Proč spíme ekniha

kniha od:


KoupitKoupit eknihuAudiokniha

Kolik hodin jste dnes v noci spali? Pokud méně než osm, pak asi stejně jako většina lidstva trpíte spánkovou deprivací. A přicházíte o to nejlepší. Lidé, kteří si dopřávají dostatek spánku, jsou zdravější, chytřejší, štíhlejší, atraktivnější a šťastnější. Příčinu své únavy a zdravotních potíží hledejte v nedostatku kvalitního spánku a pak teprve jinde. Kniha předního světového neurovědce Matthewa Walkera odkrývá nejnovější poznatky z výzkumu spánku a ukazuje, že evoluce nás touto bezbrannou a neproduktivní fází denního rytmu nevybavila náhodou. Díky převratnému rozvoji a dostupnosti zobrazovacích metod dokáže věda poprvé v historii zodpovědět, proč vůbec spíme, jak spánek prospívá našemu tělu a mozku a proč má neřešená dlouhodobá spánková deprivace tak ničivé následky pro naše zdraví. Walker fascinujícím způsobem objasňuje vliv spánku na logické rozhodování, učení a paměť, na seřizování našich emocí a imunitní systém, ale i metabolismus a chuť k jídlu. A přesvědčivě dokládá, že chronický nedostatek kvalitního spánku nás může nejen mnoha různými způsoby zabít, ale také ovlivnit rozhodování a chování celé společnosti. Seznamte se i vy s posledními vědeckými objevy, díky nimž pochopíte, jaký elixír zdraví, štěstí i moudrosti ve svých životech (a postelích) máme. V knize najdete i rady, jak odstranit různé špatné návyky a další překážky, které brání kvalitnímu spánku vás i vašich blízkých. Kniha byla přeložená do více jak 30 jazyků a již teď mění životy jednotlivců i celých společností....celý text

https://www.databazeknih.cz/images_books/38_/384385/proc-spime-FKS-384385.jpg 4.7251
Žánr
Literatura naučná, Zdraví
Vydáno (ekniha), Jan Melvil
Orig. název

Why We Sleep: Unlocking the Power of Sleep and Dreams, 2017

více informací...
Nahrávám...

Komentáře (80)

Kniha Proč spíme

Přidat komentář
Marttycz
19. března

Kniha je úžasně zpracovaná. Plno studií prokazatelných o důsledcích spánkové deprivace. V pozdější fázi vám to připadne jako vlastní nekrolog. Díky této knize si uvědomíte, jak je důležitý spánek pro vaše tělo a mozek.

Petrush
12. března

V knize je spousta zajímavých informací. Např. o zdravotních aspektech spánku a důsledcích jeho nedostatku, o funkci snů či o tom, jak zlepšit spánek. Některé pasáže jsou poněkud zdlouhavé.
Autor je spánkem trochu posedlý, což ostatně i přiznává v úvodu. Takže celkově pak působí tak, že důležitosti spánku přikládá příliš velký význam a příležitost pro upozornění na důsledky nedostatečného spánku hledá a nachází všude.

Magrata15
08. března

Kniha má své odborné části, ale jinak je napsaná velmi čtivě, srozumitelně a místy i se vtipnými poznámkami a příklady.

managalante
03. března

Pravděpodobně by se celá kniha bohatě vlezla i do mnohem menšího rozsahu, avšak jsem rád, že jsem se o spánku dozvěděl něco víc a teď s tím mohu sám pracovat dál. Spát, či nespat? Rozhodně spát, je to zdravé a blahodárné! :)

E_Lan
27. února

Neskutečně zajímavá kniha o tak banální věci, která je neskutečně v našem životě důležitá a přitom tak podceňovaná a nesprávně vykonávaná. To by snad měla být “povinná literatura”:-)

MonikaKutá
16. února

Poslouchala jsem jako audioknihu a určitě si dám i brzy rereading, ale tentokrát v tištěné podobě, abych veškeré informace vstřebala.
Knihu doporučuji opravdu každému q to nejen lidem, kteří mají problém se spánkem, ale i lidem například se špatnou imunitou, častými nemocemi atd. Spánek je jedna z nejdůležitějších věcí a hodně věcí se od něj odvíjí. Kniha poskytuje jakýsi přehled o jeho potřebnosti a také rizika a důsledky nedostatečného a nekvalitního spánku.
Pokud zvažujete koupi této knihy, jděte do ní, opravdu stojí za to.
5/5

Miranda
16. února

U téhle knihy se táááák příjemně usínalo. Ze mě by měl pan Walker velkou radost! Dozvěděla jsem se toho tolik! Zajímavého, děsivého, poučného. Hlavně mi pomohl vyřešit můj dávný problém. Na škole jsem si přes celou noc, beze spánku, opakovala tři předměty, z nichž jsem následující den měla dělat státní zkoušky. Druhý den to dopadlo tak, že na přípravě jsem natvrdo usnula a nezapsala si jedinou poznámku. Neudělala jsem ani jeden z těch předmětů. Odešla jsem s obrovskou ostudou a pocitem, že jsem hloupá a tu školu nezvládnu. Táhlo se to se mnou další roky, než jsem státnice úspěšně složila, ani tehdy jsem se však nezbavila toho nepříjemného pocitu, že nestojím za nic. A přitom stačilo tak málo, spát před učením a hlavně se kvalitně vyspat po učení. Teď už to vím a můžu předat dál. Na škole jsme toho nikdo moc nenaspali, co nás hlavně zajímalo, bylo, jak nespat, aby se člověk mohl pořád učit. Pamatuji si jednu osobu, která se chlubila tím, že užívá stimulační drogy, aby se mohla učit celé noci a že všechny zkoušky bez problému zvládá. Už tehdy jsem pochybovala o tom, že z ní bude kvalitní zaměstnanec v oboru a s tím svým přístupem se podle mého názoru dostala tak maximálně blíž k tomu být six feet under. Tak, honem do peřin a spát 8 hodin každý den! Nebojte, nebudete za lenochy! Určitě nám to všem jen a jen prospěje a to po všech stránkách. A vykašlete se na své nadřízené, kteří fakt, že patříte k sovám, berou jako nevýhodu nebo slabost. Ať si "worholici" vstávají třeba ve čtyři ráno a ve tři padají na ústa. My ostatní se raději pořádně vyspíme :).

Marfulka007
13. února

Perfektní knížka, kterou by si měl přečíst úplně každý. Člověku to otevře (nebo možná spíš zavře) oči a taky trochu vyděsí (což nemusí být na škodu).

1

Doporučujeme

Břicháč Tom
Břicháč Tom
Doba jedová
Doba jedová
Velmi osobní kniha o zdraví
Velmi osobní kniha o zdraví
Labyrint pohybu
Labyrint pohybu