Nový klenot na poli českého LitRPG?

recenze

Kód Mýtina - Zpátky ve Hře (2024) / Local_Bunny
Kód Mýtina - Zpátky ve Hře

Dámy a pánové, máme tady, pokud se nepletu, třetí české LitRPG. Od autora jsem četla i jeho prvotinu, Vazači zhouby a musím říct, že jde vidět obrovské zlepšení.

Na úvod považuji za důležité zmínit, že i pokud nejste herní fanoušci, zrovna Mýtinu mohu doporučit i naprostým amatérům. Autor dopodrobna vysvětluje spoustu věcí, což mi u jiných titulů chybělo. Pokud ale jste zběhlí, jistě oceníte hlavně autentičnost. Během čtení jsem měla nejednou chuť si hned něco zahrát. Hodně se zde řeší herní atributy, se kterými jsme všichni jednou bojovali, ale také třeba využívání herních glitchů, což se stalo populární hlavně v poslední době. Jako bonus má kniha uvnitř mapy!

Hlavní hrdina, Michael, si vás instantně získá svým sarkasmem. Navíc začíná od nuly, takže to není žádný superhrdina, ale i přesto si zachovává chladnou hlavu. U mě stoupl i proto, že nejede žádnou zajetou strategii, ale vše si postaví kompletně na svém. Hrozně mě bavily jako strategické pochody, které se odehrávaly v jeho hlavě. Navíc spolu s ním můžeme sledovat jeho celkový postup a taky vývoj, kterým si projde. Později se k němu přidá partička vedlejších postav, ze které si mě ihned získal Anton. Hrozný miláček! Trošku bych ocenila větší backstory vedlejších postav, ale k tak mi dokázali přirůst k srdci. O to víc mě mrzí TA scéna!

Akce v knize není nijak agresivní, vše přirozeně vyplyne a prázdná místa jsou vyplněna plánováním a rozhovory. Zápletka mě neuvěřitelně bavila, chtěla jsem víc z těch intrik na pozadí a bavilo mě postupně odkrývat další kousky skládačky. Děj navíc prolínají flashbacky z Míšovy herní minulosti, což je taky hrozně fajn detail. Co se mi ještě neskutečně líbilo, pak to, jak autor skvěle popsal virtuální vztah mezi postavami. Jako někdo, kdo drtivou část života měl právě herní virtuální kamarády, jsem naprosto rozuměla jejich poutu.

Co se mi na knize nelíbilo a je důvodem, proč nemohu dát plný počet, jsou dvě věci. První je, jak se NPC adaptovaly na systémové chyby. Úplně nevidím do tvorby videoher, ale přišlo mi zvláštní, že se s tím každá postava prostě smířila a přepsala se podle toho. Pokud to ovšem není nějaký větší plán? Druhá věc je něco, co jsem bohužel autorovi vytkla již u první knihy a to je fakt, že během děje nahodí spoustu otázek, ale nedá žádné odpovědi. Promyšlená zápletka skončí kompletně nedořešená, čtenář vůbec neví, proč a co se stalo a kniha skončí, čímž vyvstane otázek ještě dalších padesát. Vzhledem k tomu, že náznaky okolo problematiky hry začnou již v úvodu knihy, čekala bych, že minimálně nějaké odpovědi dostaneme. Bohužel, jakoby se z hlavního problému úplně odbočilo a řešily se spíš věci okolo.

Každopádně se mi Kód Mýtina moc líbila a věřím, že kniha má hodně velké šance na úspěch. Ať už jste herní fanoušci, nebo vás jen láká vyzkoušet něco nového, tohle je určitě kniha, která by vás neměla minout. Jen se připravte na OBROVSKÝ cliffhanger!
-
za e-knihu děkuji autorovi


Kód Mýtina - Zpátky ve Hře Kód Mýtina - Zpátky ve Hře Vojtěch Hlavenka

Herní fenomén z postapokalyptické Prahy. Must-read pro fandy LitRPG! Michael se v živoucí virtuální hře Mýtina dostal na vrchol. Před dvěma lety však vlivem špatného rozhodnutí přišel o přátele a od herní společnosti dostal ultim... více


Komentáře (0)

Přidat komentář