Lukáš Marvan

česká, 1962

Populární knihy

/ všech 11 knih

Nové komentáře u autorových knih

Každý ji zná tak bude maskovaná: 66 současných básní o Praze od 56 českých básníků a básnířek Každý ji zná tak bude maskovaná: 66 současných básní o Praze od 56 českých básníků a básnířek

Skvělý počin, moc hezky zpracována kniha, Řehákovi se opravdu moc povedlo vybrat a uspořádat básně, napsat přiléhavý úvod a zvolit naprosto skvělý název. Je velice zábavné procházet z poetiky do poetiky, ale cítit propojenost nejen topologickou, ale v jednotlivých oddílech i tematickou.... celý text
matej.kulistak


Každý ji zná tak bude maskovaná: 66 současných básní o Praze od 56 českých básníků a básnířek Každý ji zná tak bude maskovaná: 66 současných básní o Praze od 56 českých básníků a básnířek

Navodilo to atmosféru Prahy
palka452


Deník Avatára Deník Avatára

Tak tohle se mi líbilo, Stručné, ale plné něčeho...I když tu autor často vzpomíná smrt sklonuje slovo mrtvý ve všech formách, není to smutné, jen takové jako sám život.... celý text
medlovice



Cestovní básně Cestovní básně

Jsem moc ráda, že si sbírka ke mě našla cestu. Líbila se mi a budu se k ní vracet. Děkuji za možnost legálního stažení zdarma. "Když nesvítí slunce neobjevují se žádné obrazy žádné dveře se ve stěně neotevřou žádné stíny se neodváží vyjít ze zdi sejít po schodech"... celý text
Awča


Cestovní básně Cestovní básně

Svým způsobem nedoceněná sbírka a básník, jehož poezie má v sobě něco z Dálného východu, snad je to autorovým pobytem na Srí Lance a tamním způsobem nazírání na svět. Není v tom ale žádná přemoudřelost a snaha za každou cenu vydat svědectví a předat "to jiné". Marvan promlouvá civilním jazykem, jsou to vlastně miniatury z každodenního života, takřka banální situace, ve kterých je ale takový zvláštně melancholický, snový osten a stesk po životě, který zároveň "je, ale už není". Nemohu říct, že bych si nějaký obraz zvlášť pamatoval, spíš se jedná o celkovou náladu sbírky, o to důsledné tlumené nasvícení, o to nevyřčené za leckdy úsečným zvoláním a obnažením situace, které provází sbírku od začátku do konce. Oldřich Král kdesi krásně vyjádřil rozdíl mezi čínským psaním a psaním evropským, když napsal, že pro Číňany v jejich nejlepších klasických románech jde především o obnažení situace; situace je pro ně vším. Myslím, že by se to dalo (s jistými výhradami) vztáhnout i na tuto sbírku. Doporučuji.... celý text
puml