Vychovatelství
Stanislav Bendl
Tato publikace provede studenty i ostatní čtenáře teoretickými základy oboru VYCHOVATELSTVÍ. Obsahuje poznatky obecné a sociální pedagogiky, Filosofie výchovy, pedagogiky volného času, multikulturní výchovy, ale i učivo z oblasti sociální psychologie, speciální pedagogiky a teorie funkční gramotnosti. Vychovatelství je atraktivním, ale náročným povoláním, jež klade na své představitele stále nové požadavky a staví před ně nejrůznější výzvy. Zvládat je s profesionálním nadhledem znamená především přenášet poznatky pedagogických a psychologických věd do každodenní výchovné reality. Učit se myslet v pedagogických souvislostech, učit se těžit z pedagogické teorie i praxe, učit se být re?ektivním praktikem: to jsou cíle vysokoškolského vzdělávání vychovatelů. Na pomoc všem studentům oboru vychovatelství připravil sedmičlenný kolektiv vysokoškolských učitelů Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze tuto základní učebnici, která pokrývá podstatnou část pedagogicko-psychologických předmětů oboru.... celý text
Přidat komentář
Knihu jsem si vybrala sama, jako prostředek samostudia. Možná do ní v budoucnu nahlédnu, ale v současnosti bych ocenila spíše praktické rady o práci s dětským kolektivem.
Štítky knihy
Autorovy další knížky
2003 | Prevence a řešení šikany ve škole |
2011 | Školní kázeň v teorii a praxi |
2011 | Kázeňské problémy ve škole |
2015 | Vychovatelství |
2016 | Základy sociální pedagogiky |
Kniha sa zameriava na fundamentálne aspekty vychovávateľstva, respektíve toho, čo všetko toto poslanie obnáša, vysvetlenie základných teoretických a praktických aspektov daného oboru. Pri čítaní publikácie sa človek nestratí; definície sú jasne a zrozumiteľne vysvetlené, taktiež pre lepšie predstavenie si daného problému, sú použité príklady z praxe - hlavne v časti o autorite učiteľa, napr. ako efektívne pracovať s fenoménom autority v praxi - ako sa ju nebáť využiť. Autori knihy sa okrem iného zamerali aj na objasnenie a vymedzenie významu pedagogiky ako vedy samotnej, jej filozofického aspektu a všetkého, čo pomáha utvárať pedagogiku ako takú (napr. ako prostredie formuje klímu triedy, posvietenie si na sociálnu a špeciálnu pedagogiku).
Po prečítaní knihy sa človek nestane najlepším pedagógom v kraji, je to ale jeden z prvých krokov, ktorý vás môže dostať bližšie k naplneniu tohto ideálu.