SputnikV SputnikV diskuze u autorů

☰ menu

Jiřina Šiklová

sieno, sláva, že vám vadí mých pět překlepů, ale věcně nemáte co dodat. Jo ti mnou jmenovaní vnucují od roku 1990 a to hrubě vnucují že vy to vnucování milujete není pro další závazné.

08.08.2021


Jiřina Šiklová

Chesterton stačilo přece napsat, vyjadřování paní Šiklové mi nevadí, proto je třeba ji považovat za skvělou, mně vadí její převlékání kabátů a bezostyšnost, kterou sdílí s jinými (namátkou Pithart, Štětina a další), že po každé výměně kabátku naprosto jednoznačně nepochybují o nových pravdách, které právě objevili a jsou s to nutit je jiným.

u vás sleduju, že nechápete dobře, co je to levicovost a co pravice.

08.08.2021


Luboš Švec

nelze se divit, že kolem 8o tis. osob utelko z Pobaltí s Němci, když si vezmeme, jak čačtí byli mnozí ve vraždění Židů i Rusů, jak s vervou vstupovali do SS...na jejich místě bych utekl taky. Jiní se zase stěhovali po celém SSSR,, v RF se od dob SSSR obyvatelstvo z vlastí vůle míchá...

Jinak je třeba vědět, že historie je ohýbána i dnes, ale mohu na základě osobní zkušenosti, odhadnout, že ani toto ohýbání nebude mít dlouhého trvání. tvrzení "jak všichni milovali a všichni nenáviděli" je úplně mimo mísu, vždyť Lotyši tvořili osobní a věrnou Leninovu ochranku. nebo povídky o násilném vnucování ateismu v zemích, kde jen část původního obyvatelstva přežila násilné pokřesťanštění ,, kterého se účastnil i Vojtěch Slavníkovec. aktuální výklad historie je plášť, pod kterými se ukrývají reálné dějiny.

17.07.2021


Olin Jurman

Olin Jurman nečekaně zemřel o víkendu, čest jeho památce. Připravil k vydání Převrat 2 a spolupracoval na dalších publikacích, které snad také vyjdou.

13.07.2021


Marie Pujmanová

ohledně slov "psovi psí smrt", zajímala mne, jsem se dočetl toto - má to být staré ruské přísloví, jímž komentoval car Mikuláš smrt Lermontova (toho, který v sedmnácti řekl . je strašné, že přijde den, kdy nebudu moci říci "já"),pak že to je z díla básníka Ivana Skály a nakonec, že je to Rumla staršího v době, kdy byl zapálený komunistický novinář zvolání z dob procesů, že je to přičítáno i Pujmanové jsem nevěděl.

Stilico - to vám vážně přijde neobvyklé?

07.07.2021


Luboš Švec

Rozhodnutím Nejvyšší rady SSSR se 3. srpna 1940 Litva stala částí Sovětského svazu a změnila jméno na Litevskou socialistickou republiku. Na přelomu září a října 1940 byla provedena zemědělská reforma. Na jejím základě dostalo 75 000 bezzemků a malorolníků 30 hektarů půdy na rodinu. Všechny školy byly zestátněny. Počátkem roku 1941 vznikla Akademie věd Litevské socialistické republiky. Přesto, že mnoho obyvatel Litvy nesouhlasilo se ztrátou nezávislosti země, stalinský režim se rozšířil i do sousední Litvy. Nastolený režim začal pronásledovat tisíce Litevců, což vyústilo v první masovou deportaci ve dnech 14.–17. června 1941. Po prvním týdnu od začátku války v červnu 1941 byla Litva okupovaná německými nacistickými vojsky. Část litevského obyvatelstva podporovala front litevských aktivistů (zformovaných v Berlíně), kteří nejprve bojovali s Němci. V tomto období vznikla tzv. Litevská samospráva a litevské partyzánské hnutí začalo aktivně spolupracovat s Moskvou, která na základě spolupráce připojila 16. partyzánskou divizi ke svým vojákům bojujícím v Rudé armádě. Po osvobození Litvy od německých vojsk pokračovali zastánci obnovení nezávislosti litevského státu v ozbrojeném boji, který však byl v 50. letech 20. století potlačen.

