fyzika a astronomie

štítek, 29 knih

KvadriviumKvadrivium2015, Daud Sutton

Základní kurz na většině středověkých univerzit se skládal ze studia sedmi svobodných umění. Nižší úroveň (gramatika, rétorika a dialektika) se nazývala trivium a úroveň vyšší ? kvadrivium ? zahrnovala studium aritmetiky... více

PlanetyPlanety1963, J. Sadil

Autor, ne profesionální vědec, ale popularizátor, vysvětluje úvodem definici, planetární systém, zdánlivé a skutečné pohyby, aspekty a pozorování planet dalekohledem. Poté sděluje u každé planety všechny důležitější, dos... více

Trhlina ve stvoření světaTrhlina ve stvoření světa2012, M. Gleiser

Nová vize života v nedokonalém vesmíru. Tato kniha byla napsána pro každého, koho zajímá, jak podivuhodné vědecké objevy ovlivňují náš pohled na svět a pomáhají utvářet naši kulturu. Shrnuje úžasné vědecké poznatky o pů... více

Umělé družiceUmělé družice1958, A. A. Šternfeld

Populárně psaná kniha důkladně informuje o problematice umělých družic. Vysvětluje příslušné pohybové zákony, konstrukci a odpalování raket, problém astronautů, pozorování družic atd. Výklad je doprovozen nákresy, snímky... více

Fyzika priestoročasuFyzika priestoročasu2012, E. F. Taylor

Úvod do špeciálnej teórie relativity. Druhé vydanie Fyziky priestoročasu v sebe zahŕňa všetko to, čo sa autori na­uči­li počas nasledujúceho štvrť­storočia vyučovania a výskumnej práce. Aktualizo­va­li text, aby odráž... více

Osudová přitažlivost gravitaceOsudová přitažlivost gravitace2013, M. Rees

Osudová přitažlivost gravitace. Černé díry ve vesmíru. Gravitace je v našem vesmíru dominantní silou. Rees a Begelman, oba renomovaní astrofyzikové, gravitaci zkoumají tam, kde je nekonečně silná: v černých dírách. Č... více

Velký třeskVelký třesk2007, S. Singh

Velký třesk: Nejdůležitější vědecký objev všech dob a proč o něm musíte vědět. Albert Einstein kdysi řekl: „Nejnepochopitelnější na vesmíru je to, že se dá pochopit.“ A spolu s ním Simon Singh věří, že na porozumění f... více

Před velkým třeskemPřed velkým třeskem2011, B. Clegg

Prehistorie vesmíru. Otázka, co bylo před velkým třeskem, nedá spát mnoha lidem, vědcům i laikům. Všichni v zásadě tušíme, co to velký třesk vlastně je, ale nevíme, jak se z této hypotézy stal obecně přijímaný model. Mo... více

Astronomie a fyzika - SvítáníAstronomie a fyzika - Svítání2014, P. Kulhánek

V publikaci čtenáři naleznou informace z astronomie a fyziky, znalosti o vzniku a složení vesmíru, novinky za poslední 4 roky více

Struktura vesmíruStruktura vesmíru2012, B. Greene

Podtitul: Čas, prostor a povaha reality. Druhé české vydání knihy, ve které jeden z předních světových teoretiků strun a autor mimořádně úspěšné knihy Elegantní vesmír odhaluje základní předivo vesmíru. Představuje... více

Paralelní světyParalelní světy2007, M. Kaku

Paralelní světy: Putování stvořením, vyššími dimenzemi a budoucností vesmíru. Známý fyzik a zkušený popularizátor vědy Michio Kaku vykresluje ve své nejnovější knize fascinující a pozoruhodný obraz vesmíru, jak jej př... více

O čase - Einsteinova nedokončená revoluceO čase - Einsteinova nedokončená revoluce1999, P. Davies

Kniha věnovaná času a jeho roli ve fyzice. Autor se odráží od obecné teorie relativity a hovoří o plynutí času, šipce času, dilataci a borcení času. více

Válka o černé díryVálka o černé díry2013, L. Susskind

Podtitul: Souboj se Stephenem Hawkingem o záchranu principů kvantové mechaniky. Příběh této knihy začal už v roce 1981, během odborné debaty o tom, co se stane s informacemi uloženými uvnitř černé díry, když se černá ... více

Fyzika nemožnéhoFyzika nemožného2010, M. Kaku

Ještě před stoletím si byli vědci jisti, že věci, kterými dnes člověk běžně disponuje, jako třeba laser, televize či atomová bomba, jsou fyzikálně neuskutečnitelné. Kaku ve své knize zkoumá, nakolik už věda pokročila a n... více

Vesmír jako na dlaniVesmír jako na dlani2016, C. Galfard

Cesta prostorem, časem a ještě dál. Christopher Galfard si předsevzal představit laickému čtenáři současné fyzikální vědomosti, týkající se jak mikrosvěta, tak vesmíru, jehož jsme součástí. Využil lidské představivosti,... více

1 2 >