Ernest Francisco Fenollosa

americká, 1853 - 1908

Nové komentáře u autorových knih

Čínský písemný znak jako básnické médium Čínský písemný znak jako básnické médium

Geneze čínského znakového písma je sice složitější a neodpovídá modelu, který Fenollosa na přelomu 19. a 20. století nastínil, což však nic nemění na tom, že jím představená ideogrammatická metoda umožnila poezii vypořádat se s abstraktním obsahem prostřednictvím konkrétních obrazů. Myšlenka založená na způsobu Poundova vnímání díla Ernesta Fenollosy vysvětluje postupné formování čínských znaků, přičemž příkladem např. znaku „východ“ (東) je v podstatě superpozice znaků pro „strom“ (木) a „slunce“ (日); což značí "obraz slunce zamotaného do větví stromu", tedy východ slunce. Autor však zcela opomíná fonetickou stránku celé věci. Přestože většina základních Fenollosových tvrzení byla časem překonána, zůstává kniha stále velmi inspirativní i díky skvělému překladu a doslovu Oldřicha Krále. U českého vydání je velmi příjemná jeho dvojjazyčná mutace, s anglickým originálem na levé a českým překladem na pravé straně.... celý text
Ithaka


Čínský písemný znak jako básnické médium Čínský písemný znak jako básnické médium

Trochu nesrozumitelné pro někoho, kdo neumí čínsky...přesto jeden ze základních textů americké moderní literatury...
JeKa

Ernest Francisco Fenollosa - knihy

2005  85%Čínský písemný znak jako básnické médium

Žánry autora

Literatura naučná O literatuře

Štítky z knih

dvojjazyčná vydání estetika poetika

Fenollosa je 0x v oblíbených.