ČP nebo Zásilkovna


Majsha
Majsha 03.11.2020 v 10:37

Chtěla bych se podělit o mé zkušenosti s řešením ztracené zásilky. Českou poštou posílám nesrovnatelně více zásilek. Ke ztracení došlo jednou. Napsala jsem na papír, co v balíčku bylo, dala to na poště paní vedoucí a reklamace se bezbolestně vyřešila k mé spokojenosti.
Se Zásilovnou řeším dost bolestně ztracenou zásilku zrovna teď. Telefonicky jsme to začali řešit 7. 10., protože ani po emailovém potvrzení reklamace se nic nedělo, našla jsem na netu nějaký formulář. Vyplníte sáhodlouhý podrobný formulář a pak se dozvíte, že si máte další formulář vytisknout, vyplnit, nahrát soubor, jinak to, co jste zatím vyplnili, je k ničemu. Na vytištěném formuláři vyplňujete znovu to, co jste vyplnili online. Jméno, adresu, co bylo v zásilce, hodnotu zásilky, jak byla zabalená, co bylo použito jako výplň, kdy jste to podali, název a adresu pobočky... Čekala bych, že např. datum, kdy jsem to podala, se dozvím z aplikace. Ale ne, nedozvím. V aplikaci není nic. Ani na kolik jsem zásilku pojistila a kolik jsem zaplatila.
Řešení reklamace probíhá tak, že Zásilkovna čeká, jestli se zásilka někde neobjeví. Na emaily odpovídají sporadicky, slibují, neplní. Na řešení reklamace mají 30 dní, dnes je 3. 11., zatím to nevypadá, že by do konce týdne zásilku dodali nebo vrátili peníze.
Takže já jsem se Zásilkovnou skončila. Nelíbila se mi ani časová náročnost vkládání zásilek do aplikace. Cca u každé druhé zásilky mi to nenašlo pobočku a datlovat vše pořád dokolečka a čekat, až se vyhledávání podaří, nebo se s kupujícím domlouvat na jiné pobočce, protože ta vybraná je plná, to je ve srovnání s tím, že za půl minuty napíšu adresu na balíček pro ČP, pro mě neúnosné.

siena
siena 03.11.2020 v 10:49

Majsha, díky za Váš příspěvek.
Já osobně si na služby České pošty nemohu stěžovat. Ale jsem si vědoma toho, že mé dobré zkušenosti vycházejí i z toho, že bydlím v blízkosti velké pobočky, že doručovatelé jsou vstřícní. Proto, když si mohu vybrat, volím dodání přes ČP, i proto, že ta má pobočka má otevřeno denně do osmi a v sobotu do jedné. Není tedy problém, skočit si pro balík po pracovní době.
Co píšete, je cosi, co si nejspíš neuvědomují ti, kteří se do alternativ doručování pustili. Že je sice hezké, pro zákazníka určitě přívětivé, snížit náklady na přepravu, ale, že ne vždy se přeprava uskuteční bez problému. A tím samozřejmě nechci říci, že reklamace u ČP je vždy bez zádrhelu.
Tak Vám přeji co nejrychlejší zdárné vyřízení...

Text příspěvku byl upraven 03.11.20 v 11:44

Janadvorackova
Janadvorackova 03.11.2020 v 11:37

Díky za info. Hromada lidí se mě v poslední době ptala (tady i jinde), jestli posílám přes zásilkovnu. A já na to, že ne. Že se mi prostě nechce se někde zbytečně registrovat a šaškovat kolem dalšího přepravce, když čp funguje všude. Též jsem nepochopila, proč bych si kvůli tomu měla kupovat nový telefon. Samozřejmě jsem pak s těmito lidmi obchody neuzavřela. Ale co už. Teď vím, že vyhýbat se tomu nebyl až tak blbý nápad.
Přes zásilkovnu jsem jen vyzvedávala a šlo to, ale také záleží na tom, kde. V jednom obchodě má zísilkovnu na starost důchodkyně, která peníze skladuje v pytlíku, který nosí v kapse dlouhého svetru :). Nevím, jak řeší evidenci zásilek, asi má v druhé kapse papír a tužku. Nic proti tomu, ale vyděsilo mě to :).
Držím palce, ať se to vyřídí k Vaší spokojenosti.

