čtenářství

štítky

73 knih


Zakousněte se do knihy 93% Zakousněte se do knihy 2017, Klára Smolíková

Soubor pracovních listů je určený pro žáky 1. až 3. tříd. Jednotlivé úkoly směřují především k podpoře čtenářství a k rozvoji pozitivní vazby na knihy, ale i k podpoře čtení s porozuměním a rozvoji slovní zásoby a jsou r... více


Vstupte do literárního doupěte 87% Vstupte do literárního doupěte 2018, Jiří W. Procházka

Spoluautoři v této publikaci zúročili své bohaté zkušenosti ze čtenářských workshopů a literárních dílen, které pořádají ve školách, knihovnách a čtenářských klubech pro žáky 2. stupně a středoškoláky. Ke každému praco... více


Takoví jsme my - čeští čtenáři 47% Takoví jsme my - čeští čtenáři 2002, Otakar Chaloupka

Autor – známý svou činností zejména v oblasti literatury pro děti – v úvodních kapitolách všeobecně rozebírá literární produkci českých nakladatelství od roku 1989 a její ohlas u čtenářů a dochází k závěru, že by o tom m... více




Čtenářské strategie u předškolních dětí a nečtenářů 100% Čtenářské strategie u předškolních dětí a nečtenářů 2022, Eva Koželuhová

Kniha představuje možnosti využívání čtenářských strategií při předčítání dětem předškolního věku a nečtenářům na počátku školní docházky. Cílem metody využívání čtenářských strategií je rozvíjet u dětí plné porozumění t... více


Úvod do Bibliopedagogiky 100% Úvod do Bibliopedagogiky 1995, Lidmila Vášová

Úvod do bibliopedagogiky - publikace pojednává o metodách práce se čtenáři různých věkových a profesních skupin, s handicapovanými čtenáři a starými lidmi, ... více


Chci číst jako táta s mámou 100% Chci číst jako táta s mámou 2019, Hana Havlínová

Udělejte ze svého dítěte čtenáře! Předčítejte dětem, vyprávějte si společně příběhy, hrajte si a objevujte zajímavé texty všude kolem sebe! Zkušená autorka nabízí všem rodičům, ale i učitelům jednoduché hry a aktivity,... více


České děti a mládež jako čtenáři 2017 80% České děti a mládež jako čtenáři 2017 2018, Irena Prázová

Jaký vztah mají dnešní děti a mládež ke knihám a čtení? Co dělají děti ve svém volném čase? Jak často využívají internet a nová média? Došlo v posledních pěti letech v Česku k nějakým podstatným změnám? Kniha přináší výs... více


Škola a počátky dětského čtenářství 80% Škola a počátky dětského čtenářství 1995, Otakar Chaloupka

Čtenářství není povinnost, dá se žít i bez něj. Stejně tak však lze říct, že nikdo není povinen plodit děti - když je ale zplodí, měl by se snažit zpřístupnit jim co nejvíc z toho, co jim může život obohatit a zpříjemnit... více


Jak se vyznat v knihách? - Dubánkovy pracovní listy pro malé čtenáře a pisatele 100% Jak se vyznat v knihách? - Dubánkovy pracovní listy pro malé čtenáře a pisatele 2023, Klára Smolíková

Nejednoho kluka nebo holčičku napadlo: Proč bychom se měli zajímat zrovna o knihy, když je kolem tolik jiné zábavy? Na pomoc knihám přispěchali z lesa dubánci, které písmenka okouzlila a chtějí se o čtení a psaní dozvědě... více


Čtenářská propedeutika 100% Čtenářská propedeutika 2009, Kateřina Homolová

Obsah studijního materiálu je koncipován jako seznámení se základními poznatky o raném dětském čtenářství a tedy jako teoretická příprava na soustavnou práci s dítětem a knihou, jako průprava k vedení předškolních dětí k... více


