Lubomír Červený

česká

Populární knihy

Nové komentáře u autorových knih

Šimek a Grossmann v divadle Semafor Šimek a Grossmann v divadle Semafor

Už při první knize jsem psal, že takle se mají dělat naučně-populární knihy. Tady je to možné je zopakovat. Plný počet.
Denny456


Šimek a Grossmann v divadle Semafor Šimek a Grossmann v divadle Semafor

Opět hlavně fanouškovská publikace, oproti předchozí knize ale více sdělná. Přesná datace jednotlivých představení přehledně rámuje angažmá Š+G v Semaforu. I nyní by se dalo jít do tématu hlouběji, výsledek ale působí kompaktním dojmem a mnohé příznivce jistě potěší.... celý text
Blue


Historie klubu Olympik založeného dvojící Šimek a Grossmann ve vzpomínkách a fotografiích kolegů a přátel Historie klubu Olympik založeného dvojící Šimek a Grossmann ve vzpomínkách a fotografiích kolegů a přátel

Téma dobré, zpracování ale pro řadu čtenářů nedostatečné. Kniha je pojata spíše fanouškovsky, je tu více obrazového materiálu než textu, který navíc spíše klouže po povrchu. Pro ty, kdo si chtějí nostalgicky zavzpomínat, to může být jistě zcela dostačující, kdo by se ale chtěl do této historie ponořit hlouběji, koho zajímají konkrétnější data, ten bude spíše zklamaný. Tento počin je třeba ocenit, ale je to zároveň promarněná příležitost. 70%... celý text
Blue



Šimek a Grossmann v divadle Semafor Šimek a Grossmann v divadle Semafor

"Kdo již vlastní knihu Historie klubu Olympik, pojednávající o začátcích Šimka s Grossmannem a vzniku první pražské beatové scény, může nyní sledovat další uměleckou etapu započatou přesunem celého souboru ze Sluníčka do Semaforu..." Tahle slova z úvodu knížky už dneska možná znějí obyčejně, ale pamětníci vědí, co to tehdy znamenalo. Dostat se do Semaforu! A pokud jde o beatovou vlnu, k té se tehdy vyjádřil Jiří Grossmann těmito slovy: "Svět byl fakticky plný rámusu a tempa, a tak mě napadlo, že lidi by měli dostat nějakou protiváhu, vrátit se k melodičnosti, k citu, k básnickému slovu, ale aby to přitom bylo moderní, aby se z toho neztratil rytmus a tep." Začátkem roku 1966 se začal rýsovat Country Beat Jiřího Brabce, v roce 1967 přišel spolu s Š+G na prkna naší tehdy nejžádanější malé scény - a i to samo bylo vlastně něčím převratným. Naštěstí tomu fandil i zakladatel Semaforu Jiří Suchý: "Ten humor měl styl, cílil na určitý druh publika s přesností snipera a každý jeho zásah znamenal bouři upřímného smíchu." Brzy se Š+G dostali i do televize a jejich hvězda stoupala tím rychleji. Knížka to vše dokumentuje s velkou pečlivostí. Velkým přínosem je podle mě například to, že se autor nezalekl nesrovnalostí v označení Návštěvních dnů (liší se ty, které byly na jevišti, v TV a na deskách) a zjednal v tom jasno. Kdo je znalec, ten sice určitý přehled měl, ale rozhodně neškodilo na tom ještě zvlášť zapracovat, doplnit málo známé fotografie, atd. atd. Dvojice Š+G nepobyla na jevišti Semaforu ani celých pět let, ale i tak v naší době snad nebylo nikoho, kdo by ji aspoň trochu neznal. Určitě si to tedy zaslouží, aby byla její činnost podrobně zdokumentována. A my, kdo ji máme rádi, jsme za to vděční : o)... celý text
hrdlickova_61


Historie klubu Olympik založeného dvojící Šimek a Grossmann ve vzpomínkách a fotografiích kolegů a přátel Historie klubu Olympik založeného dvojící Šimek a Grossmann ve vzpomínkách a fotografiích kolegů a přátel

Velmi záslužná kniha, která se věnuje jak počátkům dvojice Š+G, tak počátkům beatu v Československu. Překvapilo mě, jak velký vliv na to oba pánové měli, a to jsem si myslel, že se velkých překvapení nedočkám. Oceňuji zároveň množství doopravdy zajímavých fotografií, reprodukcí plakátů, programů, článků i komiksů. Hvězdičku nicméně musím strhnout za trochu chaotickou strukturu knihy, kdy se několikrát různé informace zbytečně opakují (napřed jde o čísi citaci, kterou o pár odstavců či stránek dál Lubomír Červený víceméně převypráví vlastními slovy) a jiné zase chybí.... celý text
DennisMoore