ondrej1515 ondrej1515 komentáře u knih

☰ menu

Poslední přání Poslední přání Andrzej Sapkowski

Skvělá série, pokud už někoho nuděj hobiti, elfové, trpajzlíci a jiný nelidi, tak....................tady jsou taky. :-)
Je to velká změna oproti západnímu fantasy, je to surovější, míň pohádkové, je to prostě špinavej fantasy středověk se všim všudy. Někdo mi tuhle řikal že Zaklínač mu vadí protože je tam moc postav a míst a nedá se to pamatovat.......řiká někdo kdo kouká na Hru o Trůny........... :-) je to určitě jiný než západní fantasy, jiný a lepší. Řekl bych víc pro dospělý.

11.11.2014


Narrenturm Narrenturm Andrzej Sapkowski

Nesouhlasím se zápornými recenzemi na tuhle sérii.

Husitská trilogie je minimálně stejně povedená jako Zaklínač, dokonce po dočtení mě to i mrzelo že to končí a skoro jsem nemohl spát kvůli tomu konci, kterej je typicky brutální jako u všeho co psal Sapkowski.

Je to praktický stejný jako Zaklínač, jenom s jinejma postavama a v reálném světě, ve fantasy světě, kde ale každý nehází firebally jako u západních autorů fantasy.

Narrenturm je prvníl, který zezačátku nudí, ke konci se ale rozjede do typické zaklínačské brutality a je vyspělejší verzí Zaklínače. Autor trochu vyspěl a je to na psaní znát.

Boží Bojovníci jsou super díl, celá kniha se drží tempa kdy se furt něco děje a nepustí vás to až do konce

Lux Perpetua [pozor SPOILERy!!!] - poslední díl (bohužel) má ještě hutnější atmosféru než 2. díl a ke konci si budete přát aby to ještě nekončilo a hlavně ne tak tragicky..... když umřela Jutta De Apolda tak jsem byl fakt naštvanej, protože vlastně jsem ty 3 knížky četl uplně zbytečně, ale u Sapkowskiho člověk nemůže čekat dobrej konec ;-)

Celá tahle série mě chytla a pustila až u posledního stránky posledního dílu.

Někdo namítá, že celá série je o jednom úchylákovi co nahání ženský a pokaždý jak největší retard skočí přímo někomu před meč... no a je to pravda, jenomže o tom byl v podstatě i Zaklínač. Oproti Zaklínači tady ale nejsou žádné vyšší cíle, což někomu může vadit. Pokud teda za vyšší cíl nepovažujete vítězství husitů/inkvizice (podle toho komu fandíte).

Doporučuju. ;-)

PS: vemte si k tomu slovník latiny

11.11.2014 5 z 5


Boží bojovníci Boží bojovníci Andrzej Sapkowski

Nesouhlasím se zápornými recenzemi na tuhle sérii.

Husitská trilogie je minimálně stejně povedená jako Zaklínač, dokonce po dočtení mě to i mrzelo že to končí a skoro jsem nemohl spát kvůli tomu konci, kterej je typicky brutální jako u všeho co psal Sapkowski.

Je to praktický stejný jako Zaklínač, jenom s jinejma postavama a v reálném světě, ve fantasy světě, kde ale každý nehází firebally jako u západních autorů fantasy.

Narrenturm je prvníl, který zezačátku nudí, ke konci se ale rozjede do typické zaklínačské brutality a je vyspělejší verzí Zaklínače. Autor trochu vyspěl a je to na psaní znát.

Boží Bojovníci jsou super díl, celá kniha se drží tempa kdy se furt něco děje a nepustí vás to až do konce

Lux Perpetua [pozor SPOILERy!!!] - poslední díl (bohužel) má ještě hutnější atmosféru než 2. díl a ke konci si budete přát aby to ještě nekončilo a hlavně ne tak tragicky..... když umřela Jutta De Apolda tak jsem byl fakt naštvanej, protože vlastně jsem ty 3 knížky četl uplně zbytečně, ale u Sapkowskiho člověk nemůže čekat dobrej konec ;-)

Celá tahle série mě chytla a pustila až u posledního stránky posledního dílu.

Někdo namítá, že celá série je o jednom úchylákovi co nahání ženský a pokaždý jak největší retard skočí přímo někomu před meč... no a je to pravda, jenomže o tom byl v podstatě i Zaklínač. Oproti Zaklínači tady ale nejsou žádné vyšší cíle, což někomu může vadit. Pokud teda za vyšší cíl nepovažujete vítězství husitů/inkvizice (podle toho komu fandíte).

Doporučuju. ;-)

PS: vemte si k tomu slovník latiny

11.11.2014


Lux Perpetua Lux Perpetua Andrzej Sapkowski

Nesouhlasím se zápornými recenzemi na tuhle sérii.

Husitská trilogie je minimálně stejně povedená jako Zaklínač, dokonce po dočtení mě to i mrzelo že to končí a skoro jsem nemohl spát kvůli tomu konci, kterej je typicky brutální jako u všeho co psal Sapkowski.

Je to praktický stejný jako Zaklínač, jenom s jinejma postavama a v reálném světě, ve fantasy světě, kde ale každý nehází firebally jako u západních autorů fantasy.

Narrenturm je prvníl, který zezačátku nudí, ke konci se ale rozjede do typické zaklínačské brutality a je vyspělejší verzí Zaklínače. Autor trochu vyspěl a je to na psaní znát.