Text příspěvku byl upraven 04.11.20 v 14:50

bamba
bamba 03.11.2020 v 12:23

ja mám so zásielkovňou - zatiaľ tie najlepšie skúsenosti. Poštu mám ďaleko a sú v nej fronty. Zásielkovňu mám za rohom a môžem dokonca dať si poslať balík z Čiech a zaplatiť to tu - druhá strana to nanajvýš odnesie na najbližšie zberné miesto. Pre mňa je to jednoduchšie a asi aj lacnejšie. Aj keď sa aj pošta zľudštila - dajú sa zásielky zadávať cez počítač a nemusím vypĺňať otravné podacie lístky.

Lenka.Vílka
Lenka.Vílka 03.11.2020 v 12:39

Zásilkovnu mám dvě stě metrů od domu, poštu přees půl města. Nejsem líná, pošta je cestou do knihovny, kam chodím celou cestu pěšky, jenom se teď nechci tahat do centra mezi ostatní lidi. Těch mám dost v práci, taky si od nich chci občas odpočinout :D Zatím jsem si jenom vyzvedávala a naprostá spokojenost.

Skallarix
Skallarix 03.11.2020 v 12:47

Uživatel svůj příspěvek odstranil.


reader.007
reader.007 03.11.2020 v 22:33

Jako bývalý zaměstnanec i dlouholetý zákazník nemám sice o ČP mnoho iluzí, přesto se řadím spíš mezi ty spokojené. Zásilku mi ztratili naposledy před mnoha a mnoha lety a protože posílám i přijímám hlavně knihy, tak ani těch rozbitých věcí zatím nebylo mnoho.
Škoda jen, že jsou tak drazí při posílání na Slovensko.

Zásilkovnu jako službu kvituji spíš jako příjemce, jako odesilatele mne diskriminuje to, že nemám telefon s androidem a bez něj ta jejich aplikace instalovat nejde.
Cenově to nedokážu posoudit, jejich ceník mi připadá poněkud zmatečný, ale vzhledem k tomu, že ČP se odhodlala nechat slevu na balík na poštu na 69,- při splnění určitých podmínek, je to jedno jestli jdu na pobočku tam nebo onde.

gladya
gladya 04.11.2020 v 09:57

Z pohledu příjemce mám se Zásilkovnou dobré zkušenosti. Mám to pohodlnější a blíž než na poštu. Dneska je už to snad lepší, ale v minulosti jsem se naučila mít poštu jako přepravce jen jako poslední možnost.

Text příspěvku byl upraven 04.11.20 v 11:22

LooneyCZ
LooneyCZ 04.11.2020 v 13:47

Bydlím ve středně velké obci a provozní doba zdejší pobočky ČP a Zásilkovny je nesrovnatelná - ve prospěch Zásilkovny. Stejně mě pošta málokdy zastihne doma a já nakonc musím balík vyzvednout někde, tedy raději v Zásilkovně. Pracuji v nedalekém městě a opět - vyzvednutí v Zásilkovně je rychlovka, vystát si frontu na balíček (i když byl v tzv. Balíkovně) trvá dlouho.
Odeslání přes Zásilkovnu je na pohodu, větší věci posílám jen přes ni, je to levnější a přehlednější (tarify ČP jsou pro balíky komplikované a drahé).
Co se týče doručování, s poštou jsem řešila cca 3 reklamace (vždy se zásilky našly), často pak řeším chybějící oznámení o nezastižení, tzn. musím aktivně na pobočku, jestli tam náhodou něco nemám. U Zásilkovny zatím ani jeden problém (ani na příjmu, ani při posílání).
Podle mě to hodně záleží na kvalitě pobočky ČP a Zásilkovny v konkrétním místě - někde jsou milí zaměstnanci na poště, jinde zase ochotní lidé v Zásilkovně. Jedno máte blíž, druhé z ruky.
Za mě ale při poslání balíku rozhodně vítězí Zásilkovna.

