Cirkadiánní kód

kniha od:


KoupitKoupit eknihu

Je to tak snadné: stačí udržovat skrytý rytmus těla, které střídavě zapíná a vypíná své funkce, aby kromě práce zvládlo i regeneraci – a naše zdraví se zase vrátí ke své dokonalosti. Kdyby ale byly tyto poznatky tak samozřejmé, objevy na poli cirkadiánních rytmů by bylo v roce 2017 jen těžko vyznamenány udělaním Novelovy ceny. Civilizační výdobytky nám totiž tyto evolučně nastavené procesy skryly. S Pandovou poutavou knihou držíte v rukou příležitost, jak seřídit hodiny svého těla a trvale dosáhnout fyzické a duševní pohody. Naučíte se ovládat intenzitu světla, načasovat správně své jídlo, vyladit pohybovou aktivitu a oddávat se hlubokému spánku. Během několika týdnů zjistíte, jak skvělé je žít ve zdravém těle plném energie....celý text

https://www.databazeknih.cz/img/books/45_/457576/cirkadianni-kody0I8TA-SQg-.jpg 4.4126
Žánr:
Literatura světová, Literatura naučná, Zdraví

Vydáno: , Jan Melvil
Originální název:

The Circadian Code: Lose Weight, Supercharge Your Energy, and Transform Your Health from Morning to Midnight, 2018


více info...
Nahrávám...

Komentáře (34)

Kniha Cirkadiánní kód

Terezz1
02. prosince

Velmi inspirativní kniha, která názorně vysvětluje, jak fungují cirkadiánní hodiny orgánů a proč je důležité je respektovat kvalitním spánkem a správným načasováním jídla. Vytkla bych časté opakování informací a chyby v překladu.

ElikaS
20. listopadu

Tahle knížka mě zaujala svou anotací. Na začátku jsem z ní byla nadšená a zaznělo tam spousta zajímavých informací. S postupem času mi přišlo, že se autor hodně opakoval. Chápu, že chtěl zdůraznit základní myšlenky, ale bylo jich tam prostě málo. Obsah knihy by se dal shrnout do nějaké obsáhlejšího článku, ale bohužel ne do celé knihy.
Navíc ve spoustě tvrzení bych s autorem minimálně polemizovala, ale i tak jsem si tam našla zajímavé myšlenky, které určitě zkusím realizovat a zavést do svého života.


DreamerX9
16. listopadu

Asi jsem čekala něco jiného ale vlastně za to kniha byla pripominkou nekolika důležitých cinnosti které mohou narusit nebo posílit nas rytmus. Kniha nebyla nějak zvlášť odborna ovšem to ji neubralo na zajimavosti

citronekodvedle
03. listopadu

(+ SPOILER) Úžasná kniha, vysvětlila mi plno věcí, které dělám špatně. Hlavní je že vím proč. Pokud to někdo nevysvětlil vašim rosičům a ti to nevysvětlili vám, vůbec nechápete proč by jste měli jít spát včas a také jist v čas, trávit čas na světle a večer se nevystavovat světlu. Proč mají chodit dřív spát děti. Je to takový návod na lidský život. Vím že někteří kamarádi večeři v 7 a konec. Mě to nikdo nenaučil a neviděla jsem nic špatného na tom se ladovat od rána do večeře. Jít spát kdy chci a čumět večer do monitoru dokud se mi chce. A pak mi někdo řekne, děláš večeři v 10? A já nechápala co je na tom divného. Teď jsem toho hodně změnila. Jsem onkologický pacient a změny vidím radikální. Nikdy jsem neteloustla a jedla zdravě, jak vidím jen to nestačí. Vážně knihu doporučuji každému. O mě najdete na Instagramu jako citronekodvedle.

maha75
02. listopadu

Některé pasáže byly trochu zdlouhavé, ale jinak super kniha! Moje další počínání to rozhodně ovlivní. Vřele doporučuji všem se zdravotními problémy, ale i těm, kteří (zatím) žádné nemají.

