Čínský písemný znak jako básnické médium zajímavosti
Ernest Francisco Fenollosa , Ezra Pound
Kultovní text generace imagistů a angloamerického modernismu. Fenollosův esej přitahoval západní umělce a myslitele i později, v druhé polovině 20. století; jeho inspirativní pojetí čínského ideogramu jako písemného média na poetickém principu přešlo ze sféry reflexe básnické do kontextu sebereflexe filosofické. Fenollosův esej se dá snadno zpochybnit empiricky i historicky: běžné čtení znaků a znakového textu nemusí odpovídat modelu, který navrhl. Geneze čínského písma byla komplikovanější, početnější jsou i strukturní principy jeho skladebnosti. Přesto patří významně do dějin moderních interpretací dálněvýchodní kultury a jejích poetik. A hlavně do dějin západního modernismu básnického i filosofického. Tak je třeba jej i číst ...... celý text
Literatura naučná O literatuře
Vydáno: 2005 , Fra (Agite/Fra)Originální název:
The Chinese Written Character as a Medium for Poetry , 1918
více info...
Zajímavosti
Zatím zde není žádná zajímavost, ale níže najdete ocenění a související novinky.
Ocenění knihy (0)
Zatím zde není žádné ocenění.
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (8)
„Příroda nemá gramatiku.“
„Čínská otázka je cosi tak nezměrného, že si žádný národ nemůže dovolit ji ignorovat.“
„Příroda stále méně připomíná ráj a stále více připomíná fabriku.“
Více citátů z knihy najdete u autora.
Štítky knihy
dvojjazyčná vydání estetika poetika
Kniha Čínský písemný znak jako básnické médium je v
Přečtených | 4x |
Čtenářské výzvě | 1x |
Knihotéce | 5x |
Chystám se číst | 4x |
Chci si koupit | 2x |