xxBILLY
xxBILLY 05.11.2020 v 00:07

Co se týče pošty tak mám nejlepší zkušenosti. z tisíce doporučených zásilek se ,, zatoulala " jediná, reklamoval jsem ji na pobočce kde jsem ji podal. Paní vedoucí vypsala žádost.
Vyřízení sice trvá asi tři týdny, ale pak mi poslali odškodné.
A co je zajímané, z obyčejných zásilek - asi 800 se neztratila ani jedna, i když některým
zásilkám to trvalo sedm dní. :-)
Zásilkovnu nepoužívám, nemám aplikaci, ale když si někdo vyplní údaje a pošle mi
kód k podání, není problém zásilku podat. Hodně tuto možnost využívají zákaznice
ze SR pro výhodnou přepravu, pošta do zahraničí je neúnosně drahá.
Majitelka Zásilkovny na internetu slíbila, že se na webové aplikaci Zásilkovny pracuje,
už se těším.
Jsem tedy zatím poštou naprosto spokojen.

Cucoriedka71
Cucoriedka71 29.03.2021 v 20:52

Dobry večer .Koupila jsem tady poprve dve knihy.Pani bohužel poslala zasilku českou poštou.A vysledek??Nemam ani knihy ani penize.Naproste zklamani.

Skallarix
Skallarix 31.03.2021 v 01:27

Uživatel svůj příspěvek odstranil.

reader.007
reader.007 31.03.2021 v 14:13

Taky by mne zajímalo kdy konkrétně knihy odešly. To že dnes cestují třeba i týden není nic neobvyklého, zvláště od té doby kdy si hrají na zásilky prioritní a ekonomické.
Navíc když jde o 2 knihy najednou, mohla to doručovatelka rovnou uložit na poště jako "nadměrnou zásilku", to dělají ale jen ty které si nevozí zadek v autě a těch už je teď asi málo...

Asi se ale shodneme, že česká pošta upadá... mně třeba poslední "balík na poštu" putoval celý týden. V poštovních podmínkách sice dříve stálo, že doručován je "následující den", dnes už tam ale doprostřed tohoto sousloví nenápadně vmáčkli slovíčko "obvykle", čímž si uvolnili ruce pro jakékoliv lajdačení.

siena
siena 31.03.2021 v 14:32

Nevím, ale v Praze si doručovatelky zadek v autě nevozí...

reader.007
reader.007 31.03.2021 v 16:49

Praha není venkov, asi k vám snižování stavů ještě nedorazilo.

siena
siena 31.03.2021 v 17:02

To není, to je pravda. Jen, že s nimi jezdím busem, a když vidím, jak někdy dvě tahají jednu "fofrtašku" dovnitř a ven, tak jim jejich šichtu nezávidím.

reader.007
reader.007 31.03.2021 v 17:11

To nikdo, taky vstávají třeba i ve 4 a půl 6 už jsou na pracovišti aby si vytřídili zásilky. Tedy alespoň takhle to bylo když jsem dělala u přepážky na poště já.
Dneska mají administrativu určitě trochu jinou a formuláře na podpisy taky, ale je dost možné, že mnohé z nich stále berou po rajóně krom zásilek i balíky letáků aby si přilepšili ne příliš vysoký příjem. Ze všech pracovních pozic na poště bývaly nejhůře placené a dost jich to dělalo jen proto, že kolem 3 odpo už mohly být doma kvůli dětem...

siena
siena 31.03.2021 v 17:15

Tak nějak...

