planetární soustavy

štítky

6 knih

Nové světy ve vesmíru 80% Nové světy ve vesmíru 2007, Michel Mayor

Objev exoplanet, planet u jiných hvězd, než je naše Slunce, je jedním z největších úspěchů astronomie na prahu třetího tisíciletí. Jsme ve vesmíru sami? Na tuto otázku, kladenou už déle než dvě tisíciletí, budeme zdá se ... více

Život se Sluncem a ve vesmíru 80% Život se Sluncem a ve vesmíru 2011, Josip Kleczek

Nová věda – bioastronomie. – – Energie – a zvláště energie sluneční, ať už přímá (záření) či nepřímá (biomasa, vítr, teplo oceánů, vlny apod.) či fosilní (uhlí, ropa, zemní plyn) – rozhoduje o našem životě individuálním ... více

Atlas vesmírných objevů 80% Atlas vesmírných objevů 2001, Tim Furniss

Vzrušující seznámení s vývojem průzkumu vesmíru od nejstarších dob přes první družice na Měsíci, Hubblovu dalekohledu i budoucím cílům. Podrobný úvod k mnoha tématům: historie vesmírného pozorování, raketové vědy, vesm... více

Planety 100% Planety 1963, Josef Sadil

Autor, ne profesionální vědec, ale popularizátor, vysvětluje úvodem definici, planetární systém, zdánlivé a skutečné pohyby, aspekty a pozorování planet dalekohledem. Poté sděluje u každé planety všechny důležitější, dos... více

Vesmírný prospektor, část první 100% Vesmírný prospektor, část první 2023, Petr Ševčík

Trestanec, Eran Klork, byl za své zločiny proti Korporaci pro terraformaci planet, zkráceně TerrCorp, odsouzen k trestu smrti s odkladem na dobu, kdy jako prospektor bude vyslán na neznámou planetu, aby ji prozkoumal a z... více