Jaroslav Krupka

česká

Nová kniha

Dějiny temné i tajemné: Záhadné české zločiny

Dějiny temné i tajemné: Záhadné české zločiny - Jaroslav Krupka

„Záhady, zločiny a soudní procesy, které změnily chod českých dějin“ Kterou vraždu z české historie obestírá nejvíce záhad? S čím ve skutečnosti experimentov... detail knihy

Související novinky

Zajatkyně, Převozník a další knižní novinky (12. týden)

Zajatkyně, Převozník a další knižní novinky (12. týden)
V dalšími týdenním přehledu se podíváme na knihy, které vyjdou od 18. do 24. března. Vybrali jsme pro vás čtyřicet titulů, které byste rozhodně neměli minou... celý text

Populární knihy

Nové komentáře u autorových knih

Český historický šerm Český historický šerm

Soubor clanku o ceskem sermu. Docela ctive.
Targa Dall


Česká reklama: od pana Vajíčka po falešné soby Česká reklama: od pana Vajíčka po falešné soby

Celkem obsáhlá kniha o reklamě v České republice. Samozřejmě takových knih by šlo udělat dalších deset dílů, protože zajímavých reklam v Česku vzniklo hodně, ať už zajímavých tím, jak jsou stupidní, nebo tím, jak jsou zábavné. Kniha taky obsahuje spoustu fotografií, což je u tohoto tématu důležité. Jak je psáno v anotacích, autor se věnuje různým kauzám, co kolem reklam vznikly. Co mě, ale jako lajka moc nebavilo, bylo, že opravdu velká část knihy je vypisování spousty jmen osob, z reklamní branže firem a organizací, které se reklamou zabývají. Vzhledem k tomu, že reklama je dost dynamický trh, a každá ta firma se během deseti let osmkrát přejmenuje, tak to působí dost nepřehledně. Ale chápu, že pro někoho, kdo chce v tomto byznysu dělat, jsou tohle cenné informace. Já bych spíš uvítal více úvah nad jednotlivými reklamami. Proč tahle zrovna vypadá takhle, co se nepovedlo, co povedlo, atd.... celý text
valda


Česká reklama: od pana Vajíčka po falešné soby Česká reklama: od pana Vajíčka po falešné soby

Kniha Česká reklama je nejen vynikajícím vhledem do historie komerčních médií, reklamních praktik a nejslavnějších reklam u nás, ale taktéž popisuje vzestupy a pády významných českých (i československých) agentur a slavné i strastiplné životní cesty lidí, kteří byli v tomto směru průkopníky a skvělými inovátory. Dozvídáme se o prvních náznacích proměny reklamního průmyslu v komunistickém československu, lehkém osmělení v osmdesátých letech, obrovském boomu nových mediálních a reklamních agentur po sametové revoluci, získání sebevědomí a trochy drzosti v letech devadesátých a končíme velkým zlomem - zavedením internetové sítě jakožto nové platformy pro další reklamní počiny. Kniha není psána příliš odborně, jde spíš o historii podanou velmi čtivou a poutavou formou, která dokáže zaujmout i člověka, který má o marketingu a reklamě minimální znalosti. Zároveň je však hodně přínosná i pro ty, kteří se o dané téma zajímají z profesionálního hlediska. Česká reklama nabízí obsáhlý přehled mezníků na poli českého a československého reklamního dění doplněný o barevné fotografie billboardů, reklamních spotů, momentek ze života jednotlivých tvůrců a agentur včetně profesionálních propagačních snímků. O knize jsem předtím neslyšela, o to větší jsem měla radost, že existuje taková, která se věnuje pouze českému a československému prostředí a dokáže jej tak barvitě popsat. Spousta reklam a kampaní se mi připomněla, narazila jsem však i na některé, převážně staršího data, o kterých jsem neměla tušení. Vzhledem k mému současnému statusu začínajícího copywritera jsem našla hodně inspirace a motivace pro budoucí práci, zároveň jsem se dozvěděla, jakým způsobem fungují procesy a vztahy mezi agenturami a zadavateli, získala jsem celkový přehled o historii české reklamy a možná i tušení budoucího vývoje a směru, kterým se možná celá česká scéna bude ubírat.... celý text
ichinose



Český historický šerm Český historický šerm

Vyčerpávajúci príspevok k debatám u táborovných ohňov. Kronika o tom, ako šermiarske hnutie vzniklo, jeho vrcholy a pády, významné osobnosti, kto kedy založil ktorú skupinu či ku komu prešiel. Krásne zhrnutie, spomienky pamätníkov, dobové fotografie, a pár typických anekdot. Autor sa snaží zachovať rovnováhu a v komplikovaných a sporných momentoch dať priestor na vyjadrenie obom konfliktným stranám. No nakoľko poznám vzťahy v šermiarskej komunite, obávam sa, že knižka sa nestretne so všeobecne nadšeným prijatím.. Historický šerm dnes tvorí svojbytnú subkultúru. Tak ako trebárs knižka o histórií punku v Čechách ťažko zaujme v problematike neznalých, aj Český historický šerm je publikáciou, ktorá bežnému čitateľovi nebude celkom zrozumiteľná. Napriek tomu, že sa autor veľmi snažil tému sprístupniť, človek zvonka komunity môže mať problém sa v tom množstve mien, skupín či šermiarskych škôl orientovať.... celý text
bondula


Česká reklama: od pana Vajíčka po falešné soby Česká reklama: od pana Vajíčka po falešné soby

Velmi podrobně popsané dění kolem reklamy a její tvorby, hlavně pak postav a marketingových společností, které na trhu působily. Osobně bych ještě uvítala podrbnější popis jednotlivých reklam a kampaní. Třeba autor napíše druhý díl :-)... celý text
inule