tony6464 tony6464 přečtené 22

☰ menu

Démoni z hlubin

Démoni z hlubin 1998, Ian Livingstone
3 z 5

Lehce nadprůměrný gamebook u jehož hraní jsem měl asi dost velkou smůlu (resp. dělal jsem špatné volby) a proto mi jeho dohrání dalo docela zabrat (nebyl jsem schopen se dlouho dostat do finální části, abych zjistil, co opravdu potřebuju k vítězství - a přitom jsou dvě možnosti, jak se tam dostat). Ale poté, co jsem se dostal do finálové části se ihned povedlo zvítězit s nejlepším možným koncem (ano, těch je zde několik). Celkově to asi nebude tak těžké. Náročnější je ale kreslení nějaké mapky tak, aby byla přehledná. Je to jeden z těch gamebooků, kde základní hodnoty UB, S a Š hodně oscilují nahoru i dolů, ale oproti jiným je zde i spousta míst, kde se dají navýšit (nebo i zcela resetovat) výchozí hodnoty.... celý text


Vzbouřená planeta

Vzbouřená planeta 1997, Steve Jackson
4 z 5

Gamebook se sci-fi tématikou, kde je cílem získat a rozluštit tajný kód s jehož pomocí je následně třeba zničit super-počítač. Je trochu odlišný oproti předchozím a dá pomyslně rozdělit na 4 samostatné části (každá se odehrává na jiné planetě). Největším úskalím je zde obrovské množství odkazů vedoucích rovnou na smrt - těch jsem napočítal neuvěřitelných 45!!! Pozitivní však je, že mnohé z nich se dají odhalit z informací, které jsou poskytnuty v již odehrané části příběhu. Celkově se dle mého jedná o lehce nadprůměrný kousek a příběh se mi líbil.... celý text


Najdi SMRT

Najdi SMRT 1997, Steve Jackson
5 z 5

Naprosto nejlepší gamebook z celé série Fighting Fantasy. Tak komplexní jak jen to jde. Příběh ve stylu komiksových superhrdinů je fajn, ale mě osobně nejvíce zaujal spíše ten krimi nádech, kdy je zapotřebí sledovat stopy, sbírat informace a často i dedukovat z různých nápověd. A co víc, na začátku si hráč může vybrat ze 4 super schopností a každá má jiný průběh, jsou potřeba jiné stopy, jiné informace a závěrečné finále se tak odehrává jindy a jinde. Obtížnost je vcelku hodně vysoká (při poctívém hraní se dá říct až extrémní) a k nalezení veškerých potřebných střípků informací je třeba dělat si značné množství poznámek.... celý text


Osudná zpráva

Osudná zpráva 2020, Shuky Médina
4 z 5

Propracovanější, než první díl, ale některé hádanky byly teda peklo i pro inteligentního dospělého. Tedy alespoň jsem se za inteligentního považoval, ale tohle mi trochu srazilo sebevědomí. :-D :-D :-D... celý text


Brány světů

Brány světů 1997, Matt Craig
1 z 5

Zatím nejhorší gamebook, co jsem hrál. Pravidla jsou zbytečně složitá a nevyužitá. Počítání odkazů je otravné, i když jde o zajímavý princip. Spousta věcí zůstane nevyužita a dobré 2/3 odkazů jsou úplně zbytečné a daly by se sloučit. Kniha navíc nemá završení příběhu. Je to jakoby mělo být pokračování... Možná je i dobře, že žádné není. A navíc je tam spousta chyb i špatných odkazů. Vyhozené peníze...... celý text