Boží Bojovníci jsou super díl, celá kniha se drží tempa kdy se furt něco děje a nepustí vás to až do konce

Lux Perpetua [pozor SPOILERy!!!] - poslední díl (bohužel) má ještě hutnější atmosféru než 2. díl a ke konci si budete přát aby to ještě nekončilo a hlavně ne tak tragicky..... když umřela Jutta De Apolda tak jsem byl fakt naštvanej, protože vlastně jsem ty 3 knížky četl uplně zbytečně, ale u Sapkowskiho člověk nemůže čekat dobrej konec ;-)

Celá tahle série mě chytla a pustila až u posledního stránky posledního dílu.

Někdo namítá, že celá série je o jednom úchylákovi co nahání ženský a pokaždý jak největší retard skočí přímo někomu před meč... no a je to pravda, jenomže o tom byl v podstatě i Zaklínač. Oproti Zaklínači tady ale nejsou žádné vyšší cíle, což někomu může vadit. Pokud teda za vyšší cíl nepovažujete vítězství husitů/inkvizice (podle toho komu fandíte).

Doporučuju. ;-)

PS: vemte si k tomu slovník latiny

11.11.2014


Hobit aneb Cesta tam a zase zpátky Hobit aneb Cesta tam a zase zpátky J. R. R. Tolkien

Do čtení jsem se pustil s očekáváním, že to bude vyloženě pohádka pro děti a díky tomu že jsem nic nečekal jsem dostal víc než jsem od toho očekával. ;-) Je to čtivé, svižné, nenudí to. Neni to temné jako pozdější Pán Prstenů, je to spíš taková pohodová četba. Docela dobře tam autor popsal mamon a hamižnost (dneska velice aktuální téma v kapitalismu) u trpaslíků a jaká je to zhouba, takže to má i morální poselství.
Doporučuju.

11.11.2014 4 z 5


Metro 2034 Metro 2034 Dmitry Glukhovsky

Oproti prvnímu dílu strašná slabota. Chybí tomu spád, ňáká pointa proč to dál číst. Jak kdyby to psal někdo jiný. Neni to vyloženě brak, ale na první díl to nemá ani z daleka. Chybí tam to co chce znát fanoušek žánru: dozvědět se co nejvíc o životě po apokalypse, prozkoumat různý sekty a skupiny co tam žijou a tak dále... to tady chybí, je to jenom procházka tunelama.

11.11.2014 3 z 5


Metro 2033 Metro 2033 Dmitry Glukhovsky

Tuhle knížku lidi buťo nesnášej, nebo zbožňujou. Já jsem druhá skupina, první díl (2033) je ale naprosto odlišná kniha oproti nezajímavému druhému dílu (2034).

Kdo má rád postapokalyptické vize budoucnosti a fascinuje ho prostředí zničeného post sovětského bloku, tak tahle kniha ho asi chytne.

Popisy metra a "metrostátů" jsou absolutní ráj pro fanoušky postapokalyptiky a je to fakt boží. Stanice nácků, stanice komunistů.... co víc si může fanoušek přát. ;-)

Po všech těch hrdinských apokalypsách, kde celý svět zachrání bezejmený hrdina (z USA) je tohle obrovský krok v před, ta kniha má emoce a s Arťomem se opravdu sžijete. Navíc ten konec.... nic není takové, jaké se to zdá. Největší hrůza a nepřítel se může nakonec ukázat jako dobro.

Jako důkaz toho jak je tato kniha unikátní můžu dát to, že to bavilo i mojí ségru, která zrovna nepatří mezi fanoušky post apokalyptickejch "Fallout" příběhů a vizí budoucnosti.

11.11.2014 5 z 5


Mezi dvěma světy Mezi dvěma světy Andy Mangels

Tuhle knihu nejlíp vystihuje hláška z recenze od kní pode mnou: "v levé ruce fazer, v pravé hrnek kafe" a funguje to. Místy trochu utahané (intriky, politika), ale vzhledem k délce knihy to neni problém. Horší je když má ňáká kniha 600 stran a z toho 400 jsou popisy kudy jde hlavní postava (viz. China Miéville).

Zajímavé je složení a různorodost posádky, je to trochu rozdíl oproti seriálům, kde bylo vždycky nejvíc lidí a občas sem tam ňákej ufoun. Tady je to samej ufoun a sem tam ňákej člověk. :-)

11.11.2014 4 z 5


Smrt v zimě Smrt v zimě Michael Jan Friedman

Celkem slušný StarTrek, vyvážený mix akce a žvanění (asi jako seriálová Nová Generace). Je to hodně politické, ale zase to není vyloženě intriková šílenost jako StarTrek Titan: Mezi Dvěma Světy.
Kniha je čtivá, poměrně krátká a má slušné tempo, žádné úchylné popisy všeho na 3 stránky, tak to mam rád. Autor jde rovnou k věci bez zbytečné omáčky.

Kniha by se dala rozdělit na takové 4 samostatné děje, které se ke konci protnou:

Beverly Crusherová na Kevratu
Picard, který tam letí taky
Worf a Geordi, kteří nechápou o co tady jde
Jak to vidí Romulani (hlavní nepřítel)

Občas naštve, že když se začíná dít něco napínavého, tak najednou autor utne a skočí k událostem na Romulu a podobně.... ale zvyšuje to napětí a čtivost.

Co si mohl odpustit je ten vztah Crusherové a Picarda.

PS: K pochopení všech souvislostí je nutná znalosti minimálně ST: Nemesis

11.11.2014 5 z 5