Nové diskuze

Knihkupectví a antikvariáty

Hra - zeměpisné a místopisné údaje v literatuře

Knihobudky

Audioknihy vs. e-knihy

HRAVÁ PÍSMENKA (princip přesmyčky)

Nové příspěvky

bovinka

Ostatní bovinka · 20.02.2011 v 19:32
to nightlybird a HTO - něco mi povídejte o tajném přepisování knih:-), já to bohužel tohle mám jen z doslechu a vyprávění rodiny o utajování zakázaných spisovatelů:-), když je máme v rodině.

bovinka

Ostatní bovinka · 20.02.2011 v 19:29
Myslela jsem konkrétně na exilové vydání. Včera jsem narazila na jednoho Ivana Krause, tak jsem se chtěla ubezpečit. Bylo psáno, jako první české vydání:-)

elfos

Nightlybird´s YJ Night pub elfos · 20.02.2011 v 17:30
To mi, readere, připomnělo Knedleho, který se úžasně stará, rozvíjí a zlepšuje stále k lepšímu databázi sf a fantasy knih Legii. Moje děravá hlava mi nedovolí citovat ho doslova, ale jeho filosofie či náhled je takový, že každá i sebenepatrnější pomoc a podpora - doplnění knihy, zlepšení a upřesnění informací, cokoliv - je dobrá a přijímána s radostí. Nemusí to být kvanta, stačí i jen drobnost.. protože tím je databáze zas o kousek lepší a úplnější. Vnímám to stejně. Máš pravdu, všechny informace nejde dohledat a doplnit, a něco třeba mohou dodat jiní lidé než ti, kdo by o konkrétní autory pečovali, něco je možná hluboko zapomenuté a skoro ztracené, kdoví, ale jakékoliv doplnění aspoň něčeho, toho, co jde, by bylo fajn. A nic i nadále nebrání komukoliv doplnit cokoliv může - kdekoliv. Máš pravdu i s tím.. výpisem autorů či knih s chybějícími údaji, to by taky hodně pomohlo. Pak by to.... zaplňování bílých míst na mapě bylo cílenější a přesnější.

HTO

Ostatní HTO · 20.02.2011 v 17:15
Děkuju krásně!

nightlybird

Ostatní nightlybird · 20.02.2011 v 17:13
HTO - Vítej do klubu pochybných existencí.

HTO

Ostatní HTO · 20.02.2011 v 16:57
Pak by to asi chtělo vymazat Z knihy předmluv Prochora Filipoviče Titina u Ivana Wernische, kterou přechovávám já, stará pochybná existence, ve své knihovně. Exilová vydání jsou regulérní knihy, jen je občas poznamenalo to, že nebyla konzultována s autory (např. u Ivana Diviše jsou za definitivní znění textů považovány až "Tři knihy" z Petrova, 1994).

s-reader

Nightlybird´s YJ Night pub s-reader · 20.02.2011 v 14:10
elfos - nejsem si jistý, jestli doplňování údajů lze dělat podle abecedy - u některých spisovatelů nebo knih to je dost obtížné, informace lze najít bůď pouze cizojazyčné nebo v tištěných verzích knih, které tedy musím mít k dispozici. Je tedy mít potřeba ke knize nebo spisovateli určitý vztah. Ale myšlenka systematického doplňování není špatná. Možná by ale stačilo mít k dispozici seznam nedoplněných záznamů, aby na ně nanarážel člověk jenom náhodou. Snad by i to byla jakási motivace.

elfos

Nightlybird´s YJ Night pub elfos · 20.02.2011 v 10:02
Ach jo.... Musím trochu poopravit a zmírnit svou příšernou noční skepsi. Mně se ta vize líbí. Pokud by se našli lidi (alespoň dva na každé písmeno abecedy, aby na to nebyli sami), kteří by s nadšením údaje ke knihám a spisovatelům dohledávali a systematicky doplňovali, byl by to dobrý krok k dalšímu zlepšení DK.

nightlybird

Ostatní nightlybird · 20.02.2011 v 02:51
Bovinko - jenom na upřesnění - česká kniha vydaná v cizině (v českém jazyce), je stále česká kniha a rozhodně tady asi patří. Samisdat není kniha vydaná nikde, samizdat je kniha opisovaná zpravidla na psacím stroji a přes kopíráky, setkal jsem se i s cyklostylovanou verzí a dokonce ručně psanou (!!!). Pachatelem byl zpravidla autor textu, jeho přátelé a v neposlední řadě čtenáři, kteří takhle knihu rozšiřovali, ti všichni bez ohledu na to, že si touto nekalou činností mohou notně zkomplikovat život - a rozhodně by to nebylo pro porušování autorských práv. Takže samizdat tohoto typu není knihou vydanou, ale opsanou a tudíž by tady neměl být. Hlavně proto, že jde o texty pro běžného čtenáře nedosažitelné, nejsou ve veřejných knihovnách, neseženeš je v antikvariátě - jen pár pochybných existencí je přechovává z nostalgie ve svých knihovnách.

elfos

Nightlybird´s YJ Night pub elfos · 20.02.2011 v 00:29
Verše (všecky) tady jsou pramínkem světla, čteny v kteroukoliv noční či denní dobu.

elfos

Nightlybird´s YJ Night pub elfos · 20.02.2011 v 00:26
Hm, to je určitě velmi zajímavé. Ovšem z těch šesti tisíc lidí tu doplňuje a upravuje knihy tak nepatrné procento.... Nevím. Momentální únava a ne zrovna optimistické naladění nutí mě říci, že ti, kdo chtějí doplňovat údaje u knih, už tak činí, a ostatní na to nejspíš budou kašlat i nadále.

elfos

Ostatní elfos · 20.02.2011 v 00:13
Já myslím, že ano, Bovinko.

bovinka

Ostatní bovinka · 19.02.2011 v 23:33
Dotaz... jak je to se samizdatem? Mohu ho přidat, když je to první české vydání, ale vyšlo v exilu?