Krvavá moře

Krvavá moře 1997, Steve Jackson
4 z 5

První gamebook, který jsem kdy poznal a hrál. Má pro mě tedy takovou zvláštní nostalgickou hodnotu, neboť v ten moment se mi dosova změnil život a žádné jiné knihy než gamebooky jsem již nechtěl číst (pár výjimek se přecejen našlo). Co k němu říct? Je to těžké jako prase!!! Po cca 15 úmrtích jsem se konečně dostal až na konec, jen abych zjistil, jak žalostně málo zlata jsem ukořistil. Ano v tomto gamebooku není hráč žádným hrdinou v tom pravém slova smyslu, nýbrž pořádným padouchem, což je celkem zábavná změna. :-) Příběh je celkem fajn a i ve své jednoduchosti se nedá říct, že by šlo o lineární gamebook. K výhře je třeba hodně pokusů a omylů, hodně štěstí a také hodně vysoké hodnoty. Je třeba si hodně informací zapsat stranou, kde co ukořistit a co je k tomu potřeba. Tepove po zmapování prakticky celé oblasti se dá najít jedna z vhodných cest k vítězství.... celý text


Ketherské bratrstvo

Ketherské bratrstvo 1997, Steve Jackson
5 z 5

Parádní gamebook!!! Odehrál jsem jej jako jednohubku během jednoho dne na asi 4 nebo 5 pokusů (tedy není moc těžký, což ale není na škodu). Příběh mě neskutečně vtáhl hned od prvních odkazů. Atmosféra mi připomínala něco mezi Star Wars IV-VI a Blade Runner. Cílem je vyšetřování korupce a zničení celé organizace. Konečně jsou volby koncipovány tak, že je třeba přemýšlet, co je vhodnější. Často se tak jedná o volbu mezi rychlejší, ale riskantnější cestou nebo delší ale bezpečnější. Tedy není to jen tupé chceš jít doleva nebo doprava? Hledání stop trochu připomíná můj oblíbený gamebook Najdi S.M.R.T. Tady nemůžu dát méně, než plný počet!!!... celý text


Chrám zkázy

Chrám zkázy 1999, Ian Livingstone
2 z 5

Tak tenhle gamebook zatím řadím spolu se Jeskyní Sněžné Čarodějnice k nejslabším kouskům. Celý je prakticky postaven na principu náhody a těch pár kouzel to bohužel nezachrání. Tímto stylem v podstatě člověk prochází postupně všechno aby nasbíral, co potřebuje a zjistil, čeho se vyvarovat. Posel Smrti je sice zajímavý, ale prakticky nikdy nedojde k tomu, aby se nasbíraly všechny indicie vedoucí ke smrti. Spousta soubojů, spousta změn hodnot UB, S a Š. Prostě to neustále klesá a stoupá a tak furt dokola. Chybí mi tu možnost se zcela vyhnout silným potvorám, takže bez podvádění se dá na výhru rovnou zapomenout, pokud si hráč nenahází 12/24/12 - i s tím to bude fakt těžké.... celý text


Fantom ulice

Fantom ulice 1996, Ian Livingstone
5 z 5

Tak jsem si jej znovu z nostalgie projel a je to opět paráda! Post-apo prostředí navozuje skvělou atmosféru a máme tu opět rozšířená pravidla, tak je hra o poznání komplexnější. Závody mi trochu připomínají filmovou sérii Fast and Furious. Ilustrace jsou parádní!!!... celý text


Vesmírný zabiják

Vesmírný zabiják 1996, Steve Jackson
5 z 5

Moje srdcovka a jeden z mých nejoblíbenějších kousků. Sci-fi tématika mě prostě fakt bere. Tenhle gamebook jsem v mládí hrál tak často, že z něj zbylo jen salátové vydání. Nedávno jsem pořídil zachovalý kousek a projel to párkrát z nostalgie znovu. Je to tak skvělé, jak si pamatuju.... celý text


První dobrodružství

První dobrodružství 2018, Shuky Médina
3 z 5

Zajímavý a pro mě nový princip, úplně jiný než klasické textové gamebooky. Je to i celkem zábavné, i když hádanek a textu je tam spíše málo, což je trochu na škodu. Celé to stojí a padá na hledání v obrázcích a všímavosti. Některá místa jsou vtipná (sexy pekařka) a některé hádanky jsou dost těžké. Pravidla jsou dost zkratkovitá a spíš se musí vydedukovat v průběhu hraní, což však není nic náročného.... celý text


