Jedna vražda nestačí

recenze

Vražda v dívčí garsoniéře (2018) / klarabooks
Vražda v dívčí garsoniéře

Původní česká detektivka „Vražda v dívčí garsoniéře“ přiláká zájem čtenářů tohoto žánru hned svým názvem, který prozrazuje, okolo čeho se bude točit hlavní dějová linie. Ostatně se zdá, že Petr Bým sází na výraz vražda v názvech svých děl. Toto je druhé dílko se slovem vražda v názvu, předchozí kniha se nazývá „Vražda v secesní vile“.
Celý děj knihy „Vražda v dívčí garsoniéře“ vychází z nešvarů, které se vyskytují v dnešní společnosti. Problematika je tedy ryze aktuální a hlavním spouštěčem dění jsou peníze – jak obvyklé. Příběh dokládá, co všechno jsou lidé schopni pro peníze udělat. Hrdinové nejsou zrovna krajně sympatičtí, protože autor odhaluje jejich stinné stránky, z čehož vyplývá, že například velký podnikatel nemusí mít daleko k velkému lháři. Ale to známe i z běžného života.
Zaujal mě způsob vyšetřování kapitána Brandla a poručíka Kotrbu a pídění se po informacích ohledně zavražděné Aleny, její minulosti, jejích přátel. Oběť vraždy Alena se v příběhu rozhodně neukazuje v dobrém světle, ovšem vše má svoji příčinu. Jak zjišťujeme, Alena nemá pevné rodinné zázemí a nemá vůbec žádné žijící příbuzné. Pokud bychom pátrali po příčině Alenina chování, zřejmě bychom za kořen mohli označit absenci pravé lásky.
Vražda v dívčí garsoniéře není zdaleka jediná vražda, pro milovníky mordů mohu prozradit, že zavražděných osob je rovnou několik. A taky původní verze vyšetřování se během příběhu mění, ale to už ať si přečte každý čtenář sám.
Na závěr bych uvedla, že kniha se pěkně čte, vytříbený jazyk, který JUDr. Bým používá, dokládá, že je skutečně odborníkem na psané slovo.
Domnívám se, že kniha může mít i výchovný efekt třeba tím, jak ukazuje na rizika vydírání a taky sděluje, že by člověk neměl toužit po penězích bez práce.
Za mě tedy spokojenost s detektivkou „Vražda v dívčí garsoniéře“ a velký zájem přečíst si i „Vraždu v secesní vile“, abych mohla konfrontovat oba příběhy.

Komentáře (0)

Přidat komentář