takže včenění Litvy do SSSR přinesl půdu bezzemkům, zlomení moci zejména polských statkářů a rozvoj Litvy jako takový, výrazně se rozíjela zejména litevská kultura... a tak to bylo se vším, kromě nacismu, který vznikl, aby vraždil a kromě kapitalismu, který vznikl, aby akumuloval za cenu cizích životů nic není černobílé-

a ohledně Němců měli Litevci své zkušenosti, vždyď v roce 1915 ji celou Němci obsadili... takže své naděje upínat k německým "osvoboditelům" bylo poněkud divné - asi si toho nevšimli nebo co.

v

03.07.2021


Luboš Švec

ano, neoslavuje, zadejte si do vyhledávače "pochody veteránů SS Litva, Lotyšsko... i tamní ministři si tam rádi zapochodují,, a vy mi prosím připomeňte, kdy z naší vlasti vyšly divize SS a kde se u nás jejich veteráni scházejí či pochodují. a jak rychle a jak jasně se přiznávají k podílu na vraždění židů, třeba těch 25 tis v Rumbule, Ponarech... a jak si zavzpomínal jeden z litevských účastníků vraždění, který dožil na Novém Zélandě v pohodě a dobře naladěn:Pukas totiž popisoval poslední chvíle Židů předtím, než byli popraveni - podle něj doslova „ječeli jako husy“. Pukas se zároveň smál, když vyprávěl o tom, jak oběti holocaustu „létaly vzduchem“.

ano, nejsou či nebyli nácky o nic víc než vy?

02.07.2021


Luboš Švec

zavírat oči před tím, co zejména Litevci ale i jiní Pobaltané provedeli svým spoluobčanům a možná i jiným v jednotkách SS neznamená, že se to nedělo. a oslavovat tyto veterány je čiré a průhledné zlo.

02.07.2021


Jiřina Šiklová

sieno,, kde jsem napsal ten "spravedlivý komunismus"?

řekněte mi něco více o tom, jak pan Ransdorf byl velmi upozaděn, na úkor koho? Randsdorf procházel jako volený funkcionář volbami, byl zvolen i do EP, pravda je, získal při obou volbách hodně preferenčních hlasů, ale díky tomu, že byl zadlužen a řešilo se to veřejně, nebyl při druhé volbě lídrem... je to snad pochopitelné. Randsdorf byl teoretik,, nikoliv praktický výkonný politik, proto se osvědčil v EP a ve sv ých teoretických pracech, jestli vám ale vadí, že snad (nevím to určite. wiki to nepíše)., kandidoval proti Grebeníčkovi, tak jednoduše ve volbě neuspěl...najednou vám vadí demokratické volby v KSČM??? asi jste pozapomněla ta na ty útoky proti němu, když se ukázalo, že je zadlužen, že nalítl při koupi obrazů a vrcholem, a to ho možná i zabilo, byly nesmysly ohledně banky v e švýcarsku, která ho odškodnila. KSČM mu udělala pohřeb....kdopak to na něj nejvíce útočil?

že vy sama sebe sieno vidíte jako bojovnici za lepší nesocialistické zítřky bez komunistů, která je okopávána ze všech stran? to je ale smutné.

Jo a paní Šiklová byla jednou z těch, kdo pomáhal rozkrádačům národního majetku k moci, tolik s tím má společného - nebo snad je kritizovala? promluvila před studenty o tom, co je špatně? ono je jednoduché své oblíbence uchrálnit konfrontace s tímm co přivedli na svět a ty, které nesnášíme naopak , tedy na ně hodit i to, co neovlivnili.

