Nová kniha

Saria

Saria - Jean Dufaux

Od svého umírajícího otce, knížete rodu Asanti, dostane Saria do úschovy tři klíče. Jeden otevírá cestu do Ráje, druhý do Pekel, ten třetí do Nicoty. Jenže po k... detail knihy

Související novinky

Splétač větrů, Stíny zlatých srdcí a další knižní novinky (21. týden)

Splétač větrů, Stíny zlatých srdcí a další knižní novinky (21. týden)
Vítáme vás u nového článku připravovaných knižních novinek - tentokrát se zaměříme na tituly, které vyjdou mezi 19. a 25... celý text

Populární knihy

/ všech 11 knih

Nové komentáře u knih Jean Dufaux

Saria Saria

Za komiksom Saria sú legendy komiksovej scény a to scenárista Jean Dufaux (od ktorého tu vydával hlavne Vybíral napr. historickú Murenu) a kreslič Paolo Eleuteri Serpieri (erotická Druuna). Síce to príbehom tiež nie je zlé, no hlavná sila komiksu je vo výtvarnej stránke. Sarpieriho kresba je jednoducho skvelá, no dych berie aj druhá polovica komiksu, kde bol už za vizuál zodpovedný Riccardo Federici.... celý text
GoodGames


Saria Saria

S těžkým srdcem přiznávám, že se v evropském komiksovém rybníčku tolik nevyznám. A o to více si užívá, když si mohu něco nového přečíst, protože mi to rozšiřuje obzory a ukazuje mi to všestrannost komiksového média. O scénář komiksu Saria se postaral Jean Dufaux a rozhodně stvořil působivé a zajímavé dílo. Samotná zápletka komiksu si mě hned získala a já si ho musel přečíst. A tady nastává menší problém. Dufaux totiž vypraví komiks jinak, než jsem čekal. Po každé, když čtu něco nového, kde jsou vytvořené „nové světy“, tak čekám na moment, kdy nějaká postava vysvětlí jak to v tom světě funguje a chodí. Jaké jsou pravidla a hranice. A tady na tohle Dufaux rezignuje, nebo mu je to naprosto jedno, protože v jeho mysli příběh dává naprostý smysl. Vytvořil svět, který kombinuje fantasy, sci-fi, náboženství a má základy v renesanci. Je to hodně zajímavý a působivý mix, který čtenáře umí silně zaháčkovat. Jen v něm nesmí hledat logiku, protože pak by se mu celý rozpadl. Dufaux má úžasnou představivost a jeho scénář je po vizuální stránce nádherný. Tolik nápadů se jen tak nevidí. A o to více zamrzí, že se Dufaux nedokáže krotit a na každý nový nápad přidá další dva nápady. Díky tomu Saria není komiks pro začátečníky, ale pro čtenáře, kteří už něco mají načteno a dokáží ocenit netradiční vyprávění. O kresbu a barvy se postarali dva umělci – Paolo Eleuteri Serpieri a Riccardo Federici. Oba pánové odvedli luxusní práci a dali komiksu velmi specifickou stylizaci a vizuální estetiku. Navíc, každý ke kresbě přistoupil jinak, takže komiks má dva velmi výrazné styly, co se od sebe hodně liší, ale zároveň se výborně doplňuji a přináší čtenáři fantastický zážitek ze čtení. Serpieri se postaral o první část a jeho kresba mi připomínala starší obrazy. Je to nádherná kresba, která se k příběhu moc hodí. Zvláště v kontextu té náboženské a historické rovině. Krásně mi prodala atmosféru komiksu. Zbylé dvě části příběhu si vzal na starost Federici a dal příběhu trochu jinou dynamiku. Federici má digitální a uhlazenější kresbu, která mi zpočátku tolik nesedla, ale postupně mi připadala čím dál lepší a lepší, až jsem jí na konci hodně propadl. U Federiciho kresby skvělou vyniknou ty steampunkové prvky. Saria je velmi specifický komiks, který není pro každého. Nabízí zajímavý příběh, působivou a hodně zajímavou vizuální stránku, a velkou dávku originality. Bohužel to není jednoduché čtení a od čtenáře se očekává, že příběhu půjde dost na proti a bude si to užívat, a nebude klást zbytečné a logické otázky. Jak říkal Christopher Nolan u svého filmu Tenet – Nesnažte se to pochopit, vnímejte to! A těmi to slovy bych zakončil recenzi.... celý text
hroubek


Sága Valty Sága Valty

„Poslyšte ságu o lásce Valgara z Valtu, syna Halgerry Zlatovlasé, a Astridry, dcery Thorgerra Argfussona, pána sta válečníků…!“ Scénárista Jean Dufaux a výtvarník Mohamed Aouamri se ponořili hluboko do severských mýtů a legend, aby stvořili velkolepou hrdinskou Ságu s velkým S na začátku. Jejich vyprávění je drsné, hrubé a neodpouštějící žádné chyby, a to ani ty, kterých jsme se nedopustili. Opěvuje cit, který hory přenáší, odhodlání jít za svým cílem a víru, že pravda člověku dopomůže k vítězství. Dobro překoná všechny překážky, ale cena, kterou je za to potřeba zaplatit, může někdy proměnit sladké vítězství v hořkou prohru. Valgar z Valtu je bohatýr a bohatýrský je i jeho příběh. Velký formát knihy tomu samozřejmě nezanedbatelně pomáhá. Kresba je pak stejně parádní jako scénář a její naturel přesně odpovídá povaze vyprávění. Není vulgární ani přehnaně krvavá, přesto najdete místa k uzardění i k zadržení dechu. Ruku ke zdaru díla přiložili i výborní koloristi Benoît Bekaert a Christian Goussale. Menší problém jsem měl snad jen s letteringem Jiřího Nevěřila, při luštění jeho písma jsem totiž koktal víc, než leckterý dyslektik při rétorickém cvičení. Celkový dojem ale výborný.... celý text
ludek.n



Přeludům v patách Přeludům v patách

Belgičanom Olivierom Grensonom veľmi pekne nakreslený exoticko-mysteriózny podpriemer s divným vlasatým "európskym Constantineom" v ústrednej úlohe. Príjemne mystickú atmosféru úspešne ničí zlý scenár a nesympatický Koda s imidžom vyslúženého, ulepeného gigola, ktorého to už nebaví. Nuž, drahý Niklos... ani mňa.... celý text
Ivan Kučera


Murena: Druhý cyklus - Cyklus manželky Murena: Druhý cyklus - Cyklus manželky

Pokračování příběhu Mureny z období vlády Neronovi. Postavy a jejich charaktery jsou propracovány a tak jako tomu v životě bývá, nic není černobílé. To vidím jako velký klad příběhu, dodává to na autentičnosti a důvěryhodnosti. Nero je zde vykreslen jako vládce, jenž jedná a je ovlivňován nespravnými osobami a Dufaux nám ho tím přibližuje jako člověka, jenž v zásadě chtěl jednat pro blaho lidu a ne jako krutovládce, i když samozřejmě sklony po matce tam byly a někdy i tato jeho stránka vyplave na povrch. Kresba drží stále svoji precizní úroveň a coloring je v této knize ještě lepší než v předchozí.... celý text
Politre