je suchý a zvláštní. Větná skladba je podle mě v některých případech ne tak jak by měla být a věty tak ztěží dávají nějaký smysl.“... celý text
— Ran
Michal Černý - knihy
Žánry autora
Literatura česká Literatura naučná Filozofie Osobní rozvoj a styl PC literatura Psychologie a pedagogika
Štítky z knih
filozofie pedagogika informace kvantová mechanika IQ, inteligence knihovnictví myšlenkové mapy informatika populárně-naučné publikace kosmologie (vznik, vývoj, zánik vesmíru)
Černý je 0x v oblíbených.
Osobní web autora