Začněte s proč: jak vůdčí osobnosti inspirují k činům

Začněte s proč: jak vůdčí osobnosti inspirují k činům https://www.databazeknih.cz/img/books/17_/172655/bmid_zacnete-s-proc-jak-vudci-osobnosti--Kvr-172655.png 3 128 30

Simon Sinek toužil objevit, co společného mají úspěšné osobnosti ve vedení firem i mimo ně. V jeho hledáčku se mimo jiné ocitl Martin Luther King Jr., Steve Jobs i bratři Wrightové. Při studiu vůdčích osobností a organizací, které velkou měrou ovlivnily svět, Sinek zjistil, že všichni uvažovali, jednali a komunikovali přesně stejným způsobem – vždy začali s otázkou PROČ a až poté řešili, JAK a CO zrealizovat. Autor tento model nazývá zlatý kruh. - Každá organizace umí vysvětlit, CO dělá. - Některé umějí vysvětlit, i JAK to dělají. - Ale jen málo z nich dokáže formulovat, PROČ to dělají. Za PROČ se přitom nepovažují peníze nebo zisk, to jsou vždy jen výsledky. Osobnosti a firmy, které znají své PROČ, nepotřebují manipulovat – ony inspirují. Lidé je následují ne proto, že musejí, ale protože sami chtějí. Zaměstnance jejich práce těší, spatřují v ní smysl, mají zázemí a hrdost. Zákazníci jsou loajální, ochotni poskytnout podporu i v těžkých časech, imunní vůči manipulacím ostatních. Začněte s PROČ je kniha pro čtenáře, kteří sami podnikají, budují, vedou či teprve plánují, že se do něčeho pustí. Pokud principy zlatého kruhu správně uplatníte, stanete se sami přínosem pro malé i velké podniky, neziskové organizace i politické strany. Takže, proč vaše společnost vůbec existuje? Zdánlivě jednoduchá otázka... ale pokud si na ni umíte odpovědět, změní vše. „…Mezi opakovaným nákupem a loajalitou je velký rozdíl. Opakovaný nákup znamená, že si u vás někdo něco koupí vícekrát. Loajalita znamená, že jsou lidé ochotni se vzdát lepšího produktu nebo lepší ceny, aby mohli opět koupit u vás. Loajální zákazníci se mnohdy ani neobtěžují tím, aby zkoumali, zda konkurence nemá lepší podmínky…" Sami si můžete lehce dosadit společnosti, které takto fungují – Apple, Southwest Airlines, Harley-Davidson… Sinek však jen nepopisuje postup těch úspěšných, na jiných studiích vysvětluje příčiny pádu dříve mnoho let úspěšného kolosu Wal-Mart nebo také neúspěch mp3 přehrávačů Dell. Zkrátka, nelze jen opsat postupy někoho jiného a aplikovat je na vlastní podnik. Bez jasného PROČ nelze zvítězit. Tato kniha je určena všem, kteří chtějí inspirovat ostatní, nebo kteří chtějí najít někoho, kdo bude inspirovat je.... celý text

Literatura naučná Osobní rozvoj a styl
Vydáno: , Jan Melvil
Originální název:

Start With Why: How Great Leaders Inspire Everyone To Take Action , 2009


více info...

Přidat komentář

Vlasťa Macík
24.12.2016 5 z 5

Super! Tato kniha je podle mě skvělá

francouz
03.07.2016 4 z 5

Knížka sama o sobě skrývá zajímavý pohled na to, jak být úspěšný, jak se dívat na svět jinýma očima. Sám jsem si zde našel pár opravdu krásných citátů, a to že když něco nedopadne podle plánu, začne se hledat řada účinných opatření, která však nemají systémový smysl. Tak jak to asi každý z nás vidí, a to nejenom v politice, ale i ve firemním životě. Že bez osobní iniciativy a důvěry, bez každodeního vedení a dívání se zpět, zda jste se nezpronevěřili počáteční myšlence, Proč jste vlastně chtěli začít, se dál neposunete. Je pravdou, že cesty jsou dlážděné neúspěšnými a do sebe zahleděnými experty na všechno. Na druhou stranu se mě moc nelíbilo připomínání pouze několika úspěšných snad z x pohledů, jako kdyby nebylo možné se podívat i na jiné firmy, nebo myšlenky.


