Matematická kniha

kniha od:

KoupitKoupit eknihu

Od Pythagora po 57. dimenzi: 250 milníků v dějinách matematiky. Autor nás ve 250 stručných kapitolách provádí důležitými milníky historie matematiky a otevírá před námi svět plný nesmírných záhad a krásy. Fundovaně a s láskou představuje nejvýznamnější matematické poznatky a teorie spolu s jejich geniálními objeviteli od Pythagora a Eukleida přes Newtona, Eulera a Gausse po Gödela, Mandelbrota a Tegmarka. Najdeme zde ale i ty nejpodivuhodnější hádanky a hříčky, jaké kdy lidé vymysleli. Každou zastávku doprovázejí kvalitní ilustrace, které dokládají tajemství a nádheru matematického světa. Pickover ukazuje, jak matematika proniká každou vědeckou disciplínou, takže dokáže vysvětlit barvy západu slunce i architekturu našeho mozku a pomoci ve zkoumání vlastností subatomárních částic i vzdálených galaxií....celý text

https://www.databazeknih.cz/images_books/13_/138703/matematicka-kniha-NVI-138703.jpg 4.725
Literatura naučná, Věda, Matematika a logika
Vydáno:, Argo, Dokořán
Orig. název:

The Math Book: From Pythagoras to the 57th Dimension, 250 Milestones in the History of Mathematics (2009)

více informací...
Nahrávám...

Kniha Matematická kniha

elpablos
06. června

Kniha funguje jako encyklopedie objevů v matematice. Je hezky popsána, seřazená chronologicky a některé body se na první pohled zdají k ničemu, ale autor na ně v následujících bodech odkazuje, takže je fajn, že byly vysvětleny.
Každý bod by si zasloužil pomalu svoji vlastní kapitolu ne-li celou knihu. Kniha tedy nejde moc do hloubky ani to její formát neumožňuje. Osobně to beru jako takový přehled dění v matematice od nepaměti až po blízkou budoucnost.
Zakoupil jsem si jak tento titul, tak i Knihu o fyzice. Obě jsou skvělé a vzájemně se doplňují. Dávám o hvězdičku méně, jen z toho důvodu, že ta o fyzice mi osobně bližší, čtivější a představitelnější.
Každopádně v knihovničce se své místo zaslouží!

katerina578
21.06.2018

Kniha mi přináší hodně zklamání a frustrace. Spousta zajímavých faktů je nakousnuta. Pokud je možno sestrojit pomocí pravítka a kružítka pravidelný sedmnáctiúhelník, chtěla bych vědět jak. Ale to tam není. Astroid je přeložen jako asteroida a je tam tisková chyba v délce křivky. Problém latinských čtverců (šestatřiceti důstojníků] je popsán dost nejasně. Je pravda, Isaac Newton vymyslel kalkulus, ale česky se tomu říká infinitezimální počet nebo integrály a derivace. Co je to kalkulus dneska neví běžný student techniky, i když umí derivovat a integrovat, takže vlastně kalkulus ovládá. Přesto čtu dál, je tam spousta zajímavých věcí, ale zdá se, že bych měla mít k ruce při čtení aspoň ještě wikipedii a asi 10x víc času. Obávám se, že čím půjdu víc do současnosti, tím budou předkládaná tvrzení zajímavější a ještě povrchněji popsaná. Ale přesto ještě knihu neodkládám a sbírám aspoň drobky z hostiny matematiky .

Plútarchos
27.11.2016

Matematická kniha - od Pythagora po 57. dimenzi - je encyklopedií matematické historie, jejich objevů, záhad a paradoxů, kuriozit, milníků, přehledem největších matematiků, vyřešených i dosud nevyřešených matematických teorémů a hypotéz. Od nejstarších dob a nejjednodušších počtů až po moderní teorie strun a multidimenzionální struktury. Na každé stránce jedno heslo, doplněné na stránce následující o nádherné ilustrace fraktálů, fotografie matematiků či znázornění matematické úlohy. Kniha je to originální a určitě může být ozdobou domácí knihovny, avšak jen jako heslovitý průvodce světem matematiky. Já jsem například musel každou informaci dohledávat na internetu, abych pochopil okolnosti, podstatu a princip popisovaného pojmu nebo konstanty. Bylo to takové napínavé odhalování a dobrodružné pátrání na webu inspirované hesly v knize. Na youtube jsem objevoval obrácení sféry naruby (The Optiverse). Hypotézy, věty, teorie, posloupnosti, řady, konstanty, dimenze, křivky, hyperprostor, sféry, paradoxy, analýzy, funkce, domněnky, čísla, hlavolamy - to vše a ještě mnoho dalšího objevíte při čtení nebo náhodném listování v Matematické knize - jen mějte v dosahu internetový vyhledávač. :-)

"My všichni žijeme v gigantickém matematickém objektu - propracovanějším než dvanáctiúhelník a pravděpodobně i složitějším než objekty s odstrašujícími názvy jako Calabiho-Yauovy variety, tenzorové agregáty a Hilbertovy prostory, které figurují v dnešních nejpokročilejších teoriích. Všechno v našem světě je čistě matematické - včetně nás."
Podle hypotézy matematického vesmíru má naše fyzická realita matematickou strukturu a náš vesmír není matematikou pouze popisován - on ve skutečnosti sám matematikou je. Švédsko-americký kosmolog Max Tegmark je přesvědčen, že "matematické struktury nevynalézáme, nýbrž objevujeme; vymýšlíme pouze jejich matematické zápisy".

konicekbily
29.06.2016

Populárně naučná kniha pro znalé!!!

enigma
29.03.2015

Matematická kniha i přes svou populárně-naučnou formu vyžaduje od čtenáře soustředění, více než elementární znalost matematiky a v neposlední řadě představivost. Na oplátku nabízí 250 okamžiků z fantastického, ohromujícího a skutečně neskutečného univerza. Světa, balancujícího na hraně intelektuálních možností člověka a je nepochybné, že nemalá jeho část je až za ní.

Atraktivní forma a výživný obsah zaručují, že je Matematická kniha přesně tou knihou, která se v rámci rodiny předává z generace na generaci.

katallinka
06.02.2014

Velice dobře zpracované oblasti matematiky pro každého. Kniha je plná zajímavých článků a nádherných obrázků.

superrodina