Šimek a Grossmann v divadle Semafor

Šimek a Grossmann v divadle Semafor https://www.databazeknih.cz/img/books/51_/510331/bmid_simek-a-grossmann-v-divadle-semafor-ON7-510331.jpg 4 7 3

Kdo se jednou zamiluje do humoru a kouzla dvojice Šimek a Grossmann, stává se jejich doživotním fanouškem. Po beatových začátcích v neopakovatelné atmosféře klubu Olympik (více v knize Historie klubu Olympik, Česká citadela 2020), se slavná dvojice přemisťuje na prkna divadla Semafor. Kniha Šimek & Grossmann v divadle Semafor, mapuje kompletní historii dvojice na prknech divadla Semafor v letech 1967 – 1971 a to opět formou archivních fotografií, textů, dobových materiálů a vzpomínek kolegů a přátel. Přeneste se za pomocí dobových fotografií a unikátních materiálů na prkna divadla SEMAFOR a prožijte devět autorských představení postupně realizovaných v letech 1967-1971. Šimek s Grossmannem si zaslouží, aby se na jejich tvorbu nezapomnělo, aby i po pětapadesáti letech od jejich prvního semaforského vystoupení nadále rozesmávali nejen pamětníky, ale i mladou generaci. To bylo vždycky jejich přání.... celý text

Přidat komentář

Denny456
20.08.2023 5 z 5

Už při první knize jsem psal, že takle se mají dělat naučně-populární knihy. Tady je to možné je zopakovat. Plný počet.

Blue
12.04.2023 4 z 5

Opět hlavně fanouškovská publikace, oproti předchozí knize ale více sdělná. Přesná datace jednotlivých představení přehledně rámuje angažmá Š+G v Semaforu. I nyní by se dalo jít do tématu hlouběji, výsledek ale působí kompaktním dojmem a mnohé příznivce jistě potěší.


hrdlickova_61
20.03.2023 5 z 5

"Kdo již vlastní knihu Historie klubu Olympik, pojednávající o začátcích Šimka s Grossmannem a vzniku první pražské beatové scény, může nyní sledovat další uměleckou etapu započatou přesunem celého souboru ze Sluníčka do Semaforu..." Tahle slova z úvodu knížky už dneska možná znějí obyčejně, ale pamětníci vědí, co to tehdy znamenalo. Dostat se do Semaforu! A pokud jde o beatovou vlnu, k té se tehdy vyjádřil Jiří Grossmann těmito slovy: "Svět byl fakticky plný rámusu a tempa, a tak mě napadlo, že lidi by měli dostat nějakou protiváhu, vrátit se k melodičnosti, k citu, k básnickému slovu, ale aby to přitom bylo moderní, aby se z toho neztratil rytmus a tep." Začátkem roku 1966 se začal rýsovat Country Beat Jiřího Brabce, v roce 1967 přišel spolu s Š+G na prkna naší tehdy nejžádanější malé scény - a i to samo bylo vlastně něčím převratným.

Naštěstí tomu fandil i zakladatel Semaforu Jiří Suchý: "Ten humor měl styl, cílil na určitý druh publika s přesností snipera a každý jeho zásah znamenal bouři upřímného smíchu." Brzy se Š+G dostali i do televize a jejich hvězda stoupala tím rychleji. Knížka to vše dokumentuje s velkou pečlivostí. Velkým přínosem je podle mě například to, že se autor nezalekl nesrovnalostí v označení Návštěvních dnů (liší se ty, které byly na jevišti, v TV a na deskách) a zjednal v tom jasno. Kdo je znalec, ten sice určitý přehled měl, ale rozhodně neškodilo na tom ještě zvlášť zapracovat, doplnit málo známé fotografie, atd. atd.

Dvojice Š+G nepobyla na jevišti Semaforu ani celých pět let, ale i tak v naší době snad nebylo nikoho, kdo by ji aspoň trochu neznal. Určitě si to tedy zaslouží, aby byla její činnost podrobně zdokumentována. A my, kdo ji máme rádi, jsme za to vděční : o)