Líný učitel - kompas moderního učitele

Líný učitel - kompas moderního učitele https://www.databazeknih.cz/img/books/44_/446956/bmid_liny-ucitel-kompas-moderniho-ucitel-lAc-446956.jpeg 4 13 4

Učitel, který se rozhodne inspirovat se filozofií Líného učitele, může při učení narazit na četné praktické problémy. Jak si s nimi poradit ukazuje naše kniha „Líný učitel: Kompas moderního učitele“. Třetí díl úspěšné série je zaměřen na práci se třídou a přináší širokou řadu momentů z praxe včetně doporučení jak dané pedagogické situace řešit či jaké vzdělávací metody zvolit. Autor vychází z otázek učitelů, s nimiž se setkává v podstatě denně při seminářích ve sborovnách, přes Facebook Líného učitele či prostřednictvím e-mailů, které mu učitelé adresují. S pomocí naší knihy může každý učitel proniknout ještě hlouběji do moderní strategie Líného učitele a čerpat inspiraci pro zlepšení svých pedagogických dovedností díky množství praktických příkladů, ukázek aktivit ve třídě a reálných kazuistik.... celý text

Přidat komentář

Venezia
26.11.2023

Ja taká nadšená z názorov pána Čapka nie som. Škola bez zošitov, domácich úloh, testov, maturity, známky len od 1 do 3? To sme zažili za lockdownu a vieme, ako to (negatívne) dopadlo. A že sa žiaci všetko zo všetkých predmetov naučia na hodinách, je poriadna utópia. Uznávam, že učivo je hlavne na základných školách predimenzované a učitelia nie sú ani dokonalí, ani zábavní do popukania a tiež robia chyby.
Autor si aj odporuje, napr. dal domácu úlohu, inak by svoju super aktivitu o Troch mušketieroch nemohol realizovať. Str. 140.
Prekáža mi tiež, že svoje teórie vnucuje všetkým predmetom a na každej hodine. Odporúčam autorovi vyštudovať a vyučovať napr. predmety ako český jazyk a matematika a potom vykázať výsledky svojej učiteľskej práce. Ako sám autor napísal, je flegmatik, a očividne sa to odrazilo aj v jeho učiteľovaní. O zodpovednosti pomlčím, svedčí o tom aj jeho rodinný život, str. 154.
Aby som len nekydala, ako pán Čapek, bolo by fajn, keby sa deti do školy tešili (nielen na kamošov/kamošky) a CHCELI sa niečo naučiť, a aj na stredných a vysokých školách, ktoré ich pripravujú na budúce povolanie. Len si neviem predstaviť, ako by žiaci zvládli sedem hodín denne, päť dní v týždni hodiny plné aktivít a premýšľania. Veď aj žiak je len človek a chce si niekedy v škole odpočinúť .

Mateo67
13.07.2021 4 z 5

Inspirativní jako většina knih Roberta Čapka. A když se oprostíte od jeho nesmiřitelného postoje ke všemu, co nerezonuje s jeho názory, tak seznámení s touto knihou nebude určitě ztráta času, ale naopak impuls zkusit zase něco nového a odbočit z vyšlapané cesty.


hermína14
23.10.2020 5 z 5

Osvěžující a uklidňující..povzbudivé a chlácholivé. Další zdroj, ke kterému se hodí chodit nadopovat. Zdravě a s pozitivními vedlejšími účinky:). Toto čtení povzbuzuje chuť do práce a bojeschopnost s kostlivci...a potenciálním ministerským opatřením dávám hlas.
"Státní maturita by měla být vzdělávací slavnost, která ohraničuje společnou cestu učitelů se žáky!"
"Pokud o to pracovníci Cermatu požádají, mohou dostat novou identitu a začít nový život nějakou poctivou prací. Ostatní přejdou automaticky do programu ochrany svědků."

JanLinhart
27.08.2020 5 z 5

V této knize Líný učitel odpovídá na otázky. Trvalo mi určitou chvíli přijmout tuto formu ale pak jsem zjistil, jak je dobrá. Autor nabízí celou řadu témat a v nich rozebírá různé situace ve třídě, styly výuky nevzdělaných, nevzdělavatelných a totálně neschopných učitelů a decentně popisuje co je na jejich postupech špatně, odpovídá otázky a připomínky rodičů. Velmi dobré. A moje osobní připomínka: nesmyslím si, že by to pochopily ony potrefené husy opakující do nekonečna žvásty z učebnic opatřených státní doložkou, na které tato kniha vlastně útočí a zřejmě to nepochopí ani rodiče, kteří tento státní humus pořád ještě rádi platí.