Uč jako umělec

kniha od:


KoupitKoupit eknihu

Frontální výuka, náročná domácí příprava a hodnocení dané průměrem známek nemají podle autora v českém školství místo. Vysvětlí vám, že zdaleka nejvíce se žák naučí při tzv. činnostním učení, tedy ve chvíli, kdy si poznatky a zkušenosti osvojuje vlastní cestou. Z toho by měl vycházet i učitel, který může používat pro podporu odlišných stylů žáků řadu různých metod, od týmové spolupráce až po velmi efektivní vzájemné učení. Nikdy by naopak neměl žáky srovnávat mezi sebou nebo jim dávat špatné známky. Učitel, psycholog a didaktik Robert Čapek vám ukáže, jak žáky přitáhnout k vašemu oboru a probudit v nich nadšené přírodovědce, budoucí novináře nebo kreativní architekty. Protože moderní učitel není ve škole proto, aby naučil „látku“, je v ní proto, aby si jeho žáci hráli, tvořili a objevovali. A díky tomu se vzdělávali, aniž by je škola unudila k smrti. V knize najdete spoustu konkrétních tipů a postupů, založených na vědeckých poznatcích i praktických zkušenostech ze škol, kde už moderní výukové metody běžně používají. Inspirací je i pro rodiče, kteří váhají, kterou školu svým dětem vybrat a co od vybrané instituce můžou očekávat....celý text

https://www.databazeknih.cz/img/books/45_/455280/big_uc-jako-umelec-DoJ-455280.jpg 4.347
Nahrávám...

Komentáře (15)

Kniha Uč jako umělec

Zorka
07.11.2021

Některé myšlenky jsou fajn, jen si člověk nesmí nasadit růžové brýle a čekat, že vše půjde najednou samo.

Eridan
27.08.2021

Příjemné zopakování Líného učitele 1 v novém hezkém grafickém hávu, s trochou příběhu, i když menší hloubkou.


barbora6839
05.08.2021

Jsem ráda, že jsem narazila na rozhovor s Robertem Čapkem na základě kterého jsem si zakoupila tuto knihu. Nejsem pedagog, proto jsem nehledala návody, co a jak v práci dělat. Z knihy jsem načerpala ideu vzdělávání a moc se mi líbila. Celkově jsem měla pocit, že jde spíše o předání myšlenky, než o tom, že by kniha šla do hloubky ve smyslu popisu metod. Nechala ve mně jistou zvědavost, chtěla bych se dozvědět více o implementaci tohoto stylu výuky. Kniha určitě stojí za přečtení.

Mateo67
25.07.2021

Pokud máte za sebou Líné učitele, můžete na knihu pohlížet ze dvou úhlů. Buď podle rčení “Opakování matka moudrosti” nebo očima “Autor recykluje sám sebe”. Nové věci, nové poznatky se zde nedozvíte. Pokud je to vaše první Čapkova kniha, seznámíte se tu s jeho filozofií a buď s ní souzníte a to vám bránu k dalším jeho knihám pootevře, nebo ne a pak vám ji zabouchne navždy.

Páájinka
08.07.2021

Knížka je určitě přínosná. Pana Čapka jsem měla na seminář pedagogiky na vysoké škole v prváku, bylo to s ním fajn. Jen mi vadí jeho černobílý pohled a vše tak vyhrocuje. Každopádně jeho metody si přidám k těm svým stávajícím.

simecef
04.07.2021

Velmi inspirativní rychlovka pro učitele, kteří neví, že existuje i něco jiného než diktování do sešitu. Nicméně Čapek v této publikaci pouze recykluje již dříve zveřejněné teze. Je to takový mix Čapkova blogu, série Líný učitel a knihy Moderní didaktika. Pro ty, co Čapka již četli, nic nového.

los
02.06.2021

zážitková výuka má teď zelenou, dokonce i na VŠ; v průběhu posledních pěti let jsem absolvoval mnoho školení, protože se nebráním žádné inovaci, a značnou část rad a doporučení jsem v praxi vyzkoušel, proto jsem pro zlatou střední cestu - kombinovat "zážitek" s klasickou "frontální" výukou

kritizovat musím Čapkův přístup především pro jeho nekompromisní přístup a odsudek (všechno dosavadní je špatně, všechno nové je správně; všechny výklady jsou nudné a špatné a přednášející je hlupák nebo kašpar) a absenci objektivního hodnocení zážitkové výuky (v knize není ani jedna zmínka o nedostatcích zážitkové výuky) - každoročně se setkávám s širokým spektrem negativních důsledků zážitkové výuky u většiny gymnazistů přicházejících na VŠ, a to už u přijímaček...

yaoiyuri
08.05.2021

Po grafické stránce povedené, myšlenkově inspirativní, ale já v tomhle ohledu neuznávám smrt autora. Publikacím RČ prostě nevěřím, když vím, jak se prezentuje na sociálních sítích, jak komunikuje s názorovými oponenty a jakým způsobem podává kritiku a "dobře míněné ‚rady ‘".

1