02.07.2021


Jiřina Šiklová

Gambit 12 zajímavé , že se zastáváte mccarthismu a jeho důsledků,, kdežto padesátá léta asi dobrá nebyla, je to stejné, jako byste napsal...čokoládu nejím, aly když je obnalena staniolem,, tak tu mám rád.

nevím,, koho nebo co si představujete pod pojmem "zastánci minulého režimu" pokud ty, kteří stejně jako siena dnes tvrdí, že vše před nimi a asi i po nich je čiré zlo, pak takové neznám, pokud ty, kteří vědí velmi dobře, jak skvělé úspěchy socialismus měl zejména na poli sociálním, jak se rozvíjelo vzdělání, bydlení a další - a to jsme neměli naše komanda v cizích válkách, ti se dívají do budoucna s vědomím, že je na co navazovat a čím se chlubit.

v této souvislosti nezažití minulého režimu na vlastní kůži nemusí rozhodně znamenat je klinický bezemoční přístup, ale taky přístup s brejlema nasazenýma už v MŠ. Znám některé komunisty, kteří byli v yloučeni v proverkách let seddesátých a i když se někteří angažovali i v disentu, polistopadový vývoj je rozhodně odradil. asi to bylo tím, že jejich srdce bilo stále nalevo. Možná byli právě oni těmi levičáky, jak je dnes chceme vidět (aspoň já) ,, kteří rozhodně po boku ČSSD pochodovat nikdy nechtěli a nepochodovali o ODS nemluvě.
z čeho dnes, myslíte, že vzniká mocenská elita, z čeho plyne její sebevědomí a snaha poučit a vychovat, z čeho jejich přesvědčení, že jsou k tomu stvořeni? z rodiných kont? ze správných známostí?

souhlasím však s tím, že je třeba se dívat do budoucnosti, protože úkrok do minulosti dokonce s feudálními prvky, kterého jsme svědky od roku 1990 nevydrží a vydržet nemůže., regres jako východisko historie a ani přírodověda neznají.

02.07.2021


Jiřina Šiklová

sieno, vy se ale kroutíte... toto jste sdělila: Proč V. Klaus, si v klidu klábosil na chodbách Prognostického ústavu se soudruhem Ransdorfem a dalšími tehdejšími "hvězdami" režimu - chápu tedy, že Randsdorf a další hvězdy režimu.. tedy Randsdorf hvězda režimu a najednou, hleďme: A že mezi pracovníky Prognostického ústavu byli i prominenti režimu, je celkem nasnadě...
Miroslav Ransdorf byl velmi vzdělaný člověk a je otázkou jaká by byla dnešní KSČM, kdyby se mu podařilo v ní prosadit. A že ne, spolu s výše uvedeným, to také o KSČM mnohé říká. - tedy byl jen mezi pracovníky ústavu, o hvězdě režimu ani píp.

jinak Randsdorf se v KSČM samozřejmě prosadil, prosadil se především jako teoretik a výborný diskutér.. Vzhledem , tomu že současná KSČM poučena z kultu osobnosti není stranou jednoho člověka, skutečně nelze ani předpokládat, že jeden člověk tam či onde by ji změnil,, KSČMM už si tím prošla, takže ji nečeká žádná adorace jedince, jak jsme tomu, dnes už jen u zlomku populace, přihlíželi v případě Havla.

Očerňování socialismu se koná a koná se cíleně, bohužel, nějak moc to nezabírá, respektive zabírá to čím dál tím méně. Zato nadšení nad kapitalismem hasne od té doby, co jej žijeme. Vím, že vás to rozrušuje, ale to se nedá nic dělat-