Knížka pro čtenáře 80% Knížka pro čtenáře 1946, Josef Zika

Kniha se zabývá problematikou knihovnictví, četby a čtenářů a nastiňuje přes určitou kritiku, jak by se měl ubírat rozvoj knihoven a mluveného slova. více


Co si uchováme v paměti? Empirický výzkum historického vědomí 40% Co si uchováme v paměti? Empirický výzkum historického vědomí 2013, Denisa Labischová

Publikace usiluje o překlenutí prostoru mezi teoretickými úvahami vycházejícími z tradice postmoderního myšlení v dílech filozofů, historiků, kulturních antropologů, sociologů i politologů a cíli, jež si klade oborová di... více


Čitateľské pomery na Slovensku v rokoch 1783 – 1848 100% Čitateľské pomery na Slovensku v rokoch 1783 – 1848 1944, Magda Mosendzová-Papánková

Tlač, jej predplatitelia a podmienky v skúmanom období. více


Knihovna v mém životě 100% Knihovna v mém životě 2019, Dita Lánská

Soubor rozhovorů, v nichž se bývalí i současní pracovníci knihovny, ale i veřejně známé osobnosti vyznávají ze svého vztahu k Městské knihovně v Praze. Rozhovory se zároveň dotýkají i jejich vztahu ke knihovnám, knížkám ... více


Autor a čtenář jako představy - Koncepty autora a čtenáře v moderním a postmoderním myšlení 60% Autor a čtenář jako představy - Koncepty autora a čtenáře v moderním a postmoderním myšlení 2014, Tomáš Jacko

Je dobře se při četbě ptát, co chtěl básník říci? Jinými slovy - je autor literárního textu garantem jeho významu? A je důležité, aby čtenář onen význam nalezl? Co potom čtenář sám, je pouhým konzumentem daného textu, ne... více


Čtenářství v souvislostech % Čtenářství v souvislostech 2013, Petra Bubeníčková

Cílem monografie je zmapovat stav čtenářských návyků u dětí, mládeže a vysokoškolských studentů a pojmenovat nejpalčivější problémy související s touto oblastí, a to nejen ve školním prostředí, ale i v rodině a na úrovni... více


Kontexty čtenářství a čtenářské gramotnosti % Kontexty čtenářství a čtenářské gramotnosti 2011, Alena Zachová

Předložená publikace je zaměřena na dvě úzce spolu související témata, která by měla být v současnosti v centru pozornosti učitelů českého jazyka a literární výchovy, ale nejen jich. Jedním z důvodů, proč by tomu tak měl... více


Čteme se skřítkem Alfrédem 0% Čteme se skřítkem Alfrédem 2006, Jiřina Bednářová

Určeno pro děti ve věku 6-10 let (děti 1. stupně ZŠ). Publikace Čtení se skřítkem Alfrédem obsahuje: 1) motivační texty pro děti vhodné k nácviku techniky čtení, hlasitému čtení 2) úkoly pro práci s textem, vedoucí k ... více


Projekty formování pozitivního postoje dětí a dospívajících k četbě v podmínkách rodinné edukace 0% Projekty formování pozitivního postoje dětí a dospívajících k četbě v podmínkách rodinné edukace 2015, Markéta Švamberk Šauerová

Publikace nabízí rodičům netradiční možnosti rozvoje vztahu dětí k četbě, vychází k principu zážitkové pedagogiky a podporuje společné rodinné aktivity v přírodě. více


Čtenářská gramotnost na 1. stupni ZŠ z pohledu vzdělávacího oboru český jazyk a literatura 0% Čtenářská gramotnost na 1. stupni ZŠ z pohledu vzdělávacího oboru český jazyk a literatura 2010, Radana Metelková Svobodová

Monografie vychází z odborné práce autorek – je rozdělena na část teoretickou a praktickou.První část práce přibližuje problematiku čtenářské gramotnosti, seznamuje s výsledky mezinárodních výzkumů PIRLS a PISA, ze který... více