fyzika a astronomie

štítky

30 knih

Fyzika nemožnéhoFyzika nemožného2010, Michio Kaku

Ještě před stoletím si byli vědci jisti, že věci, kterými dnes člověk běžně disponuje, jako třeba laser, televize či atomová bomba, jsou fyzikálně neuskutečnitelné. Kaku ve své knize zkoumá, nakolik už věda pokročila a n... více

Paralelní světyParalelní světy2007, Michio Kaku

Paralelní světy: Putování stvořením, vyššími dimenzemi a budoucností vesmíru. Známý fyzik a zkušený popularizátor vědy Michio Kaku vykresluje ve své nejnovější knize fascinující a pozoruhodný obraz vesmíru, jak jej př... více

HyperprostorHyperprostor2008, Michio Kaku

Podtitul: Vědecká odysea paralelními vesmíry, zakřiveným prostorem a desátým rozměrem. Michio Kaku vykonal další dobrodružnou výpravu po hyperprostoru. Seznamuje laického čtenáře s teorií superstrun a zábavně a srozum... více

Struktura vesmíruStruktura vesmíru2012, Brian Greene

Podtitul: Čas, prostor a povaha reality. Druhé české vydání knihy, ve které jeden z předních světových teoretiků strun a autor mimořádně úspěšné knihy Elegantní vesmír odhaluje základní předivo vesmíru. Představuje... více

Vesmír jako na dlaniVesmír jako na dlani2016, Christophe Galfard

Cesta prostorem, časem a ještě dál. Christopher Galfard si předsevzal představit laickému čtenáři současné fyzikální vědomosti, týkající se jak mikrosvěta, tak vesmíru, jehož jsme součástí. Využil lidské představivosti,... více

Velký třeskVelký třesk2007, Simon Singh

Velký třesk: Nejdůležitější vědecký objev všech dob a proč o něm musíte vědět. Albert Einstein kdysi řekl: „Nejnepochopitelnější na vesmíru je to, že se dá pochopit.“ A spolu s ním Simon Singh věří, že na porozumění f... více

Matematický vesmírMatematický vesmír2016, Max Tegmark

Podtitul: Moje pátrání po nejhlubší podstatě reality. Jak to, že náš skutečný svět lze velmi dobře popsat pomocí matematických struktur? Přední americký kosmolog švédského původu Max Tegmark, profesor na MIT, se ve sv... více

Částice na konci vesmíruČástice na konci vesmíru2014, Sean M. Carroll

Podtitul: Kterak nás honba za Higgsovým bosonem dovedla až na práh nového světa. Objev Higgsova bosonu je podle mnoha komentátorů nejvýznamnějším průlomem v našem chápání vesmíru po rozbití atomu. Objeven byl díky mil... více

Pouhých šest číselPouhých šest čísel2004, Martin Rees

Podtitul: Skryté síly utvářející vesmír. Jak se přihodilo, že v jednom „okamžiku stvoření“ vznikly miliardy galaxií, černých děr, hvězd a planet? Jak se atomy seskupily – zde na Zemi a možná i na jiných světech – do ž... více

Cestování časem v Einsteinově vesmíruCestování časem v Einsteinově vesmíru2002, John Richard Gott III

Fyzikální možnosti cestování časem. Autor knihy, známý americký vysokoškolský profesor, se už delší dobu zabývá otázkou možnosti cestování v čase. Inspirován Einsteinovým dílem vystoupil na toto téma při různých příleži... více

Válka o černé díryVálka o černé díry2013, Leonard Susskind

Podtitul: Souboj se Stephenem Hawkingem o záchranu principů kvantové mechaniky. Příběh této knihy začal už v roce 1981, během odborné debaty o tom, co se stane s informacemi uloženými uvnitř černé díry, když se černá ... více

Před velkým třeskemPřed velkým třeskem2011, Brian Clegg

Prehistorie vesmíru. Otázka, co bylo před velkým třeskem, nedá spát mnoha lidem, vědcům i laikům. Všichni v zásadě tušíme, co to velký třesk vlastně je, ale nevíme, jak se z této hypotézy stal obecně přijímaný model. Mo... více

Fyzika od Thaléta k NewtonoviFyzika od Thaléta k Newtonovi2007, Ivo Kraus

Fyzika od Thaléta k Newtonovi. Kapitoly z dějin fyziky. I fyzika, které vděčíme za technické vymoženosti současného světa, měla své dětství; souvislosti mezi přírodními úkazy se snažili vysvětlit bez pomoci nadpřiroz... více

O čase - Einsteinova nedokončená revoluceO čase - Einsteinova nedokončená revoluce1999, Paul Davies

Kniha věnovaná času a jeho roli ve fyzice. Autor se odráží od obecné teorie relativity a hovoří o plynutí času, šipce času, dilataci a borcení času. více

Zkratka napříč časemZkratka napříč časem2004, George Johnson

Cesta ke kvantovému počítači. Jestliže se vědcům a technikům podaří postavit kvantový počítač, zažije informatika snad největší revoluci od svého vzniku v polovině 20. století. Výpočetními elementy takového stroje budou... více

1