Vyluxusované mozky

Vyluxusované mozky https://www.databazeknih.cz/img/books/14_/143042/vyluxusovane-mozky-143042.jpg 4 16 6

Marketingový vizionář Martin Lindstrom se úspěšně pohyboval v předních frontových liniích válek produktových značek více než dvacet let. Ve své nejnovější knize Vyluxusované mozky ovšem zaměřuje pozornost do vlastních řad, aby podal zasvěcený pohled dovnitř odvětví a aby poukázal na psychologické triky a pasti, kterých dnešní korporace využívají, aby nás přiměly k nákupu. Účelem jeho knihy je otevřít nám oči, abychom prohlédli všechny způsoby, jimiž jsme jako spotřebitelé manipulováni a klamáni, a pomoci nám tak nepodléhat reklamnímu vábení a přijímat rozumnější, poučenější rozhodnutí, zač utratíme své peníze. Na základě důkladné znalosti prostředí a postupů největších a nejziskovějších firem i praxe marketingových a reklamních agentur a rovněž s využitím výsledků vlastních výzkumů Lindstrom v knize odhaluje některá z nejpřísněji střežených tajemství marketingového světa. Uvádí podrobnosti o tom, jak marketéři a zadavatelé reklamy cílí na děti, a to již ve znepokojivě nízkém věku – či naplno řečeno, atakují je již v lůně mateřském, jak záměrně rozdmýchávají paniku a paranoiu a využívají našich přirozených obav z nákaz, nemocí, kontaminovaných potravin i extrémních projevů počasí. Odkrývá a podrobně popisuje, jak marketéři k ovlivňování našich nákupních zvyklostí využívají fenoménu nostalgie, tlaku okolí, vlivu celebrit i naší touhy po zdraví a po štěstí – aby roznítili a upevnili naši oddanost značkám, a dokonce i naši závislost na nich a na jejich nakupování. Odhaluje, že výrobci (nejen) některých kosmetických produktů upravují jejich složení tak, aby působily návykově, i to, jak firmy tajně shromažďují a vytěžují naše digitální data, aby se dostaly k těm nejintimnějším podrobnostem našeho osobního života, a jak těchto informací využívají, aby na nás zacílily reklamní sdělení a nabídky šité na míru našemu psychologickému profilu. A co firmám prozradilo snímkování mozkové činnosti heterosexuálních mužů s využitím funkční magnetické rezonance, kterým byly předkládány reklamní materiály zobrazující téměř nahé muže? Na co že přitom mysleli? A jak toho firmy využívají při brandingu některých produktů? A jaká zjištění přinesl autorův velký, nákladný a poněkud riskantní experiment o síle a přesvědčivosti marketingu využívajícího osobních doporučení? Kniha vychází s předmluvou Morgana Spurlocka, režiséra a protagonisty filmů Super Size Me a Greatest Movie Ever Sold. ... celý text

Přidat komentář

roso.mak
26.01.2017 3 z 5

Na mě reklamy samozřejmě působí. Je jen na člověku do jaké míry si to uvědomuje a dokáže sám se sebou pracovat. Tahle kniha byla zajímavá i díky tomu, že reklamy o kterých tam autor mluví si skutečně pamatuji. U starších děl tohoto typu je knížka na houby v tom, že reklamy o kterých se mluví k nám vůbec nedorazily, protože jsme ještě byli v hluboké totalitě, nebo tak nepřipravení na západní záplavu, že se k nám pouštěla jiná (mnohem přímočařejší) verze. Na mě trochu příliš redundantních informací, ale jinak příjemné čtení.

Jack Bauer
18.06.2016 3 z 5

Kniha mě naprosto míjela účinkem. Nejsem vyluxusovaný mozek ani trochu. Naprosto zbytečná kniha o rozmazlených američanech (nejen o nich) a jejich ovlivnění reklamami. Na mě reklamy nepůsobí. Přesto pár užitečných zajímavostí se v ní najde. Možná je to také tím, že jako nevěřící nevěřím téměř ničemu. Např. u knih, když čtu na zadní straně, že ten a ten doporučuje tuto knihu, že je to nejprodávanější kniha všech dob, bestseller č1., který se drží na předním místě několik měsíců apod.tak jen kvůli tomu si ji nekoupím . Dobrá kniha nepotřebuje takovou reklamu.To samé platí že ten a ten lékař doporučuje tento lék, tuhle voňavku používá Bruce Willis (přitom k ní ani nečichl a mě vonět vůbec nemusí), nejprodávanější cd, nejhrůzostrašnější film všech dob apod., tohle na mě neplatí. Dobrá věc nepotřebuje reklamu.


xxtom
16.03.2016 5 z 5

Autor popisuje triky a praktiky, které používají firmy, aby zvedly prodeje svých výrobků. Kniha vše ukazuje na konkrétních příkladech. Člověk si ani neuvědomuje, jak je každodenně ovlivňován a jak je možné zákazníky podvědomě motivovat ke koupi. Doporučuji přečíst.

Ivaksa
15.01.2015 4 z 5

Výborně se to četlo.Bavil mě ten detailní rozbor léček,které člověk víceméně už sám poznal,nicméně takhle přehledně vysvětlené a zábavnou formou popsané,to bylo fajn. A některé triky mi teda docvakly až ted'.Takže rozhodně poučné a doporučeníhodné.
A ještě něco:Samotný titul je léčka.Jděte do knihovny,jako já. :-))

Honey19
31.01.2014 4 z 5

Velice zajímavá kniha o marketingu a reklamě. Rozhodně doporučuji přečíst.

dalimoni
06.01.2013 5 z 5

Výborná kniha, která na první pohled vypadá dle anotace, že je určená odborné veřejnosti (ekonomům, marketingovým specialistům), ale opak je pravdou. Odborníci totiž tyto věci a triky marketerů znají, ale většina lidí žije v "nevědomosti". Co nás ovlivňuje při nákupu? Firmy působí už na kojence dokonce i na plod v lůnu. Velký vliv hrají sociální sítě, někde někam dáte, že se Vám kniha, film nebo třeba určitá značka líbí, tak "lovci dat" dokáží tyto informace okamžitě zpracovat, vytěžit a pak Vám jakoby náhodou chodí cílené nabídky toho, co sháníte, co kupujete, co se Vám líbí....Soukromí je prakticky nemožné udržet, to bychom nesměli používat internet, mobilní telefon, platební karty, ani žádné věrnostní karty, kterých už v i v ČR je tisíce, prakticky každý obchod má slevové karty, jejichž používáním o sobě dáváme vědět moc a moc informací, které zkušené firmy umí analyzovat a díky nim vydělat tisíce. Opravdu velmi zajímavá kniha, doporučuji všem. Kniha navazuje na autorovu knihu Nákup-ologie, která je taky o této problematice a taky je velmi čtivě napsaná.

Autorovy další knížky

Martin Lindstrom
dánská, 1970
2012  83%Vyluxusované mozky
2009  74%Nákup-ologie

Kniha Vyluxusované mozky je v

Právě čtených1x
Přečtených28x
Čtenářské výzvě3x
Doporučených4x
Knihotéce7x
Chystám se číst58x
Chci si koupit15x