Česká reklama

Česká reklama https://www.databazeknih.cz/img/books/19_/194515/ceska-reklama-194515.jpg 4 8 3

„Začaly mi chodit anonymní dopisy, které mi vyhrožovaly smrtí. To jsem bral ještě na lehkou váhu, jenže pak jsme jednou ráno přišli Na Zatlance do kanceláře a pod nohama nám křupalo sklo, protože nám v noci vytloukli všechna okna. To už bylo horší, takže jsme volali policii, která dva dny a dvě noci hlídkovala před agenturou, a u dětí jsem měl ochranku...“ Zajímá vás svět české reklamy a chcete se o něm dozvědět, co jste ještě nevěděli? Stojíte o seznámení s autory nejslavnějších českých kampaní a reklamních sloganů posledních dvaceti let? Víte, kvůli které kampani vyhrožovaly anonymy jejímu autorovi smrtí a na jaké české reklamy si stěžovali velvyslanci jiných států? Tušili jste, že spory o zaplacení kampaně někdy končily i narážečkami aut? Chcete nahlédnout do kuchyně reklamním tvůrcům a zjistit, jak se z prvotního nápadu rodí kampaň? Kniha vypráví dějiny české reklamy tak, jak zatím ještě nebyly vyprávěny. Vydejte se na cestu časem od legendárního pana Vajíčka až po poslední úspěchy českých tvůrců na mezinárodním festivalu reklamy v Cannes.... celý text

Přidat komentář

valda
11.03.2017 3 z 5

Celkem obsáhlá kniha o reklamě v České republice. Samozřejmě takových knih by šlo udělat dalších deset dílů, protože zajímavých reklam v Česku vzniklo hodně, ať už zajímavých tím, jak jsou stupidní, nebo tím, jak jsou zábavné.
Kniha taky obsahuje spoustu fotografií, což je u tohoto tématu důležité. Jak je psáno v anotacích, autor se věnuje různým kauzám, co kolem reklam vznikly. Co mě, ale jako lajka moc nebavilo, bylo, že opravdu velká část knihy je vypisování spousty jmen osob, z reklamní branže firem a organizací, které se reklamou zabývají. Vzhledem k tomu, že reklama je dost dynamický trh, a každá ta firma se během deseti let osmkrát přejmenuje, tak to působí dost nepřehledně. Ale chápu, že pro někoho, kdo chce v tomto byznysu dělat, jsou tohle cenné informace.
Já bych spíš uvítal více úvah nad jednotlivými reklamami. Proč tahle zrovna vypadá takhle, co se nepovedlo, co povedlo, atd.

ichinose
01.05.2014 5 z 5

Kniha Česká reklama je nejen vynikajícím vhledem do historie komerčních médií, reklamních praktik a nejslavnějších reklam u nás, ale taktéž popisuje vzestupy a pády významných českých (i československých) agentur a slavné i strastiplné životní cesty lidí, kteří byli v tomto směru průkopníky a skvělými inovátory. Dozvídáme se o prvních náznacích proměny reklamního průmyslu v komunistickém československu, lehkém osmělení v osmdesátých letech, obrovském boomu nových mediálních a reklamních agentur po sametové revoluci, získání sebevědomí a trochy drzosti v letech devadesátých a končíme velkým zlomem - zavedením internetové sítě jakožto nové platformy pro další reklamní počiny.

Kniha není psána příliš odborně, jde spíš o historii podanou velmi čtivou a poutavou formou, která dokáže zaujmout i člověka, který má o marketingu a reklamě minimální znalosti. Zároveň je však hodně přínosná i pro ty, kteří se o dané téma zajímají z profesionálního hlediska. Česká reklama nabízí obsáhlý přehled mezníků na poli českého a československého reklamního dění doplněný o barevné fotografie billboardů, reklamních spotů, momentek ze života jednotlivých tvůrců a agentur včetně profesionálních propagačních snímků.

O knize jsem předtím neslyšela, o to větší jsem měla radost, že existuje taková, která se věnuje pouze českému a československému prostředí a dokáže jej tak barvitě popsat. Spousta reklam a kampaní se mi připomněla, narazila jsem však i na některé, převážně staršího data, o kterých jsem neměla tušení. Vzhledem k mému současnému statusu začínajícího copywritera jsem našla hodně inspirace a motivace pro budoucí práci, zároveň jsem se dozvěděla, jakým způsobem fungují procesy a vztahy mezi agenturami a zadavateli, získala jsem celkový přehled o historii české reklamy a možná i tušení budoucího vývoje a směru, kterým se možná celá česká scéna bude ubírat.


inule
04.09.2013 4 z 5

Velmi podrobně popsané dění kolem reklamy a její tvorby, hlavně pak postav a marketingových společností, které na trhu působily. Osobně bych ještě uvítala podrbnější popis jednotlivých reklam a kampaní. Třeba autor napíše druhý díl :-)