A že nám dnes "vládnou" nomenklaturní kádři, bývalí agenti, za aktivní podpory svých bývalých spolustraníků? To je bohužel smutná realita dneška a zaroveň i to cosi vypovídá o režimu a lidech, co ho tvořili. -- rád bych. abyste mi dovysvětlila tuhle větu..uvedla konrétní jména, příklady třeba těch nomenklatur...dnes jim bude nejméně šedesát,, ale patrně sedmdesát až osmdesát - kde to tak nebezpečně vládnou? Kdo byl nomenklautrou dříve? celá ODA, která rozkradla a rozkrást nechala stát a postarala se, aby šlechtici, kteří nebyli českými občany pro účely restitucí získali potvrzení, že jimi byli?( akce pana Bratinky) Kdy že to dorazila ta komunistická buňka vládnout republice? spolu s Havlem a spol? po nich? vedle nich? a kdo je jejím představitelem a co špatného provedl?
toto jsou legitimní ozátky, ale ne všem to dochází a ne všichni si je kladou. rád vám sdělím, že i dnes jsou mezi jakýmikoliv pracovníky prominenti režimu... , hlavně tam,, kde to nevadí a platy jsou slušné.

02.07.2021


Jiřina Šiklová

Gambit12 - jak asi bude vypadat naše společnost po čtyřicetiletém očerňování socialismu? to bude zajímavé s dozvědět, já osobně myslím, že díky možnostem, které je snaha uzavírat, tedy možnostem seznámit se i s jinými než "žádoucími" názory" se to změní. Protože žádná cenzura internetu nezafunguje a ani cenzura webů, lidé u myslí.

Nezapomeňte, že kapitalismus zažili mnozí na vlastní kůži, takže celkem věděli v šedesátých, sedmdesátých a nakonec i v osmndesátých letech lidé narození za první republiky, co je kapitalismus zač, zažili, krizi zažili, jak málo obyčejný člověk v té slavné první republice znamenal. Ačkoliv se zdá, že u nás a v té době byl každý zámožný statkář, řemeslník se zaměstnanci či vlastník malé továrny, skutečnost byla taková, že současná populace je z podstatné části tvořena potomky fabriček, dělníků, zemedělských podruhů., zkrátka lidí, kteří nikdy nic neměli a ti lidé, pokud hovořili se svými rodiči, prarodiči či praprarodiči asi ke kapitalismu neinklinovali. Očerňování tedy bylo snadné, konvenovalo s realitou.

připomínám, že úloha jakéhokoliv disentu v naší společnosti nebyla významná, Charta nebyla světlo, které nás vedlo tmou, Havel nebyl milovaným vězněm svědomí... to jsou jen propagandistické žvásty,, vývoj prostě pokročil a doba nazrála na změnu. Kdyby se byli jacíkoliv disidenti k moci nedostali, stejně by ke změně došlo a já předpokládám, jak jsem si tak četl návrh ústavy z pera KSČ, který nebyl už nikdo projednáván, možná to dopadlo lépe i bez vedoucí úlohy.

a ke změně nazrává vývoj i dnes a já předpokládám, že kapitalismus jako politický systém končí, dále je neudržitelný. Jaký bude ten budoucí socialismus, to nevím, ale snad se povede.

Ohledně pravice - levice...toto dělení je stále platné a stále se drží, podstatné ale je, že to co bylo před lety levičáctvím, je dnes považováno za názor konzervativní a to co bylo pravicí je dnes nepřijatelné, pro mne je tento vývoj OK. Ohledńě Klause, Klaus je inteligentní přehnaně sebevědomý muž, i on, podobně jako Šiklová na křižovatkách volil, ale asi si nechával vždy otevřena zadní vrátka.. podle mne je to pro politika bonus, pro moralistu, ale veliké mínus. O Havlovi mluvit nechci, mne neoslovil, sympatický mi nebyl ani jako člověk , ani jako spisovatel a natož jako politik,a nijak si ho nevážím, což by mé vyjádření rozhodně zabarvilo. Předpokládám, že to on zapadne v dějinách, předpokládám, že symbolem doby se stane Zeman, kterého historie dobře ocení a to lépe než Klause.

Sieno, mohu-li vás poprosit, neberte si do úst lidi, kterým nesaháte ani vy a ani vaši milovaní ani po paty, třeba právě Randsdorfa, který nikdy a zvlášť pro vás opakuji -nikdy nebyl hvězou žádného režimu, byl to jen extrémně inteligentní člověk s mimořádným rozhledem.