Petrush
16. října

Srozumitelně a čtivě napsaná kniha, akorát se informace stále dokola opakují, takže by se dala zkrátit na polovinu. Autor vidí základy zdraví ve třech věcech - kvalitním spánku, časově omezené konzumaci jídla (TRE time-restricted eating) a cvičení. Prvním dvěma tématům se v knize věnuje nejvíc. Doporučuje časově omezené stravování, tj. jíst jen v průběhu 8-12 hodinového intervalu za den a večeřet aspoň 3-4 hodiny před spaním. Pro kvalitní spánek doporučuje vyhýbat se ve večerních hodinách modrému světlu a strávit přes den aspoň 1-2 hod venku na přirozeném světle.
Autor vidí v TRE řešení celé řady zdravotních potíží včetně civilizačních nemocí a průběžně zmiňuje výsledky nejrůznějších studií, které dokazují prospěšnost TRE. Zajímavá knížka, i když je otázka, nakolik jsou obsažené informace nové a převratné. Spíš jsme na ně "jenom" v naší moderní konzumtechnodobě zapomněli.

Eldar80
07. října

Kniha se dá shrnout do třech slov. Choďte brzo spát. A nežerte furt! :D To mi přijde na tolik stran málo. Asi za největší přínos považuju vysvětlení, jak se mohou rytmy jídla a spánku vzájemně negativně ovlivňovat.
Díky dnešní době a moderní technice lidé ztrácejí kontakt s přirozenými přírodními rytmy. Kdo pracuje na směny, žije vlastně zcela jinak než je obyčejné střídání dne a noci. To rozhodí cirkadiánní rytmy a to negativně ovlivní zdraví.
Stejně jako ostatní žijící tvorové jsme nesmírně citliví na střídání světla a tmy. Dost mě překvapilo jak jsme vlastně křehcí. Tedy naše tělo. A jakou sílu má mysl, která přirozené rytmy lehce přemůže.
Jenže jsem čekal něco trochu jiného. Myslel jsem, že kniha bude popisovat, kdy jsou aktivní různé orgány v těle, protože každý má období aktivity a útlumu. To v knize sice je, ale jen trochu a jaksi bokem.
Prakticky celý výklad je založený na myšlence časově omezeného jedení. V knize označené zkratkou TRE z time-restricted eating. A jakmile se tohle objeví, tak už se řeší jen to. Pořád dokola z různých pohledů.
Už na začátku mě zarazilo striktní odmítnutí existence sov a skřivanů. Je to označené za mýtus. Jenže v knize Proč spíme o tom M. Walker normálně mluví. I některé názory na jídlo mě docela zarazily.
V případě CO jíst bych spíš doporučil Jídlo na prvním místě. Jen je nutné vzít v úvahu, že tam zmíněný režim je jen dočasný. Ukazuje se, že není ani tak důležité CO a KOLIK toho sníme, ale KDY.
Jenže i tahle myšlenka je už rozebraná v knize Kompletní průvodce půstem. Panda to pouze potvrzuje. Docela mě zarazilo, že Melvil na tuhle knihu neodkázal, když třeba na Zdravá střeva v knize odkazují. (Kdy od Pinka jsem nečetl.)
Očividně se to všechno různě doplňuje a Panda k tomu dodává, že je nutné dodržovat nějaký vhodný denní režim. Není to špatné, ale příliš jednotvárné. TRE vyřeší všechno. Jen zaměstnání v tom jaksi překáží…
Kniha není moc odborná a kdo se o zdraví hodně zajímá, riskuje, že se nedozví moc nového. Jsou to hlavně argumenty proč dodržovat TRE. 75% 3,5*

simona5r
07. října

(audiokniha) Základní informace se velmi často opakovaly, takže by kniha mohla být i kratší. Pár myšlenek se budu snažit u sebe zařadit, ale vším se řídit člověk nemůže a taky se tím nemůže úplně stresovat, ale brát to s nadhledem.

1