Zdravá střeva

kniha od:


KoupitKoupit eknihu

Kniha Zdravá střeva sice nemá odpověď na všechno, a sami autoři uznávají, že zatím více nevědí než vědí. Přesto pro své rodiny už sestavili základní bezpečný plán pro zdravý životní styl zaměřený na výživu mikrobioty, včetně receptů a jídelníčků – a dělí se o něj se svými čtenáři. V tomto důležitém a poutavě napsaném titulu autoři zkoumají bezpečné alternativy k antibiotikům, zaměřují se na fermentovanou stravu, probiotika a prebiotika i další změny stravovacích návyků a životního stylu, které posilují zdraví mikrobioty. Díky této knize nahlédnete nejen do oblasti, která je rozhodující pro vaše zdraví, ale také do oboru, jehož hvězda teprve vychází. „Víceméně každý aspekt zdraví a vitality je ovlivněn souborem mikrobů žijících v nás. Zdravá střeva dává čtenáři příležitost nahlédnout do nejnovějšího vývoje v tomto oboru v srozumitelném a praktickém stylu.“ – David Perlmutter, autor NYT bestselleru Grain Brain...celý text

https://www.databazeknih.cz/images_books/27_/275710/zdrava-streva-duU-275710.jpg 4.345
Žánr:
Literatura naučná, Zdraví
Vydáno:, Jan Melvil
Orig. název:

The Good Gut: Taking Control of Your Weight, Your Mood and Your Long-term Health (2015)

více informací...
Nahrávám...

Komentáře (14)

Kniha Zdravá střeva

Přidat komentář
Dudek
17. května

Super, i když z hlediska informační hodnoty se o žádnou pecku samozřejmě nejedná. Formálně kniha ničím nepřekvapí. Je rozdělena do několika částí a začíná veskrze klasicky. Nejdříve vysvětluje, co je to mikrobiom a proč je důležité jej sledovat. Následně se věnuje části nejdůležitější a to porodu a krátké době po něm následující. Přičemž nezapomíná sledovat vývoj v oblasti potravit a jeho dopad na mikrobiom moderního člověka žijícího v západním světě. Kniha přináší nějaké typy na zdravé stravování, ty ale neslouží k nápravě, ale spíše k udržení zdravého stavu a myslím si o nich své... Kniha totiž uvádí, že poškozený mikrobiom už není snadné, či snad možné dostat zpět do formy. To jaké základy byly položeny v minulosti totiž už lze těžko ovlivnit. Pro získání základního povědomí o tom, co se děje ve střevě je to každopádně velmi dobré.

Greenfingers
30. března

Skvělá knížka o tom, co se děje v našich střevech a jaký to má dopad na naše zdraví, imunitní systém, atd. Autoři podávají vcelku srozumitelným způsobem výklad o důležitosti střevní mikroflóry neboli mikrobiomu pro lidský organizmus. Podtrhují zejména význam konzumace probiotik a prebiotik. A proto jezte kvašené potraviny (jogurty, zelí, čalamádu, okurky,apod.) Pijte kyšku, kefír nebo ti otrlejší i lák od okurek!

JeremiasV
21. února

Vynikajicí kniha. :)

Jack Bauer
04.12.2018

Kniha se věnuje více mikrobiotě než stravování a životnímu stylu a to mě trochu zklamalo. Popisuje se vývoj mikrobioty od narození a o zdravém stravování, kvůli čemuž jsem po ní sáhl, tam téměř nic není. Jelikož už mám knih na podobné téma hlavně o stravování hodně načteno, nic nového jsem se nedozvěděl. A hlavně pořád rozporuplné informace a stálé omílání dokola.

petr3048
30.08.2018

Aby člověk podával TOP ☝️ výkony, musí být v TOP formě. Na tom má nejzásadnější roli naše střevní mikrobiota. Ovlivňuje myšlenky, náladu, chuť na jídlo, váhu, nemoce atd. Po přečtení téhle knihy od profesorů ze Stanfordu měním stravu, využívám TOP doplňky stravy a jsem zvědav, jestli na podzim bude obvyklá rýmička, nebo 3.rok po sobě na jaře antibiotika.

angloumene
14.07.2018

Zdravá střeva kniha o výživě z pohledu aktuální medicíny. Naše střeva, respektive jejich obyvatelé, pravděpodobně ovlivňují mnohem víc, než by se na první pohled mohlo zdát.

Kniha nabízí výživová doporučení pro zachování zdravého střevního mikrobiomu (střevní mikroflóry), vzorový týdenní jídelníček spolu s recepty a pár dalšími doporučeními. Nikoho asi nepřekvapí, že bychom měli jíst co největší množství vlákniny a minimalizovat konzumaci červeného masa a živočišných tuků, konečně je ale také zodpovězena otázka proč.

Kromě zdravého stravování se kniha zaměřuje také na vysvětlení naši mikrobiální potřeby a všech možných oblastí, které naši mikrobi mohou ovlivňovat (mimo jiné se jedná o obezitu nebo deprese). Vysvětluje rozdíl mezi rezidentními mikroby a probiotickými mikroby a také to, proč bychom je měli konzumovat.

Zdravá střeva je velice přínosné a zajímavé čtení. Konečně jsem dostala odpověď na spoustu proč a mám jasnější představu o (ne)výhodách konzumace řady potravin. Knihu doporučuji všem, kteří se zajímají o zdravou výživu nebo celkově zdravý životní styl. Je zde také návod na mikrobiálně efektivní péči o malé děti, díky kterému by se měla snížit pravděpodobnost, že vaše ratolest onemocní některou z civilizačních chorob (od alergie, přes crohnovu chorobu po autismus). Vřele doporučuji :)

asperula
30.05.2018

Nikdy me nenapadlo, jak jsou streva dulezita pro nasi imunitu a taky proc je tak dulezita vlaknina. Knizku doporucuji vsem, kdo se o zdravou vyzivu zajimaji.

petaSk
22.11.2017

O mikrobiotě už mám něco načteno, přesto se vždy dozvím něco nového. Zdravá střeva jsou knihou, kterou by si měl přečíst povinně kvůli svému zdraví každý. Tato nevelká kniha je nabitá informacemi o mikrobiotě a zároveň je velmi čtivá. Jediná nevýhoda opět je, že zasadila další pochybnosti o výživě. Jelikož dnes se doporučuje se sacharidy šetřit (přidané cukry a bílou mouku ale káže vyřadit i tato kniha), tato je zase doporučuje před červeným masem a nasycenými tuky, ačkoliv již začala celosvětová osvěta, že nasycené tuky až tak nevadí. Takže zase trochu zmatení a je třeba více manévrovat. Na prvním místě dostatek vlákniny ze zeleniny, ovoce, doplněno obilninami a luštěninami a probiotických potravin (kefír, kvašené potraviny).