Deplhine de Vigan a její pohled na sociální sítě.

recenze

Děti nade vše (2021) 4 z 5 / Podlavicí
Děti nade vše

Předpokládám, že autorku Delphine de Vigan není třeba nějak sáhodlouze představovat. Je to jedna z nejvýraznějších autorek současné francouzské prózy, jejíž knihy se člověka vždy nějakým způsobem dotknou. Delphine má totiž obrovský dar. Dar psát. Psát o věcech, které se týkají většiny z nás. A ve své novince Děti nade vše si vzala na paškál sociální sítě.

Autorka nám předkládá dva světy. Svět Mélanie, ženy toužící po slávě a zisku, k čemuž využívá sociální sítě, kde sdílí v podstatě vše, a svět Clary, policistky, která vyšetřuje zmizení Mélaniny dcery, a musí tedy proniknout do světa influencerů.

Abych byla upřímná, zpočátku jsem se s knihou trápila, nějak mi čtení drhlo, postavy mi byly nesympatické, ale pak si to všechno sedlo a stránky mi pod prsty mizely jedna za druhou. Ale pravdou je, že s postavami jsem bojovala celou dobu, Mélanie byla tak trochu (trochu hodně) bizár a Clara byla taková ta typická policistka outsider s hromadou vlastních problémů.

Podstatou knihy je ale problematika sociálních sítí a rodičovského influencerství, které je v téhle knize dovedeno trochu do extrému (alespoň podle mě), ale kdo ví, do pozadí smluv spoluprací nevidíme. Co si budeme povídat, děti, rodiče a sociální sítě jsou v současné době velmi palčivým tématem a myslím, že každý rodič přemýšlí (nebo tomu alespoň věřím) nad tím, co je v pořádku a co již ne. Ovšem každý má tuto hranici jinde. Ať už je to tak či onak, je tato kniha zdvihnutým prstem do budoucnosti.

Děkujeme společnosti Euromedia, a. s., za poskytnutí recenzního výtisku.

Komentáře (0)

Přidat komentář