Revolver revue 102 bazar

nehodnoceno
Revolver revue 102 https://www.databazeknih.cz/img/books/38_/386769/mid_revolver-revue-102-jX6-386769.jpg 0 0 0

Velký blok čísla je věnován jedné z klíčových, v Čechách však dosud málo známých postav ruské kultury Dmitriji Prigovovi. Osobnost a dílo básníka, působícího v různých tvůrčích žánrech a sférách, představuje výbor a překlady Hany Kosákové a Tomáše Glance, který připravil i průvodní texty včetně inscenovaného rozhovoru, v němž „performer encyklopedista“ na otázku týkající se zpěvu v jeho vystoupeních odpovídá: „Když bylo třeba, tak jsem zapěl. Pro mě to není samostatná tvůrčí činnost, ale jen další projev velkého projektu ‚Život Dmitrije Alexandroviče Prigova‘. Domnívám se, že v současném umění nejde o práci s nějakými současnými technikami, třeba s novými médii. Současné umění je založeno na uměleckém stanovisku.“ Další z příspěvků se týkají dvou mimořádných kapitol českého výtvarného umění 20. století. Zevrubnou esej Petra Jindry nad dílem Zbyňka Sekala a výstavou v Muzeu umění Olomouc provázejí ukázky Sekalových prací. K fenoménu Křižovnické školy se vrací nová polemická úvaha Paula Wilsona, navazující po letech na Magorovu Zprávu o činnosti Křižovnické školy, a také text Veroniky Tuckerové, inspirovaný nedávnou roudnickou výstavou. „Bylo mi něco přes dvacet, psal jsem smutné básně, které zásadně odporovaly požadovanému optimismu, měl jsem rád Jiřího Koláře a hodně četl americké básníky,“ říká Viktor Šlajchrt ke svým básním z poloviny sedmdesátých let, které v RR vycházejí poprvé. Hana Ulmanová vybrala povídku Nemoc jeho zaoceánské vrstevnice Johanny Kaplanové, narozené v New Yorku roku 1942. Minulý čas loňského roku zpřítomňují Zimní kresby Františka Štorma. Cyklus fotografií Ondřeje Přibyla nese název Mechanický divák. Veronika Richterová a Michal Cihlář otevírají v RR sérii KUBYsmus, jež přinese čtyři „fotosběry ze spící Kuby“ – první z nich je zaměřen na fenomén tamních plastových hraček a pro RR o něm pojednal i kubánský spisovatel, vizuální básník a redaktor Francis Sánchez. V rubrice Ateliéry je přiblíženo pracovní prostředí Michala Matzenauera. Karel Haloun pokračuje v seriálu o podobách českých knižních edic a Petr Babák ve svém cyklu tentokrát představuje práci Renaty Hovorkové. Velký rozhovor s historikem Petrem Blažkem připravil Jaroslav Formánek: hovoří se v něm o archivech Státní bezpečnosti a snahách o jejich uzavírání, práci Státní bezpečnosti, případu Zbyňka Fišera alias Egona Bondyho a jeho spolupráce s StB či opačném chování Ivana Medka, i tzv. kauze Kundera a otázkách kolem Andreje Babiše. Obrazová příloha k interview nese název Krycí jméno „Klíma“, „Mao“ a „Oskar“ a obsahuje ukázky z dokumentace StB vedené ke Zbyňku Fišerovi. Tématům souvisejícím s životem a dílem Egona Bondyho se věnují i couleurové texty Miroslava Vodrážky, Martina Machovce, Viktora Karlíka, Marka Vajchra a Terezie Pokorné. Kritický couleur dále přináší úvahu Adama Drdy o práci některých současných historiků, texty Jaroslava Formánka o Orwellových esejích i dalším pokračování kunderovské „kauzy“, recenzi Terezy Marečkové o inscenaci Pařízkovy Směšné temnoty, Viktora Šlajchrta o románu Jana Faktora a mnohé další. Zvláštní přílohou čísla je Jedna věta, jejímž autorem je tentokrát Štěpán Nosek... celý text

Bazar (0)

Zatím zde není žádný nabídkový inzerát.
Když se přihlásite, můžete vložit poptávkový inzerát.