Fyzika nemožného

kniha od:

KoupitKoupit eknihu

Ještě před stoletím si byli vědci jisti, že věci, kterými dnes člověk běžně disponuje, jako třeba laser, televize či atomová bomba, jsou fyzikálně neuskutečnitelné. Kaku ve své knize zkoumá, nakolik už věda pokročila a nakolik jsme se přiblížili realizaci technologií, jež zatím fungují jen v science-fiction. Ukazuje, jak lze optiky a elektromagnetismu využít k simulaci neviditelnosti; jak zdokonalení magnetické rezonance možná pomůže číst lidské myšlenky; jak využití supravodičů, nanotechnologií a elektrického pole třeba člověku umožní vyslat za hranice zemské atmosféry ne raketu, ale výtah, jak o tom psal A. C. Clarke....celý text

https://www.databazeknih.cz/img/books/36_/36132/big_fyzika-nemozneho-01D-36132.jpg 4.589
Literatura světová, Literatura naučná, Přírodní vědy

Vydáno: , Argo, Dokořán

Physics of the Impossible, 2008

Nahrávám...

Kniha Fyzika nemožného

Greenfingers
02. června

Plně chápu, že předvídat, co je v oblasti vědy a techniky reálné a uskutečnitelné, je docela obtížné. Michio Kaku se ve své knize drží tak trochu zpátky, zřejmě i poučen tím, že mnohé z předpokládaných výdobytků pro počátek 21.století se zatím nepodařilo realizovat.
Přesto je kniha velmi zajímavá a srozumitelná i pro laiky.
Takhle nějak si představuji popularizaci vědy.

los
21. února

s ohledem, že kniha byla napsána před objevem Higgsova bosonu a že Kaku je neoblomným zastáncem strunové teorie, se stále jedná o aktuální, originální a velmi poutavé čtení; navíc je poučné vrátit se pár let zpátky a porovnat tehdejší prognózy se současným stavem, v textu je často vytyčen rok 2020 jako milník předpokládaného objevu

jaroiva
14.11.2020

Knížku jsem nedočetla, tak nehodnotím. Přestala mě postupně bavit. Zdá se mi, že by se hodila těm, kdo bych chtěli napsat nějakou dobrou sci-fi. Jako pouhý konzument sci-fi literatury asi nechci vědět, co je a co není možné, protože se chci nechat unášet příběhem a autorovi věřit. I proto jsem raději nedočítala.

Mako123123
30.01.2020

Táto kniha vám ukáže, že scifi a fantasy žáner v nedávnej aj dnešnej pop-kultúre (literatúre, kinematografii...) s vedným a technickým pokrokom súvisia. Dopĺňajú sa, motivujú sa. A popritom sa čo to o tých témach dočítate. Nie je to podrobné, nieje to odborné ale pre približnú predstavu to bohate stačí. :)

Jack Bauer
04.11.2019

Ke knize lze z dnešního pohledu přisupovat jako ke sci-fi. Dnes tomu vědci věří a za pár set let si budou ťukat na čelo, čemu dnes všemu vědci věřili. Nejsem fyzik ani vědec, takže zda je to možné či ne, nemohu posoudit, ale zdá se mi to dost přitažené za vlasy. Autor si sám nechává otevřená zadní vrátka, že to možné bude třeba za stovky či tisíce let pokud vůbec. Takže abych zjistil, zda měl pravdu , si mohu ověřit až za tisíce let. Prostě fantasmagorie, jakou jsem měl rád v dětství. O takových věcech už jsem snil a uvažoval od 12 let a dodnes mě to nepustilo, i když se na to dívám trochu jinak, proto jsem četl tuhle zajimavou, krásně napsanou, leč zbytečnou knihu.

evismaior
03.09.2019

90% - "Kdybychom se vrátili do doby dinosaurů a tam omylem zašlápli savce, který byl shodou okolností naším předkem, mohli bychom nedopatřením vymazat celé lidstvo. Turisté z budoucnosti by se tlačili kolem významných historických událostí ve snaze udělat co nejlepší záběr a dějiny by připomínaly nekončící bláznivý montypythonovský skeč." Tohle je hodně povedená čtivá kniha od autora dobře známého z dokumentárních cyklů o fyzice a vesmíru. Michio Kaku vybírá ze sci-fi románů a filmů ty nejzásadnější vymoženosti, které nám možná připadají nesmyslné (inteligentní roboti, cestování v čase, teleportace, neviditelnost, vesmírné lodě s pohony, které jim umožňují cestovat nadsvětelnou rychlostí) a srozumitelně rozebírá, zda jsou tyto vynálezy sci-fi budoucnosti po technické stránce realizovatelné (byť na to naše civilizace technicky ještě zdaleka nemá). A překvapivě - většinou ano. Citacemi ze zásadních děl sci-fi literatury i četnými odkazy na filmy autor zároveň dokazuje, že i mezi předními vědci jsou snílci, kterým nechybí smysl pro zábavu. Samozřejmě nechybí ani Schrodingerova kočka:-) Možná bych jen pro větší názornost ocenila nějaké ty vysvětlující náčrty, které jednak často dokážou vydat za tisíc slov a za druhé by psaný text oživily.

tynucha
28.08.2019

Parádně napsané i pro naprosté laiky. Líbí se mi, že ze začátku autor vysvětluje jevy, se kterými později často pracuje, např. Maxwellovy rovnice, elektromagnetismus, kvantovou teorii, Einsteinovu teorii relativity. Pro někoho to může být zbytečné, ale mně jako naprostému laikovi to vyhovovalo, naopak jsem se k některým částem musela později vracet nebo si vyhledávat dodatečné informace na wiki. Není to rozhodně lehké čtení na pláž, autor se ale snaží odlehčovat témata odkazy na sci-fi filmy a knihy kde to jen jde a tak celkově dělá knihu stravitelnější.

puml
21.05.2019

Líbilo se mi jak autor využíval literárních děl, filmů a seriálů aby přiblížil o co nejspíš ve fyzice do budoucna půjde. Je také zajímavé, že některé koncepty, které jsou opravdu hodně šílené, jako například antivesmír s časem co jde pozpátku, matematicky fungují a jsou takříkajíc uskutečnitelné. Taky mě překvapilo to, že už dnes se pracuje na spoustě projektů, které se vztahují k projektům a koncepcím, jež jsou zatím jen čistě hypotetické a jejichž samotná realizace se očekává přinejlepším v dalších stoletích, ale dost možná až v dalším tisíciletí. Žel, při popisu těžkostí a především finanční stránky, lze usuzovat, že jestli se v budoucnu některé ze zmíněných koncepcí uskuteční, tak je otázka v jaké geopolitické situaci a co na to starý dobrý fundamentalismus. A je tak otázka, co bude aktuálnější, jestli futuristické předpovědi Michio Kakua nebo lehce apokalyptické vize Václava Cílka. Jestli se spíš budeme učit cestovat časoprostorem nebo rozdělávat oheň. Doporučuji.

1