Aleš Kot

česká, 1986

Populární knihy

/ všech 5 knih

Nové komentáře u autorových knih

Výchova a trest Výchova a trest

Čtyři sešity čtvrté knihy Sebevražedného oddílu jsou prací českého scénáristy Aleše Kota, který převzal otěže rozjetého vlaku po Adamovi Glassovi (a byť jistá návaznost na předchozí sešity tu je, spousta dějových linií vyšuměla zcela a beze zbytku do ztracena). Doplňují je dva medailonky Matta Kindta ze série Detective Comics (Harley žije) a Ligy spravedlnosti (Zamiř a vystřel). Tahle dvě ohlédnutí za dětstvím a mládím Harley Quinn a Deadshota nakreslili Neil Googe, Sam Basri, Keith Champagne, Carmen Carnerová a umělec, skrývající se pod přezdívkou BIT. Především osobité zpracování příběhu s Harley Quinn od Neila Googea je velmi osvěžujícím příspěvkem do jinak vážného pojetí misí Sebevražedného oddílu. Kotův scénář pak kresbou doprovodil Patrick Zircher a je opravdu na co koukat. Tím více mrzí, že Aleš Kot nepřekročil svůj stín. S jeho nelineárním vyprávěním, při němž skáče z jednoho místa na druhé, smíchává jablka s hruškami a přidává bez vysvětlení postavy, jak na běžícím pásu, mám prostě problém se srovnat. A čím déle v jeho společnosti setrvávám, tím je to horší a horší. Finální mise v jedné nejmenované vzdálené zemi s ropným potenciálem je pak úplně mimo mantinely, neboť nemá hlavu ani patu a je jen snůškou trapných předváděček. Podle mého se Sebevražedný oddíl v této knize vydal špatným směrem... celý text
ludek.n


Zero: V srdci všeho Zero: V srdci všeho

Oproti předchozímu albu se hodně ubralo na akci a více se rozehrávají vztahy mezi postavami, které však nepřekvapí ničím zásadním. Ti, o kterých jsme si mysleli, že jsou prohnilí, jsou ještě prohnilejší a o těch, o kterých jsme si mysleli, že jsou na hraně, se ukázalo, že jsou ještě víc na hraně. Co však musím ocenit, je skutečnost, že se Aleš Kot příliš nepáře s tím, koho z protagonistů pohřbít a tak to padá jak v bitvě u Slavkova. Sice nejde o hromady mrtvol, ale rozhodně se kácí tam, kde to čtenář nečeká. Posun v ději ovšem žádný. To, co jsme se dozvěděli dříve, stále platí a spíš sledujeme cestu k divoké budoucnosti, která nám byla představena na konci první knihy, ale prozatím je ta cesta nic neříkající. A zabiják, litující své zabijácké výchovy, neohromí ničím, co by už dříve nepředvedl Jason Bourne a jemu podobní. Po výtvarné stránce ale opět fajn, jen mi ta potřeba, aby každý sešit kreslil někdo jiný, přijde trošičku samoúčelná, protože v důsledku to ničemu zásadně neprospívá.... celý text
trudoš


Výchova a trest Výchova a trest

Výchova a trest se trošku tematicky i chronologicky odcizila od předchozích dílů, přestože na ně navazuje. Dokonce i kresba je jinačí, a přestože je pěkná, tak Harley nevysvětlitelně vypadá jako opička, ale je to sranda. Co se týče toho příběhu... Navázání na poslední události s útěkem a s vyhrožováním Wallerové jsou fajn. Do děje vstupuje staronová postava, kterou jsem kdysi vůbec neznal, teď ji vídám na každém kroku. Do jaké míry se do příběhu hodí, to nechám na každém, já bych to bral střízlivě. Co se týče nějakého pořadí kapitol, to bylo dobré, klasická retrospektiva, která udělala svoji práci a byla zajímavá. Spíš mi nejde na rozum to chvilkové hraní si na slušňáky, nějak jsem nepochopil proč. Nicméně hezky se navázalo i na samotnou sérii Harley, jak může fungovat souvisle se Sebevražedným oddílem apod. Dvě samostatné kapitoly na konci ohledně Deadshota a Harley byly pěkně udělané, u Harley klasika, u Deadshota novinka, pro mě aspoň, ale zaujaly mě. Bohužel čím to začalo jít víc do hloubky, tím to ztratilo něco... sebevražedně nesmyslného. Ne že by mi to po tolika šílených komiksech vadilo, ale přece jen se to trošku táhlo.... celý text
fvalek



Zero: Krize Zero: Krize

Na první pohled klasická střílečka, u které však máte neodbytný pocit, že se pod povrchem skrývá něco zlého. Jak totiž jednotlivé příběhy gradují, odkrývá se historie blízké budoucnosti, jež dává jasně na srozuměnou, jak moc je lidstvo tam, kam slunce nesvítí. A podle všeho v tom klíčovou roli sehrál právě náš akční hrdina… Ačkoli je otázkou, jestli se Aleši Kotovi podaří tuhle hru na slepou bábu hrát dostatečně dlouho, aby čtenáře neznechutil, za první album si každopádně plný počet hvězd zaslouží. Třebaže příběh působí zmatečně, což je ještě podmíněno neustálými změnami výtvarníků, v postavách ani směru vyprávění se člověk neztrácí a zároveň je neustále držen v napětí, jak to celé dopadne. Škoda jen, že epizody nejsou samostatné, ale fungují čistě jako střípky roztříštěné mozaiky, takže s každým dalším kouskem dáváte dohromady celkový obraz. Zatím jsou však vidět jen okraje a je vážně otázkou, co se skrývá ve středu. Toho odhalení se stejnou měrou bojím, jako jej s nadšením očekávám.... celý text
trudoš


Výchova a trest Výchova a trest

Jak to říct jenom slušně... Když jsem si přečetla, kdo napsal Výchovu a trest, úplně jsem se zatetelila. Jako vážně %@&@& a %@&@&@ radost. Zero považuji za jednu z top sérií. Ale moc toho u nás od Kota nevyšlo, takže cokoliv udělá radost. Protože ten příběh je naprosto skvělej. A přestože jsem Věčné zlo už četla (v návaznosti na děj ligy), ukázalo se, že ve výsledku na tom ani tolik nezáleželo. Příběhu nejvíc sluší nelineární vyprávění. Protože si budete říkat: "Jak se všichni dostali do další mise, když ještě na začátku měla Wallerová nůž na krku?" Hezky se to střídá. Jak obě časové linky, tak akce. Myslím, že můj vztah k téhle sérii dokonale shrnuje věta, kterou řekla Harley: "Vůbec nemám páru, proč to dělám." A stejně střílí dál. No, já čtu taky dál :D Origin Harley (Batman – Detective Comics #23.2) byl v pohodě, ale...tohle už každý četl stokrát, že...ale nenudil. Co mě ale hodně bavilo, byl rozhodně Origin Deadshota (Justice League of America #7.1: Featuring Deadshot). To mě hodně bavilo. Bylo by fajn, kdyby vyšly i ty ostatní "sedmičkový sešity" v rámci zbylých New 52. Ale klidně v druhé knize Justice League of America :D to by mi udělalo vážně radost. Už je to fakt dlouho, kdy vyšla první kniha...... celý text
Lenka.Vílka