Jess French

britská

Populární knihy

Nové komentáře u autorových knih

Zachraňme planetu Zachraňme planetu

Obrázková naučná knížka o ekologii, recyklaci a odpadu. Myslím, že jsme sáhli po fajn knize a v synových 10 letech to bylo tak akorát přiměřené (text, témata, složitost, kniha je pro čtenáře od 7 let). Hlavní jsou na knize obrázky a schémata se spoustou krátkých popisků. S každou stránkou, kterou přečetl, jsme si pak ještě minimálně 10 minut o tématech povídali a probírali jsme, co děláme pro ekologii doma a jak řešíme odpady my. Na to, že knihu napsala britská autorka, se dá napsat, že dobře pokrývala problematiku i pro Česko a nemuseli jsme až tak moc věcí poupravovat pro náš kontext. Doporučuji pro starší děti (tak těch 10 let) na seznámení s ekologií.... celý text
jitka_dankova


Zachraňme planetu Zachraňme planetu

Paráda paráda paráda!! Pravá ekologická kniha s P. Na pár desítkách stranách - krásně, názorně, zábavně, výstižně a přehledně zpracovaná různá témata a důležitá fakta k ochraně přírody. Takhle názornou a příjemnou formu kdyby měly knihy pro dospělé, často zaplněné složitými fakty a obsáhlými popisy…. a nic z toho:o(( Tady vám zůstane dost informací a také „pobídek“ k zamyšlení a hlavně ke změně, jak si svůj život a život dětí zachovat do budoucna v co nejlepším stavu a ne jen brát z přírody vše co nám nabízí. Kdo z lidí nepozná, když nabídne ruku a přijde o celou paži? Co by říkala Paní Příroda, jak ji odíráme o poslední vzdech…. Každý může něco změnit!! Kéž se tato kniha dostane k dětem, rodičům i prarodičům…. TIP až budete vybírat třeba dárek na Vánoce :o))... celý text
Josh


Zachraňme planetu Zachraňme planetu

Pekna kniha. Jasná, pestrá a zaujme určite aj deti a prelistovať by si ju mohol aj nejeden dospelák. Ja sama som si rada ozrejmila niektore veci znovu. Trochu aktualizovala informácie a zároveň z niektorých onformácii bola dosť smutná a v šoku. Kazmdopádne ide stále o literatúru pre deti a teda tu nie je ani zďaleka všetko a autorka sa snažila veci podať hlavne tak, aby čo to pochytil aj mladší čitateľ, ktorí si môže neskôr vyhľadať ďalšie a ďalšie informácie. Tak veľa je toho na nič a tak veľa toho treba zmeniť. Určite je skvelé začať od seba, ale potrebné je, aby sa začali robiť zmeny a opatrenia hromadne a hneď. Nie v návrhoh vlád a v ich programoch o 10-20 rokov neskôr....... celý text
Ďumbierka



Zachraňme planetu Zachraňme planetu

To vlkodlaq: No v zásadě je nutné si uvědomit, že nabídka je tažena poptávkou, takže spotřebitelské chování má reálně dost podstatný vliv na to, co a kolik se toho vyrobí (včetně toho, že je to třeba nějak dopravit). Můžeme si tvrdit, že v Evropě na tom jsme poměrně dobře (což nejsme), ale je třeba si uvědomit, že podstatná část námi nakupovaných výrobků je vyráběna v Asii a takto vzniklé emise je tedy nutno přičítat konečnému uživateli - tedy sobě. Dovolím si rovněž jednu poznámku, s ohledem na množství přepraveného nákladu je na tom kontejnerová loď o poznání lépe, než kdybychom to samé množství přepravovali za použití spalovacích motorů (působivá je v tomto kontextu zejména flotila MAERSK Triple E). No, v zásadě zkusme si vzít typicky nakupované výrobky, co máme doma (od oblečení přes elektroniku, domácnost apod.), podívat se na zemi původu a zamyslet se nad tím, jakou stopu (výroba, doprava) tento MŮJ výrobek má. A pak si připustit, že to je MÁ stopa (nikoliv Asiata, co jej vyrobil).... celý text
Neli.Nifredil


Zachraňme planetu Zachraňme planetu

Hodnotím velmi kladně snahu této knihy. Bohužel to nezačíná a nekončí u jednotlivce a koncového spotřebitele, jak se nám kniha z větší části snaží podat. Můžeme snížit produkci "osobního" odpadu, můžeme se chovat šetrně, věci více opravovat než výměnovat za nové, ale tady v Evropě jsme na tom celkem dobře. Jsou to hlavně země Asie, Čína, Bangladéš, Indie, ale i Afrika atd, kdo hlavně díky zastaralým výrobním postupům zasírá nejvíc zemi. Celosvětově jsou to hlavně letadla, velké nákladní námořní lodě a uhelné elektrárny, které vyprodukují nejvíce spalin. Jenže to vše je silně zalobováno a onen koncový spotřebitel má jen velmi malou šanci to ovlivnit. Humbuk kolem spalovacích motorů je naprosto zanedbatelný oproti spotřebě jedné cesty velké kontejnerové lodi ze Singapuru do Hamburku. Taková loď totiž jede na palivo té nejhorší kvality, často s velmi neefektivním spalováním a žádné emisní limity pro takovéto lodi neexistují.... celý text
vlkodlaq