01.07.2021


Luboš Švec

je pěkné, že rozumíte teroru, který rozpoutal Stalin, bohužel k tématu diskuze a tou je tato vámi k diskuzi předložená věta: Nacisté vstoupili do Pobaltí jako osvoboditelé, to je zkrátka role druhého okupanta, tvrdí historik Švec, jste se zatím nepřiblížila.

30.06.2021


Luboš Švec

obyvatelé Pobaltí se nepodíleli jen na pronásledování svých židovských spoluobčanů, ale na jejich vyvražďování.
Jako státy byly součástí carského Ruska a SSSR obsadil ta území, o která za první světové přišel... o tom to je, ani krok navíc. Ohledně paktu, který zmiňujete,- před SSSR měl podobnou smlouvu s Hitlerem prostě kde kdo, třeba i Polsko, které se zavázalo umožnit průchod jeho vojsk na východ... no ale to Hitlerovi nestačilo a také totéž Polsko se spolu s Hitlerem se vrhlo na naše pohraničí a kus si ulouplo... to jste nevěděla ?a pamětníci, které jsem znal říkali, že Poláci se chovali hůře než Němci.

jinak k té smlouvě s Hitlerem... SSSR věděl, že se schyluje k válce, a že bude jednou z jejích obětí, proto se usilovně snažil smluvně se zabezpečit se všemi evropskými státy KROMĚ Německa smlouvami o neútočení a pomoci... byl všude odmítnut, proto, aby válku oddálil, nezbylo mu, než uzavřít dohodu s Hitlerem a v ní požadovat v dřívější válce ztracená území zpět, potřeboval ochránit své vnitrozemí. Pročpak věrní přátelé Polska třeba takoví Litevci dnes toto území Polsku nevracejí? Vilnius by mohl být pěkným polským okresním městem...nebo Ukrajina... takový Lvov....
SSSR se ale postaral i o polské zájmy potvrzením hranice na Odře a Nise, kterou Gorbačov pro Poslko zabezpečil jako podmínku svého souhlasu s anexí NDR. Bohužel, zabezpečit písemně svou vlast zapomněl.

Jo a antisemitismus skutečně není totéž co antisinosmus, v tom máte pravdu.

30.06.2021


Jiřina Šiklová

sieno, připomeňte mi, prosím, kde jsem to vládl? asi se mne chytá alzheimer, ne a ne si vzpomenout...

Gambit12 - je třeba vědět, že není pravda, že celá naše společnost nebo její výrazná většina byla proti socialismu - důkaz je podán už tím, že ti, kteří se v převratu angažovali se několik let neodvážili promluvit o kapitalismu, který nyní pro jiné tak sveřepě budujema, ale o tržním hospodářství ,, lidé chtěli změnu, ano, ale nikoliv ke kapitalismu... výchova a propaganda, ale až po několika letech, udělala své. Upozorňuji, že trh a tržní hospodářství by podle klasiků mělo být vlastní i socialismu, k němuž, jak doufám, stále svět směřuje.,

Vybavme si při kritice socialismu, který tady byl, a v mnoha případech je oprávněná, jak dlouho tady byl...myslím na světě - v roce 2017 by mu bylo sto let... jak dlouho tady byl kapitalismus a jak po sto letech své existence dbal na lidská práva., připomínám, že 16. 17 . století je na jeho rodném listě...a kolik mrtvých má na svědomní, a do kdy? i dnes pro značkové firmy makají zejména indické a před nedávnem i čínské děti ve sklepech za jídlo a střechu nad hlavou. Počátkem dvacátého století byli lidé trestnáni i za napsání matematické formule 3x8 je 24....tolik k senzačnosti a dobrodušnosti kapitalismu,

ohledně vztahu Ruska k nám, to, že nás zařadilo na seznam nepřátel je docela pochopitnelné, protože provokace našich nul se sochami, s vlasovci, a další k tomu vysloveně vybízí. Když ale bude zle, bude to zase Rusko, koho budeme žádat o pomoc...dnešní Putinovo Rusko rozhodně stojí o spolupráci BEZ vměšování, nakonec stačí si poslechnout některé z prezidentových projevů, kdyby to nebyl člověk na svém místě, zodpovědný a uměřený, už bychom mohli ve válečném konfliktu pěkně jet.

nebo vás oslovilo jednání USA s vazaly? jako rovný s rovným?

