WileE.Coyote WileE.Coyote komentáře u knih

☰ menu

Selfíčka Selfíčka Marek Vácha

Osobní zápasy až na dřeň. Bití na poplach. Vylévání svého zraněného srdce. Touha po Bohu, po životě, po rodině a blízkosti, po církvi, která není lidem a Bohu na překážku. Co ho trápí a rozčiluje. V čem spatřuje hluboký smysl a co je mu zdrojem naděje. Pronikavé vhledy. Místy kázání. Deník psaný s tím, že ho někdo bude číst. Imaginativní jazyk plný obraznosti. Žasnoucí nad krásou přírody. Zvoucí ke chvále Stvořitele. Ukazatel cesty. Opovážlivě upřímný. Vůči církevním hierarchům někdy až překvapivě troufalý. Dvojsečný meč pronikající až na rozhraní ducha a duše.

„Tak na mě, pane biskupe, můžete být hrdý. Kdybyste znal můj život, možná byste hovořil o mém velkém kněžském vítězství. Jenže moje vítězství stálo příliš. Až se zase uvidíme na slavné mši svaté, řeknete mi tu svoji obvyklou větu o nesprávné barvě mých bot. Nebo mi sdělíte, že se za mě modlíte. Pokračujte. Zatím to není moc vidět, aspoň ne na mém kněžství. Třesu se úzkosti, pane biskupe. Kvůli církvi, šedému a studenému monstru, jsem rozbil srdce a zničil život. Můžete mi připít na vítězství, já pít nebudu, třásla by se mi ruka. Zvítězil jsem, ale nechtěl jsem zvítězit. A nejsem si jistý, jestli tam nahoře v nebi nevidí moje vítězství jako prohru. Brno, 14. října 2001.“

04.08.2022 5 z 5


Biblické panorama Biblické panorama neznámý - neuveden

Brožura (dobře přehledná a opatřená obšírným grafickým doprovodem) pracuje s doslovným výkladem Bible, přičemž nejproblematičtější je futuristický výklad biblických proroctví. Čtenář má za to, že čerpá čisté biblické učení, avšak nevědomě do sebe nasává také premilenialistický dispenzacionalismus, který je charakteristický pro konzervativní evangelikální kruhy (tzv. "fundamentalisty"). Vytržení církve - zde prezentované jako fakt - nelze považovat za dobře biblicky zdůvodněné a nemá ani oporu v tradici výkladu (jedná se o inovaci Johna Nelsona Darbyho).

25.07.2022 1 z 5


Velký rozvod nebe a pekla Velký rozvod nebe a pekla C. S. Lewis (p)

Kniha, která zásadním způsobem přerámuje Vaši představu o tom, co je to "duchovní". Duchovní skutečnosti nejsou ve větru se třepotající, mlhavá, průhledná a skoro nejsoucí realita. Duchovní skutečnost je ta “nejskutečnější skutečnost”, pravé bytí. Proč někteří lidé odmítají vstoupit do radosti a raději si vybírají zoufalost a osamocení? Tato kniha Vám nabídne odpověď.

15.07.2022 5 z 5


Proč muži neposlouchají a ženy neumí číst v mapách Proč muži neposlouchají a ženy neumí číst v mapách Allan Pease

Muž (lovec) a žena (ochránkyně hnízda) jsou si rovní, avšak rozhodně nejsou stejní, jak se nám to snaží vnutit ideologie politické korektnosti. Podstata jejich rozdílnosti tkví v různém "naprogramování" mozku, k čemuž došlo již v době prenatálního vývoje. Toť podstata knihy, ze které by měly vycházet veškeré zásady komunikace mezi oběma pohlavími.
Jakkoli si myslím, že autoři podceňují socio-kulturní vliv výchovy na osobnost člověka (nejsem přesvědčen, že geny drží způsob našeho uzvažování a chování na provázku tak pevně, jak prezentují) a v průběhu četby mě rozčilovalo nadměrné opakování myšlenek a (dle mého názoru) poměrně laciné zaklínání se vědou, knihu hodnotím nejenom jako poměrně zábavnou, ale také přínosnou pro každého, kdo chce lépe porozumět opačnému pohlaví.

02.11.2021 3 z 5


Objevování Bible Objevování Bible Israel Finkelstein

Kniha je psána (a přeložena) dobře čtivým a poutavým jazykem. Autoři se však v textu často dopouští nedovolenách zkratek a vyvozování závěrů, které nelze vždy formulovat s takovou jistotou, s jakou jsou předkládány. Při bližším ohledání tak kniha místy působí spíše zavádějícím dojmem. Cituji z recenze Jiřího Hedánka (vyšlo v Theologia vitae, 2018-2021/1, 121-126):
Typickým vyjadřováním knihy jsou skryté logické skoky od jednoho či dvou faktů s přiznanou mírou nejistoty přímo k úsudku prezentovanému s jistotou. Sekvence "pravděpodobně", "přibližně" a zakonečné jako "lze s jistotou tvrdit (str. 49 a 50) jsou spíše běžné. Podobně kategoricky (na téže straně) něco platilo o Kádeši "pouze v 7. stol. př. n . l.", ale jen proto, že ten Kádeš je "s největší pravděpodobností Kádeš Barnea" (kde byla v 7. stol. postavena velká pevnost). To platí i o tvrzeních, že se něco nenašlo, pokud mají dokazovat, že nebylo. Jak známo, neexistence důkazu není důkaz neexistence, i když se někomu tak může zdát. (V archeologii je důležité to mít na mysli téměř neustále.)

25.07.2021 2 z 5