Populární knihy

Nové komentáře u autorových knih

Chleba z minového pole – Reportáže z Ukrajiny Chleba z minového pole – Reportáže z Ukrajiny

Skvěle napsané reportáže z nehezké doby. V každé kapitole je cítit odhodlání a naději lidí, že zase bude líp, tak snad..
korbic92

Osip míří na jih Osip míří na jih

„V noci ti píšu dopisy na rukávy vlněného svetru, na ventilačky, na červený email půlnočních tramvají. Starosvětsky rozmáchlé s pukrlaty, s mírným sklonem písma, s minuskami a kapitálkami. V noci znám tvou adresu, ráno zapomínám jejich obsah, tomu se říká: ztratit bdělost.“ Součástí mého literární podzimu bylo i několik seznámení s představiteli současné české poezie. Přestože Marie Iljašenko patří mezi nově objevenými jmény k nejmladším, její sbírka Osip míří na jih působila možná nejvíc „klasicky“, zejména formální podobou své poezie. Ale bylo to osvěžující setkání, ano, bylo osvěžující se setkat s dílem, které velkoryse přehlíží implicitně (ne)vyslovenou výtku, že „takhle v rýmech už se přece dneska poezie nepíše“ a napsala sbírku, která byla něžná i zasahující, tajemná i otevřená, tající i odhalující. Ve svém „veršovaném cestopise“ paní Marie svůj talent nezapře – je působivá (ale nekýčovitá) v popisu svých výprav do dálek exoticky geografických i chronologických, ale cítit životem jsou i její popisy všedních míst v Libni kolem Vltavy i Rokytky. Moc dobrá básnická sbírka. „Ale léto letos nebylo. A proto ani zima nepřijde. Černé uhlí ve sklepích spí a za bílého dne sny se mu zdají.“... celý text
mirektrubak

Sbírka reportáží z bojující Ukrajiny. Přibližují osudy jednotlivých lidí, ať už stojí na jedné nebo druhé straně. Zejména poslední 3-4 reportáže byly opravdu silné. Můžu doporučit.... celý text
Přečti_si