30.06.2021


Luboš Švec

skoro bych řekl, že pogromy, jichž se na území Pobaltí účastnili i za cara zejména Poláci, (a samozřejmě, že pogromy byly i na území Ruska, Ukrajiny i jinde v Evropě), jsou sakra jiný příběh než vraždění u vykopaných jam, kde se kromě německých SS vyznamenali i ti pobaltští,...nebo plynové komory....

jak jste se dobrala k sionismu, vždyť o něm nebyla řeč... ale co už se divím - toky vašich myšlenek není lehké sledovat. (:

30.06.2021


Luboš Švec

sieno, já v Pobaltí byl, viděl jsem jak celý SSSR investoval do všeho tam i do výstavby legendárních královských sídel, většinou to šlo ze svazových peněz, Rusko samo by je rozhodně potřebovalo více, tak si nechte své plky o devastaci kulturní i národní.

a adorace nacistů a esesáků je tam dodnes, nezapomeňte, že své židovské spoluobčany vybíjeli trpící Pobalťané rádi také sami - samosebou ne všichni, partyzánský prosovětský odboj byl i tam.
Začátek okupace: červen 1941

Osvobození: 1944

Počet Židů před válkou:

Litva: 154 000 (po připojení vých. Polska asi 250 000)

Lotyšsko: 93 000

Estonsko: 5 000

Celkem židovských obětí:

Litva: 130 000

Lotyšsko: 92 000

Estonsko: 1 000

Těsně po napadení země nacisty přerostla protisovětská nálada v zemi v několik protižidovských pogromů (v čele protisovětského povstání stála Litevská aktivistická fronta, která také proklamovala potřebu eliminace Židů v Litvě), protože sovětská okupace bývala spojována se Židy. Sami Litevci tak během nich zavraždili několik tisíc Židů. Einsatzgruppe A také využívala příslušníků místní paramilitární fašistické organizace šaulysů, ze kterých sestavila pomocné policejní prapory. Centrem masových poprav se staly zejména Ponary nedaleko Vilniusu a 9. kaunaská pevnost.
Z téměř tisíce Romů, kteří před nacistickou okupací žili v Litvě, přežila válku jen hrstka.

stačí, vy osvoboditelko?

29.06.2021


Jiřina Šiklová

zákony jsou zákony, vzpomeňme třeba těch norimberských a myslet se zakázat nedá.

co je tradiční hodnota evropské civilizace? to, zač se nyní západ musí omlouvat nebílým spoluobčanům?

vy jste jasná fundamentalistka,, od které jsem se argumentů zatím nedožil... snad příště.

29.06.2021


Jiřina Šiklová

ano, nejde o vás, ale o to, že jiné bezdůvodně napadáte aniž byste jakkoliv argumentovala. Mne také.

Já jsem, jak jste si mohla všimnout, jen užil vaše slova, kterými jste mne častovala. to patrně podle vás bylo OK, protože vaše přesvědčení, vaše názory jsou jedině možné, jsou prostě svaté a ti druzí jsou zlí, smějí se vyjadřovat jen k něčemu a jsou prostě podivní.


a jinak rozumím, moje slova budou po generace poplivávána a vaše si budou noví mládežníci na památku tetovat na hruď, jsem s tím smířen a bavím se. ale říkám si - co kdybyste se ve svém odhadu spálila?

29.06.2021


Jiřina Šiklová

jo, sieno, trefila jste se výborně, drzost a arogance. dodal bych ještě jedno slovo na h....st ale asi by se vás to dotklo.

28.06.2021