janulka1310
30.01.2016 4 z 5

Autor se zabývá skutečně důležitým tématem a jsem ráda, že jsem měla možnost si knihu přečíst. Je pravda, že v některých pasážích by se dala napsat stručněji, na druhou stranu, asi nikomu neuškodí si základní myšlenku přečíst několikrát, aby se opravdu v hlavě uchytila... Myslím, že tohle je typ knihy na "více přečtení", už jen proto, že když člověk časem to svoje PROČ ztratí, kniha jej může inspirovat a pomoct při hledání nového...ale asi nejdůležitější je to PROČ začít vůbec hledat a najít...takže odcházím přemýšlet do kouta:)

Jonny
21.12.2015 3 z 5

Myšlenka knihy je fajn. Klást si otázku "Proč?" je užitečné. Chybělo mi doložení užitečnosti téhle otázky. Apple může být úspěšný z tisíce jiných důvodů, ale autorům se zkrátka hodilo napasovat to na otázku "Proč?"...
Ale všechno tohle by bylo pořád OK, prostě zajímavá úvaha. Ale to nesnesitelné opakování... Někde se kniha opakovala doslova. Pff. Kniha by mohla být o dvě třetiny tenčí a pořád by se do ní myšlenka "Začnětě s proč" bezproblému vešla.

momo01
27.08.2015 2 z 5

Jsem v souladu s názory autora, ale šlo to napsat podstatně stručneji....

"V průměrných společnostech dají lidem něco na práci. Naopak v inovativních organizacích dají lidem něco, k čemu svou práci směřují"

tool
19.01.2015 5 z 5

Zcela souhlasím, že jde o knihu s výbornou myšlenkou, ale stálé opakování již napsaného je v tomto případě na škodu. Byl jsem velmi natěšený po shlédnutí slavného a brilantního Sinkova proslovu (TEDx Talks, Start With Why, YouTube), který ma jasnou strukturu a vynikající tah na branku. Kniha mi pak přišla méně výrazná a z hlediska osnovy trochu diskutabilní. Nicméně je moc dobře, že ji u Melvilů vydali.

delif
10.12.2014 3 z 5

Jo zajímavy to bylo, jen prostě nechápu, proč autor omílá to samé v každé kapitole znova a znova. Kdo si chce něco zopakovat, nalistuje pár stran zpět ne? Nebýt opakování, mohla být kniha klidně polovičního rozsahu.
Jinak neustále příkladem úspěch Applu. Ano, chápu ho teď líp, ale stejně ze mě fanatik nebude

Scathia
09.07.2014 4 z 5

Myslím, že knížka by mohla být s přehledem poloviční. Téma se neustále opakovalo, s různými obměnami a příklady. Ale stojí za přečtení. Věděla jsem, že je důležité mít osobní vizi, svoje proč, ale doteď jsem nevěděla PROČ :-))

yank3e
31.01.2014 4 z 5

Inspirativní knížka pro lidi, kteří se chystají rozjet nový projekt nebo už nějaký provozují.

Brabikate
31.08.2013 4 z 5

Knihu Začněte s proč doporučuji všem, co dychtí po úspěchu, ať už v jakékoli branži. Najdete v ní řadu rad a nápadů, jak být lepší a jak dodat vaší práci nějaký vyšší smysl. Zbytek už je ale jen na vás.
http://brabikate.blogspot.cz/2013/08/hyckejte-si-svou-vizi.html

Štítky knihy

ekonomie rozvoj osobnosti, osobní rozvoj marketing motivační knihy řízení projektů

Autorovy další knížky

Simon Sinek
anglická, 1973
2013  69%Začněte s proč: jak vůdčí osobnosti inspirují k činům
2015  83%Lídři jedí poslední
2018  73%Objevte své proč: Jak najít smysl pro sebe i svůj tým
2021  84%Nekonečná hra