Talisman smrti

Talisman smrti 1996, Steve Jackson
5 z 5

Ještě o chloupek lepší než předchozí Pekelný Dům, tady se přikloním k plnému počtu. Zajímavé, že kniha je tenší, než ostatní gamebooky FF, přesto mi nepřijde, že by to bylo zkratkovitěji psáno. Spíš naopak, příběh je psán čtivě a je i celkem logicky členěn. Oceňuju i členění gamebooku na části, kdy při náhlé smrti není často třeba hrát od začátku. Prasečí lidé pobavili nejvíc. :-)... celý text


Pekelný dům

Pekelný dům 1996, Steve Jackson
4 z 5

Skvěle propracovaný gamebook, vytváření mapy a orientace je opravdu náročná, správná cesta je sice kratší, ale není snadné ji najít. Příběh je super a horrorové téma mě zaujalo. Váhal jsem mezi 4 a 5 hvězdami, nakonec jsem se přiklonil ke 4, ale je to hodně silná 4.... celý text


V bažinách škorpiónů

V bažinách škorpiónů 1995, Ian Livingstone
4 z 5

Skvělý gamebook, tak trochu jiný než ty předchozí. Znovuprocházení lokací i tři různé cíle a možnosti k vítězství jsou skvělou změnou. Určitě patří k těm nejlehčím kouskům v rámci série FF, což ale nebrání tomu, abych dal vyšší hodnocení.... celý text


Jeskyně sněžné čarodějnice

Jeskyně sněžné čarodějnice 1998, Ian Livingstone
2 z 5

Dle mého zatím asi nejslabší kousek. Příběh je sice OK, jen je místy psán až moc zkratkovitě a kreslit si dle popisu mapku není úplně triviální (možná to je překladem, nevím). Hratelnost je bídná, pokud nemáte na začátku 12/24/12, tak asi není moc šance a tak to nemám moc rád. Nějaké zapeklité hádanky a dedukce chybí úplně. Ilustrace mi přišly horší než v předchozích. Co však vyzdvihnu jsou odkazy na příběhy z předchozích knih a nejasnost úkolu.... celý text


Ostrov ještěřího krále

Ostrov ještěřího krále 1995, Ian Livingstone
4 z 5

Velice těžký kousek. Chce to pořádně vysoké hodnoty, jinak to asi fakt nejde. Příběh i cesta jsou ale fajn a hodně mě to bavilo.


Labyrint smrti

Labyrint smrti 1998, Ian Livingstone
4 z 5

Po letech jsem si jej zahrál znovu, po přečtení ostatních komentářů jsem se celkem divil, že to hodně lidem připadá jako jeden z těžších gamebooků, protože jsem si pamatoval, že mi to tak nepřišlo a kupodivu i po letech se mi to povedlo projít celkem snadno - možná štěstí, možná jsem si podvědomě něco pamatoval, aniž byhc si to uvědomoval. Každopádně, velice povedený gamebook a krásné kresby.... celý text


Město zlodějů

Město zlodějů 1995, Ian Livingstone
5 z 5

Jeden z tech lepsich kousku. Krasne zpracovane mesto, kde kazda ulice ma svuj nazev. Existuje i relativne lehka cesta mestem. Zaver je o poznani narocnejsi. Pribeh super.


Raketoplán Poutník

Raketoplán Poutník 1995, Steve Jackson
3 z 5

Gamobook je to dobry, pribeh i mista zajimave, ale naprosto jsem nepochopil, k cemu je ta posadka a lod samotna, boju zde moc neni a osobni strazci jsou fakt uplne zbytecna...


Prokletý hvozd

Prokletý hvozd 1994, Ian Livingstone
4 z 5

Dobrý gamebook. Líbí se mi i možnost teoreticky projít les několikrát. Za mě rozhodně lepší než první dva.