Fyzika nemožného přehled

Fyzika nemožného https://www.databazeknih.cz/img/books/49_/496620/bmid_fyzika-nemozneho-SPm-496620.jpeg 4 113 113

Ještě před stoletím si byli vědci jisti, že věci, kterými dnes člověk běžně disponuje, jako třeba laser, televize či atomová bomba, jsou fyzikálně neuskutečnitelné. Kaku ve své knize ukazuje, jak lze optiky a elektromagnetismu využít k simulaci neviditelnosti; jak zdokonalení magnetické rezonance možná pomůže číst lidské myšlenky; jak využití supravodičů, nanotechnologií a elektrického pole třeba člověku umožní vyslat za hranice zemské atmosféry ne raketu, ale výtah, jak o tom psal A. C. Clarke.... celý text

Literatura světová Literatura naučná Přírodní vědy
Vydáno: , Argo , Dokořán

Physics of the Impossible , 2008

Můj komentář

Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Fyzika nemožného. Přihlašte se a napište ho.

zedir
12.08.2023 5 z 5

Tohle je přesně ten typ knih, které mám rád. Zajímavé otázky, podnětné odpovědi, ohromné možnosti. Oceňuji, jak Kaku rozdělil nemožnosti do tří řádů (I. řádu jsou ty, které jsou uskutečnitelné během 21. - 22. století, II. řádu takové nemožnosti, k nimž je zapotřebí tisíců nebo milionů let a možná jsou na hranici proveditelnosti a konečně III. řádu, které pravděpodobně kolidují se samotnými fyzikálními zákony). Perfektní je, že jakkoliv silová pole, teleportace, neviditelnost či cestování rychleji než je rychlost světla zní jen jako typické náměty sci-fi a nic více, Kaku se nad nimi všemi vážně zamýšlí po vědecké stránce a dokazuje, jak by bylo teoreticky možné těchto konceptů dosáhnout - a nejedná se o žádné fantasmagorie. Jen to obvykle má dvě drobná "ale", a to objevení za tisíce let, a z toho plynoucí nutnost rozumnosti lidského pokolení, které se po takovou dobu nesmí vzájemně vyhladit kvůli území, vodě, ropě či náboženství. A i kdyby se nikdy nepodařilo nic z Kakuových témat sestrojit a objevit, knize to na čtivosti a zajímavosti rozhodně ani trochu neubírá.

Adam84
20.12.2022 4 z 5

Snad jednou budou všechny ty super věcičky ze Star Treku a Star Wars realitou, slibuje Michio Kaku, některé dřív jiné později, ale prognózy má spíše optimistické.

Doporučing:
Nezbývá než se těšit, otužovat se, sportovat a zdravě jíst, aby se náhodou nestalo, že zestárnem nebo zemřeme před objevem nesmrtelnosti.

roman9739
04.11.2022 5 z 5

Popravdě řečeno, čím déle jsem se do této knihy dostával, o to delší je její dozvuk po přečtení.
Je to popularizační kniha, plná úžasných analogií na filmy, jež budou pro příští generace zcela neznámé, ale pro mne, čtyřicátníka jsou nejen milou vzpomínkou, ale zároveň jakousi styčnou plochou s mnoha spřízněnými dušemi, mezi něž si dovolím počítat i pana Kaku.
Z počátku jsem nad některými tématy poněkud ohrnoval nos, ale nakonec mne Michio naladil na svou vlnou, stali jsme se koherentními, a v závěru jsem, celý ten velký "příběh" o neuvěřitelném vesmíru, se smutkem opouštěl...