Adelheid / Zánik samoty Berhof / Zrození horského pramene
Vladimír Körner
Druhý svazek sebraných spisů Vladimíra Körnera přináší romány, které byly již dříve vydány pod jednotným názvem Podzimní novely (1983). Podzim a zima v pohraničí v nich totiž hrají podstatnou roli, stejně jako přelom let 1945 a 1946, do nichž jsou všechny tři novely zasazeny. Dalším spojujícím prvkem je problematika nejednoznačných a složitých vztahů českých a německých obyvatel v pohraničí, a to hned po druhé světové válce, kdy proti sobě velmi silně vystupují stíny obětí a obětování na obou stranách. Všechny tři novely byly též zfilmovány.... celý text
Přidat komentář
Chyběla mi atmosféra. Divný styl vyprávění. Zvláštní postavy. A o korektuře se snad ani nedá mluvit. Překlepů jak máku.
Z nějakého neznámého důvodu zaměstnalo nakladatelství Dauphin slepého korektora - jinak si to neumím vysvětlit. Novely jsou bezesporu výborné, nicméně několik chyb na téměř každé straně (špatná interpunkce, překlepy, špatně rozdělená slova) včetně hrubek ("vyděl"!) mě přinutilo knihu v polovině odložit. Zájemcům o přečtení vřele doporučuji sehnat jiné vydání.
Štítky knihy
druhá světová válka (1939–1945) rok 1945 pohraničí
Autorovy další knížky
1967 | Adelheid |
1997 | Údolí včel |
1973 | Zánik samoty Berhof |
2007 | Písečná kosa |
1984 | Lékař umírajícího času |
Kniha Adelheid / Zánik samoty Berhof / Zrození horského pramene je v
Právě čtených | 1x |
Přečtených | 33x |
Čtenářské výzvě | 1x |
Doporučených | 3x |
Knihotéce | 21x |
Chystám se číst | 14x |
Chci si koupit | 4x |
dalších seznamech | 2x |
Souhlasím, tohle vydání je fakt pro ostudu, tolik překlepů jsem ještě nikde neviděla. Škoda, ubírá to v důsledku na kvalitě i novelám, které jsou neobyčejně dobré - stejně jako filmy podle nich natočené. Příběhy dávného soužití Čechů a Němců, které nenávratně poškodily a převrátily dějiny, příběhy tragického dopadu válečného značkování lidí na "ty dobré a ty zlé"...
Při čtení jako bych slyšela, jak mi babička vypráví svůj život - události podané jednoduše tak jak jsou, bez patosu, bez laciných akčních scén a čtenářova emočního znásilnění.