Vegan v kondici

kniha od:


KoupitKoupit eknihu

Brendan Brazier je kanadský sportovec, pionýr veganského stravování. Jeho publikace Vegan v kondici se stala kultovní knihou světového vegetariánského a veganského hnutí. Jeho legendární dieta Thrive pomohla celé řadě sportovců k zisku olympijských medailí. Dieta se nezaměřuje pouze na profesionální sportovce, nýbrž i na ty z nás, kteří požadují optimální zdraví a výkonnost nebo jen chtějí předcházet nemocem....celý text

https://www.databazeknih.cz/img/books/22_/222423/vegan-v-kondici-222423.jpg 4.372
Žánr
Literatura naučná, Kuchařky, Osobní rozvoj a styl
Vydáno, Mladá fronta
Orig. název

Thrive: The Vegan Nutrition Guide to Optimal Performance in Sports and Life, 2008

více informací...
Nahrávám...

Komentáře (20)

Kniha Vegan v kondici

Přidat komentář
zlatuse.e
13. srpna

Velice čtivá kniha, doporučuji i pro ne-vegany.... jednoduše popsané i "složitosti" probíhající v těle...super, jednoduché recepty z dostupných potravin...přehledně napsaná kniha se spousty výborných informací.

Moiseiwitsch
29. ledna

Nedogmatické čtivo pro zdravé stravování. Část knihy autor rozebírá přednosti i některé nedostatky veganské stravy zaměřené na sportovce různých výkonnostních skupin. V další je návod resp. jídelníček cca na 12 dní dle veganských principů. V následujících kapitolách jsou popsány vitamíny, minerály, bílkoviny, sacharidy atp. Celkově na mě kniha působila velice dobře. Je dnes na každém jak se bude stravovat. Autor zmiňuje i jeho názor na kávu, různé druhy masa, Mc Donaldskou kulturu stravování. Zajímavé jsou stránky věnované překyselení organismu. Myslím, že je to hodně podstatná záležitost, o které se až tak často nemluví. Takže rozhodně doporučuji k četbě.


mala.bloncka
14.10.2019

Pro mě jako vegetariána a sportovce, to byla velmi zajímavá kniha. Pěkně vysvětlené a důležité věci (vitamíny, složení jídla, atd.)

misaVeg
13.03.2019

Tato knížka spojuje nejen veganství a jeho vliv na zdraví, ale i se sportovním výkonem. Spisovatel zde jasně a detailně popisuje fyziologii sportovce a take fungování určitých potravin v našem organismu. Byla to první veganská kniha, kterou jsem přečetla při přechodu na tuto stravu. Jako mínus vidím používání surovin, které zde není lehké sehnat. Obsahuje mnoho chutných a rychlých receptů.

LuckyVagabond
21.01.2019

Výborná kniha od člověka, který sportu a veganské stravě zasvětil život a prošlapal cestičku k dokonalému jídelníčku za mě a neváhal se o to podělit.
Vím, že tak jako on to vychytané nikdy mít nebudu. Ale je dobré mít v povědomí nějaký ideál, ke kterému se můžu snažit přiblížit.
Do té doby ať žije rýže s rajčatovým protlakem, cizrnou z konzervy, seitanem a veg1 :D

Kiyu
01.12.2018

Sportovec který prokazuje kolik energie a síly mu dává ''plant-based food'' . Mimo skvělé výživné recepty jsou zde i vysvětlení jak funguje naše tělo. Od stresu po hubnutí a nabírání svalů.

Kalear
17.11.2018

V českém prostředí velmi obtížně udržitelný jídelníček plný dovážených surovin. Obsahuje i nesmysly o tom, že není nutné suplementovat B12.

Balrog
26.04.2017

Líbila se mi část věnovaná stresu a jeho účinkům. Spoustu věcí jsem tak nějak podvědomě tušila a teď mi je někdo vědecky vysvětlil.
Nicméně se mi jeho styl stravy nepozdává, připadá mi to spíš jako ideologie, kdy člověk přiměje i žaludek, aby nevysílal signály o hladu. Taky to umím - když jsem byla v redukci, hlad jsem necítila, protože jsem si to tak prostě vsugerovala. Ale vím, že dlouhodobě by to na mě nefungovalo.

Myslím, že je nejvhodnější se na knihu dívat jako na popis systému, který vyhovuje autorovi. Je to stále jen jedna z alternativ; taky jsem veganka, ale tofu prostě jím a jíst budu, nemám důvod ho vyřadit.

Trochu mi vadila logika autora, kdy nejdřív vysvětluje, jak je nutné mít tělo v rovnováze, a popisuje, které prvky moderní kultury rovnováhu narušují, pak ale sám vykládá, že kvůli svým hardcore tréninkům musí obnovovat svůj rovnovážný stav a potřebuje k tomu kupu plodin z Amazonie a Peru, což jsou mimochodem energetické náklady, které jaksi nepřipočítal ke své vysoce ekologické stravě.

Kniha neprošla ani zátěžovým testem ohledně informací ohledně obsahu vitamínu B12 v potravě. Autor se drží nesprávného, již tradičního, výčtu, že se B12 nachází v chlorelle a lahůdkovém droždí. Teda v té chlorelle B12 opravdu je, ale pouze jeho neaktivní forma, kterou tělo není schopno vstřebat. V lahůdkovém droždí se B12 nenachází. V USA vznikl tento mylný názor tím, že kdysi bylo lahůdkové droždí vyráběno a doplněno o B12. B12 bylo toto droždí obohaceno, přirozeně ho neobsahuje.
Prosím všechny vegany, aby přispěli k šíření pověsti veganů jako racionálních, etických a ekologických bytostí a aby vitamin B12, jediný, který se z rostlinné stravy nedá načerpat, doplňovali tabletami. Je to opravdu důležité; po šesti letech veganství můžu upřímně říct, že mi ty tablety nepůsobí sebemenší obtíže.
Více o B12 zde:
https://vitaminb12bereteho.wordpress.com/

I s ohledem na odfláknuté povídání o vitamínu B12 jsem pak přistupovala nanejvýš obezřetně i k dalším informacím v knize.

1