Začněte s proč

kniha od:


KoupitKoupit eknihuAudiokniha

Simon Sinek toužil objevit, co společného mají úspěšné osobnosti ve vedení firem i mimo ně. V jeho hledáčku se mimo jiné ocitl Martin Luther King Jr., Steve Jobs i bratři Wrightové. Při studiu vůdčích osobností a organizací, které velkou měrou ovlivnily svět, Sinek zjistil, že všichni uvažovali, jednali a komunikovali přesně stejným způsobem – vždy začali s otázkou PROČ a až poté řešili, JAK a CO zrealizovat. Autor tento model nazývá zlatý kruh. - Každá organizace umí vysvětlit, CO dělá. - Některé umějí vysvětlit, i JAK to dělají. - Ale jen málo z nich dokáže formulovat, PROČ to dělají. Za PROČ se přitom nepovažují peníze nebo zisk, to jsou vždy jen výsledky. Osobnosti a firmy, které znají své PROČ, nepotřebují manipulovat – ony inspirují. Lidé je následují ne proto, že musejí, ale protože sami chtějí. Zaměstnance jejich práce těší, spatřují v ní smysl, mají zázemí a hrdost. Zákazníci jsou loajální, ochotni poskytnout podporu i v těžkých časech, imunní vůči manipulacím ostatních. Začněte s PROČ je kniha pro čtenáře, kteří sami podnikají, budují, vedou či teprve plánují, že se do něčeho pustí. Pokud principy zlatého kruhu správně uplatníte, stanete se sami přínosem pro malé i velké podniky, neziskové organizace i politické strany. Takže, proč vaše společnost vůbec existuje? Zdánlivě jednoduchá otázka... ale pokud si na ni umíte odpovědět, změní vše. „…Mezi opakovaným nákupem a loajalitou je velký rozdíl. Opakovaný nákup znamená, že si u vás někdo něco koupí vícekrát. Loajalita znamená, že jsou lidé ochotni se vzdát lepšího produktu nebo lepší ceny, aby mohli opět koupit u vás. Loajální zákazníci se mnohdy ani neobtěžují tím, aby zkoumali, zda konkurence nemá lepší podmínky…" Sami si můžete lehce dosadit společnosti, které takto fungují – Apple, Southwest Airlines, Harley-Davidson… Sinek však jen nepopisuje postup těch úspěšných, na jiných studiích vysvětluje příčiny pádu dříve mnoho let úspěšného kolosu Wal-Mart nebo také neúspěch mp3 přehrávačů Dell. Zkrátka, nelze jen opsat postupy někoho jiného a aplikovat je na vlastní podnik. Bez jasného PROČ nelze zvítězit. Tato kniha je určena všem, kteří chtějí inspirovat ostatní, nebo kteří chtějí najít někoho, kdo bude inspirovat je....celý text

https://www.databazeknih.cz/img/books/17_/172655/zacnete-s-proc-172655.jpg 3.584
Žánr
Literatura naučná, Osobní rozvoj a styl
Vydáno, Jan Melvil
Orig. název

Start With Why, 2009

více informací...
Nahrávám...

Komentáře (22)

Kniha Začněte s proč

Přidat komentář
JohnnieStewe
19. ledna

Skvele myslienky, ktorym by svedcil kratsi rozsah...

ARWS
04. ledna

Nevím, no. Narozdíl od Lídři jedí poslední se tady pořád, stále a dokola opakuje jedna myšlenka, což mne po několika kapitolách už opravdu umlátilo. A to jsem zastáncem hesla "opakování matka moudrosti".


zdendaz
23.07.2019

Tuhle knihu je těžko hodnotit. Obsah a myšlenky jsou dobré, za to bych dal 5 *. Nicméně kniha je extrémně roztahaná. Když čtete podesáté o tom, jak Apple uspěl, protože znal své proč, už vás to s**e. Za tohle má jen 1 *. Dozvíte se sice cenné myšlenky, ale současně přijdete o plno času čtením zbytečné omáčky.

Nicméně autor měl za cíl inspirovat a musím říct, že to se mi povedlo. Celkově hodnotím 4 *.

tlackacka
23.04.2019

Jak autor sám říká, jeho cílem je inspirovat a i tady se mu to, myslím, povedlo. Kniha i myšlenky jsou zajímavé, i když celkem zdlouhavé a opakující - asi od 2/3 knihy mě přepadalo nutkání to ukončit. Ani heslo "Opakování je matka moudrosti." tu na mě nezabralo.

0781
03.02.2019

Potřebovalo by to značnou revizi. Námět zajímavý, ale toho zbytečného a dokola omíjeného textu. 256 stran, pocitově víc. 100 stránek by stačilo.

AKul
03.12.2018

Sinek je mistrem marketingu, nebo spíše jeho vydavatelé, aneb jak z prdu udělat kuličku. Poměrně samozřejmé, intuitivní a jednoduché věci, nic objevného.

Randyz1986
03.11.2018

Rozhodoval jsem se mezi 3* a 4*. Audioknížka mě bavila poslouchat. Povídání o různých společnostech a v podstatě o tom jakou mají pověst mezi zákazníky či zaměstnanci a proč tomu tak je, bylo celkem zajímavé, i když občas mi přišlo, že se autor dost opakuje a nejsem si jistý, jestli je ta myšlenka s PROČ vs JAK až tak moc převratná. Možná jen nejsem úplně cílová skupina - člověk, který by chtěl zakládat společnost, tak jsem to bral spíše jako rozšíření si obzorů a dozvěděl jsem se různé zajímavosti o firmách, které autor zmiňuje. Nicméně poslechu nelituji.

6839
02.09.2018

Téma "začněte s proč" je moc dobře popsáno. Jen je fakt, že větší stručnost by vůbec neškodila.

1

Doporučujeme

Miluj svůj život
Miluj svůj život
Bohatý táta, chudý táta
Bohatý táta, chudý táta
Velmi osobní kniha o zdraví
Velmi osobní kniha o zdraví
Koncept kontinua
Koncept kontinua