Lenka.Vílka
Lenka.Vílka 31.03.2021 v 17:51

A potom ti ve dvanáct vynadají (teda, zpětně, když tam nejsi, že...), že ony už jsou zpátky z kolečka, a chtějí ti vrátit peníze za poukázky, co nevydaly a dát peníze za dobírky, když ty otevíráš okénko až v jednu, a ony pak nemohou jít domu už v půl druhé (protože zásilky, které vrací už mají předpřipravené, protože znají svoje lidi a ví, jak chodí nebo nechodí do práce)... ;)

(To je u nás šichta od čtyř do osmi, potom padej domu a od jedný a když to stihneš dřív, domů dřív nemůžeš narozdíl od pošťaček.)

Text příspěvku byl upraven 31.03.21 v 18:09

Alimary
Alimary 24.08.2021 v 07:55

Někdy je to se zásilkovnou opravdu boj, bez sms, nedorazilo, ztraceno...eshop mi balíček musel poslat znova :( těžko říct, jak bude fungovat ta nová služba... https://www.rexter.cz/rubriky/navody/jak-odeslat-zasilku-pres-zasilkovnu-a-kolik-to-stoji_1036.html

freejazz
freejazz 22.02.2022 v 12:14

zásilkovna vs. pošta...

tak nevím. zatím jsem tady koupil knížek jenom pár a nechal si je poslat přes Zásilkovnu. to je v podstatě jediná smysluplná možnost, když člověk nechce přijít o gatě.
srovnání: balíček do 500 g ze Slovenska do Česka doporučeně: 5,50 €; to samé opačným směrem 220 Kč; zásilkovna 69 Kč nebo 2,49 € - 2,99 €.
kvalita doručení: z množství vloni poslaných zásilek přes Slovenskou poštu se ztratily právě ty, které jsme neposílali doporučeně a byly těžší. nejlepší byla zásilka, které údajně nevyrazila z místa odeslání, nedorazila do místa určení, nebyla k nalezení ani tam, ani tam a po reklamaci se najednou objevila s razítky odesílací i přijímací pošty a s poznámkou adresát neznámý... asi bydliště v občance nestačí:)
přes Zásilkovnu jsem zatím nic nemusel řešit, spíš mě otravuje, že když si nevyzvednu zásilku ihned, opakovaně mě k tomu vyzývají.

další kuriérní služby moc nevyužívám, protože se zejména ceníky shlédly v poště.

jenom opravdu netuším, jak je to možné, že poštovní zásilka z Česka na Slovensko je téměř dvakrát dražší, než ze Slovenska do Česka. to bych rád slyšel tu argumentaci.

a co se týče appky Zásilkovny, právě s ním bojuji. jak já tyhle AI nemusím... proč to nemůže nikdo udělat tak, aby to hrálo na dvě kliknutí a k čemu je komu tolik údajů, které musím někdy i já vyhledávat...

reader.007
reader.007 23.02.2022 v 11:40

Já od té doby co pošta zavedla Balíkovnu už prakticky jinak neposílám, zatím se neztratilo nic...
S tím Slovenskem je to, pravda, smůla... ale oni to hádám dlouho tak nenechají, protože jak je vidět, pošta na balíky cílí (co jim taky zbývá, chtějí-li se udržet nad vodou).

Appka Zásilkovny pro mne byla důvodem, proč jsem se k ní nikdy neuchýlila. Jsem konzerva a čím víc je kolem mne "chytrých" zařízení, tím zálibněji pošilhávám po větvi...

Lenka.Vílka
Lenka.Vílka 23.02.2022 v 11:47

No, hlavně přes zásilkonu nikomu nepošlete překvapení. Hned mu to vyslepičí. Čili pro reakci "Cože, mě něco přišlo?!", když zazvoní pošťak, je stále Česká pošta řešením lepším....

freejazz
freejazz 23.02.2022 v 12:41

Lenka.Vílka - ovšem v případě pošty obvykle používáme jiné překvapené zvolání: Cože, ono to došlo?:)

reader.007 - větev, to mě ještě nenapadlo... ovšem, jak se to připojuje k smartu?:)

Lenka.Vílka
Lenka.Vílka 23.02.2022 v 12:57

Freejazz: to je vlastně pravda :D čili překvapení na obou stranách ;)

Text příspěvku byl upraven 23.02.22 v 12:57



Vložit příspěvek